Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

En h en ik heb de afgelopen dagen weer twee nieuwe landen toegevoegd aan mijn "per-treinlijstje": Moldavië en Pridnestrovië *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Afbeelding

Vorige maand weer enkele honderden kilometers voor mij nieuw spoor, voornamelijk in Niedersachsen, onder mij door laten flitsen.

Deze maand komt er weer een hoop bij. De twee laatste Duitse deelstaten die ik dit jaar nog niet heb bezocht (één überhaupt nog nooit) komen er bij, plus twee landen keren na een lange onderbreking weer terug op de kaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

In september zijn weer duizenden kilometers spoor onder mij door geflitst, en dus ook een nieuwe kaart *O*

Afbeelding

Met een nieuw noordelijk punt voor dit jaar, en (ik weet bijna zeker) een nieuw oostelijk record sinds ik buitenlandse treinreizen maak (volgens mij is Gdansk net iets oostelijker dan de kustspoorlijn op de wreef van de Italiaanse laars en Stockholm).

En ook een primeur voor mij is Mecklenburg-Vorpommern, waarmee ik nu met de trein in alle 16 Duitse deelstaten ben geweest (en voor elke deelstaat was dit jaar het meest recente bezoek) *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Mdk »

Hoe maak je deze kaarten eigenlijk? Zelf een beetje lijntjes trekken met mymaps of is hier een tool voor?
Laatst gewijzigd door Mdk op do 03 okt 2019, 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Ik gebruik inderdaad Google My Maps.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door gpvos »

Ik heb de kaarten van http://bueker.net/trainspotting/maps.php gedownload, en maak de lijnen die ik gehad heb grijs mbv. de Gimp. Die kaarten zijn dus ook meteen mijn to-do-lijst. Daardoor is mijn overzicht wel verspreid over meerdere kaarten, dus ik heb niet één kaart van Europa met al mijn reizen. Voor wat Duitsland betreft wint Suus van mij vermoed ik; ik heb in alle bondsstaten in een trein gezeten behalve in Saarland. In o.a. Polen en Frankrijk heb ik wel wat meer routes bereisd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door OV-Hobbyist »

Mdk schreef:Hie maak je deze kaarten eigenlijk? Zelf een beetje lijntjes trekken met mymaps of is hier een tool voor?
Ik gebruik ook My Maps voor dat soort kaarten, Maar het lijntjes trekken laat ik over aan http://brouter.de/brouter-web

Links bovenin op het drop-down menu klikken en dan rail selecteren, simpelweg op je beginpunt en eindpunt klikken, en je krijgt automatisch een route en afstand. Eventueel de route naar wens aanpassen door de lijn te verslepen naar het gewenste punt. Als je tevreden bent kan je het geheel als GPX-bestand exporteren naar je pc en dat bestand vervolgens in My Maps importeren.

Kan tevens ook gebruikt worden voor tram, metro en lightrail, maar dan moeten wat codes toegevoegd worden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Oh die Brouter is best fijn ja, alleen mis ik een makkelijke schakeloptie voor delen van je route, maar dat kan blijkbaar (nog) niet, of ik heb het nog niet gevonden.

En alhoewel dus niet helemaal accuraat, was dit wat even klooien me opleverde:
Afbeelding

Oh en met dit tripje zijn er ook nog wat dingen gewijzigd:
Noordelijkste station (ongewijzigd): Narvik
Oostelijkste station (was Istanbul): Odessa
Zuidelijkste station(was Istanbul): Pragal (Caïro als je de stations waar ik niet per trein ben geweest meetelt)
Westelijkste station (was Londen): Cascais

En mijn langste reis in één trein is Beograd Centar - Zurich HB met 22 uur en 35 minuten *O*
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door dennistd »

Je kunt de route exporteren met de knop bovenaan naast de dropdown. Vervolgens kun je hem in bijvoorbeeld My Maps weer importeren.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Mdk »

Interessant, thanks. Misschien ga ik daar dan binnenkort ook eens mee rondklooien, moet zeggen dat ik buiten Nederland niet veel getreind heb. Maar hopelijk gaat daar komende zomer met een interrailtrip wat verandering in komen.
Bij twijfel altijd klagen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

dennistd schreef:Je kunt de route exporteren met de knop bovenaan naast de dropdown. Vervolgens kun je hem in bijvoorbeeld My Maps weer importeren.
Downloaden had ik inderdaad gedaan, MyMaps heb ik nog nooit wat mee gedaan, dus daar moet ik binnenkort misschien maar eens induiken :)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ArrivaBas »

De werking van My Maps is makkelijk te leren, maar je moet openstaan voor bepaalde finesses, net als bij Excel. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Ik ben gediplomeerd Exceller *O* Maar ben vooral niet een hele grote fan van Ome Koekel, dus ga misschien eens kijken of Openstreetmaps ofzo iets soortgelijks heeft :Y
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Stefan »

Ik hou eigenlijk niks bij, maar ik doe morgen (of eigenlijk vandaag al :P) mijn meest oostelijke station weer aan, Kharkov. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Mdk »

Aking schreef:Ik ben gediplomeerd Exceller *O* Maar ben vooral niet een hele grote fan van Ome Koekel, dus ga misschien eens kijken of Openstreetmaps ofzo iets soortgelijks heeft :Y
W.d.z. dat je exelleert in het gebruik van spreadsheetprogramma's van Microsoft?
Bij twijfel altijd klagen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Jaja! ECDL enzo *O* :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

gpvos schreef:Ik heb de kaarten van http://bueker.net/trainspotting/maps.php gedownload, en maak de lijnen die ik gehad heb grijs mbv. de Gimp. Die kaarten zijn dus ook meteen mijn to-do-lijst. Daardoor is mijn overzicht wel verspreid over meerdere kaarten, dus ik heb niet één kaart van Europa met al mijn reizen. Voor wat Duitsland betreft wint Suus van mij vermoed ik; ik heb in alle bondsstaten in een trein gezeten behalve in Saarland. In o.a. Polen en Frankrijk heb ik wel wat meer routes bereisd.
De bovenstaande kaart is alleen van dit jaar he, maar wat hierboven van Polen te zien is, is ook alles wat ik van Polen heb gehad :)

2018:
Afbeelding

2017:
Afbeelding

2016:
Afbeelding

2015:
Afbeelding

Voor de jaren daarvoor zal ik moeten zoeken of ik de kaart nog heb.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Mdk »

Misschien niet zo veel als jullie hobbyisten hier, maar dit zijn in ieder geval alle trajecten waarvan ik zeker weet dat ik ze bereden heb. Dit betekent dat er sowieso wel wat mist, zoals stukken van het S-Bahn net van Berlijn, maar daar kan ik simpelweg niet van terugvinden wat ik precies bereden heb.

Ik reis op het moment eigenlijk alleen als het voor werk, studie, sport etc. nodig is.
Daar komt komende zomer echter wel verandering in, en komen er héul veul kilometers en landen bij.

Nederland:
Afbeelding

Duitsland (Beieren):
Afbeelding

Spanje (Catalonië):
Afbeelding

Canada (Ontario):
Afbeelding

Is er trouwens een manier om metronetten en museumlijnen erin te krijgen? Ik mis op deze manier namelijk de metro van NYC, Washington, Moskou, Rotterdam en Amsterdam naast de VSM.
Bij twijfel altijd klagen
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door dennistd »

Ik ben even aan het knoeien geweest met BRouter, met een ietwat aangepast profiel pakt ie nu ook museumlijnen, metrolijnen en zelfs tramlijnen. Je kunt hem instellen via de steeksleutel aan de rechterkant, en dan onderstaande code daarin te plakken en op upload te drukken:

Code: Selecteer alles

---context:way   # following code refers to way-tags

assign turncost 0
assign initialcost 0

assign costfactor
  switch railway=abandoned 10
  switch railway=disused 5
  switch railway=light_rail 1
  switch railway=narrow_gauge 1
  switch railway=preserved 2
  switch railway=rail 1
  switch railway=subway 1
  switch railway=tram 1
  100000

---context:node  # following code refers to node tags

assign initialcost 0
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door umbusko »

Na mijn reisje van vandaag ziet mijn kaart van NRW er als volgt uit.
Afbeelding
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door gpvos »

dennistd schreef:Ik ben even aan het knoeien geweest met BRouter, met een ietwat aangepast profiel pakt ie nu ook museumlijnen, metrolijnen en zelfs tramlijnen.
Handig, dank je! Jammer dat je daarmee nog steeds niet kan routeren over de Friesenbrücke, want daar ligt volgens Openstreetmap helemaal geen rails, wat op dit moment ook klopt, maar voor een kaart van waar ik ooit gereden heb is dat wel nodig...
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Ik had hetzelfde met Novi Sad - Beograd, daar kreeg ik de goederenroute (waar dus überhaupt geen reizigerstreinen rijden :'))
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Mdk »

dennistd schreef:Ik ben even aan het knoeien geweest met BRouter, met een ietwat aangepast profiel pakt ie nu ook museumlijnen, metrolijnen en zelfs tramlijnen. Je kunt hem instellen via de steeksleutel aan de rechterkant, en dan onderstaande code daarin te plakken en op upload te drukken:
het werkt perfect, bedankt!
alleen in NYC heeft hij het er moeilijk mee, met de enorme hoeveelheid sporen, bushaltes etc.
Bij twijfel altijd klagen
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jjasloot »

Na alle leuke kaarten hier heb ik ook mijn lange reizen van de afgelopen jaren eens op de kaart gezet.

Afbeelding

Meest noordelijk en oostelijk: Stockholm Södra
Meest zuidelijk: Lido Centro (bij Rome)
Meest westelijk: Arisaig (West Highland line)
Hoogste station: Jungfraujoch

Dit zijn zo'n beetje alle lange reizen die ik gemaakt heb, gegroepeerd per jaar. Er zouden natuurlijk een paar foutjes mbt de specifieke route in kunnen zitten

De kaart voor de liefhebbers: https://drive.google.com/open?id=1v1sy3 ... sp=sharing
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door gpvos »

Mijn treinreizen tot nu toe (lijnen die ik heb bereisd in grijs):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten