Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Durashift schreef:Er moet wel iéts gebeuren.. kleine 'keuterboeren' met gebrekkige stallen.. (potstallen met flinke mestbult en dus amoniak uitstoot) kunnen best voor een deel gesaneerd worden, vind ik. Ook weer mooie handel voor de asbestsanering (daken van stallen moeten asbestvrij worden.. :wink: )
Die boeren willen wel nieuwe stallen etc. maar kunnen het simpelweg niet betalen. Dus waar komt de rekening dan?
Het zou natuurlijk ook helpen dat wij, consumenten, eens meer voor producten uit Nederland zouden kiezen en bereid zijn iets meer voor te betalen, in plaats van te kiezen voor de goedkope kiloknaller uit Argentinië of weet ik veel waar. Voor fruit geldt dat hetzelfde, Afgelopen week eens opgelet waar de appels vandaan kwamen. Er waren zes soorten te koop en slechts een kwam uit Nederland, en dat terwijl wij toch een behoorlijke fruitteelt hebben hier...

Het probleem is niet zozeer dat de boeren überhaupt niks willen of niet inzien dat zij ook wat kunnen veranderen. Dat zien ze en willen ze wel. Het probleem is vooral dat bij alle milieuproblemen de schuld grotendeels eenzijdig bij de boeren wordt neergelegd en dat zij het maar moeten zien op te lossen, het liefst zonder fatsoenlijke compensatie vanuit de overheid, en het beleid bijna ieder jaar weer verandert waardoor je nooit een fatsoenlijk toekomstplan kan uitwerken.

En over de objectiviteit van 'Onze Boerderij', nee, dat programma is niet geheel objectief. Dat kan ook niet anders omdat vooral de standpunten van de boeren aan het licht komen. Maar het is wel goed om eens hun kant van het verhaal te horen. Het verhaal van degene die de boeren vooral als criminelen afschilderen kennen we zo onderhand wel.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef: Het zou natuurlijk ook helpen dat wij, consumenten, eens meer voor producten uit Nederland zouden kiezen en bereid zijn iets meer voor te betalen, in plaats van te kiezen voor de goedkope kiloknaller uit Argentinië of weet ik veel waar. Voor fruit geldt dat hetzelfde
Dan moeten wij, consumenten, dat natuurlijk wel kunnen betalen, en de bups aan voedselbanken in deze mooie land zegt mij dat lang niet iedereen "kiest" voor kiloknallers :N
Vinny schreef:
Suus schreef:Volgens Comité Dierennoodhulp, Een Dier Een Vriend, Animal Rights en stichting Dierennood,
Dat zijn natuurlijk geen objectieve bronnen, maar veganistische extremisten die het liefst alle vleesetende mensen naar het buitenland zouden uitwijzen.
Ik denk dat ze toch best een uitzondering willen maken voor een bepaalde groep, want daar is het cultuur enzo :Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Natuurlijk moeten de boeren betalen, want anders moet de industrie of automobilist betalen voor een vermindering van de stikstofuitstoot en laten dat nou net twee paradepaardjes van de VVD zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Wat mij betreft gaat de zweep ook over de automobilisten, en dan als eerste over het domme asfaltbeleid van Van Nieuwenhuizen en de 130 km/uur van haar even waardeloze voorganger Schultz van Haegen-Maas Geesteranus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Over 130km/h kan je heel veel zeggen, maar voor de stikstofproblematiek zijn de gevolgen nihil.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Waar is Greta, net nu we haar zo hard nodig hebben.......... :roll:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Natuurorganisaties: Boeren moeten boos zijn op de Rabobank.


https://nos.nl/l/2304315
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Sowieso is het allemaal de schuld van de Rabobank!!1
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Doe daar dan op z'n minst het plaatje bij... :roll:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Heb net op nos.nl gelezen, dat pompstations in NL vanaf vandaag wettelijk verplicht zijn om Eurosuper 95 door E10 te vervangen. Dat verbaasd me toch, omdat het even anders is als hier in Duitsland.
Hier in Duitsland is E10 sinds 2011 verkrijgbaar en zijn tankstations ook verplicht om het te verkopen, maar er is evenals een verplichting om ook nog E5 (dus Euro 95) aan te bieden zodat diegene voor wie E10 niet geschikt is niet het dure Superplus moet tanken. E5 is wel geregeld 2-3 cent duurder dan E10, maar omdat men met E10 meer verbruikt (ca. 1,5 percent meer dan met E5 volgens de ADAC) is deze verschil nihil. Dus tanken wij hier gewoon verder E5 met een marktaandeel van 83 percent tegenover E10 met marktaandeel van 12 percent....... :P
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hendrik »

Tankstations mogen nog steeds E5-benzine aanbieden, zolang maar bij minstens de helft van de vulpistolen voor benzine E10 wordt aangeboden. Kleine tankstations met één vulpistool mogen ook E5 blijven aanbieden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dat zijn dan de premium-brandstoffen neem ik aan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Het College van B&W in Amsterdam presenteert 27 maatregelen, om de hoofdstad verder auto-luw te maken:
https://nos.nl/artikel/2304365-amsterda ... deren.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Als ze dan ook ff doelgericht investeren in het GVB en de infra die dit bedrijf nodig heeft.....
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Kunnen ze moet beter een of andere elektrische-fietsen-iets in elkaar flansen voor veel te veel geld? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

isadora schreef:Het College van B&W in Amsterdam presenteert 27 maatregelen, om de hoofdstad verder auto-luw te maken:
https://nos.nl/artikel/2304365-amsterda ... deren.html
Kinderen onder de 12 kunnen in Rotterdam bij de RET al jaren gratis reizen op woensdagmiddag en zondag...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Hier in Brabant kunnen ze dat de hele week en toch rijdt iedereen hier auto. (A)
Suus schreef:Dat zijn dan de premium-brandstoffen neem ik aan?
Euro 95 en Euro 98 waren allebei E5, nu is daar dus ook Euro 95 E10 bijgekomen. De lokale pomp hier verkoopt "Competition 102", wat een octaangehalte heeft van 102 wat dan blijkbaar weer E0 is (geen ethanol)

Diesel is B7, wat gezien de context bij een benzinepomp misschien wel de meest achterlijke afkorting is die men had kunnen verzinnen. :X
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Hainje schreef:Als ze dan ook ff doelgericht investeren in het GVB en de infra die dit bedrijf nodig heeft.....
Sharon heeft het allemaal nagerekend op haar zakjapannertje, dus het moet goed komen. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Dat zijn dan de premium-brandstoffen neem ik aan?
Nee, dat kan gewoon de Euro 95 (E5) zijn zoals al jaren bekend en de laatste tijd dus met 5% bio-ethanol.

Het gaat erom of een tankstation één of meerdere voorraadtanks heeft voor benzine (diesel is dus n,v.t.). Zijn er 2 o f meer voorraadtanks.. dan moet minimaal één daarvan gevuld worden met E10 brandstof.

https://beta-tankstations.nl/informatie ... uctie-e10/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In een vrij onverwachte actie ("we moeten stoppen met scorebordpolitiek") heeft GroenLinks aangekondigd alle begrotingen van het kabinet goed te keuren de komende weken. Zo hoeft het kabinet ook geen meerderheid meer te zoeken in de Eerste Kamer.

Het gevolg: alle andere oppositiepartijen geïrriteerd, want hun mogelijke pogingen begrotingen nog aangepast te krijgen kunnen bij voorbaat al kansloos genoemd worden, de begrotingen zijn toch al akkoord. En ook voor GroenLinks is dit een rare actie, want er is genoeg budgettaire ruimte om ook een deel van hun eigen wensen nog in de begrotingen opgenomen te krijgen, als ze niet direct met de mededeling waren gekomen overal mee in te stemmen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bed3d4e4/

GroenLinks is een partij waar ik best wel wat sympathie voor heb (al heb ik er nooit op gestemd), maar dit vind ik echt een onnavolgbare domme actie. Met hun strijd tegen scorebordpolitiek ondermijnen ze nu ook de consensus-politiek, want het kabinet hoeft toch niet meer te zoeken naar steun.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Tegen scorebordpolitiek zijn en dan dit flikken... Een beter voorbeeld van scorebordpolitiek valt nauwelijks te vinden :')
Sorteren ze met dit geslijm al voor op de verkiezingen? Hopen ze zo weer in genade te komen? Ik mag hopen dat ze flink wat zetels verliezen dan, want je belazert hiermee ook je kiezers. Klakkeloos begrotingen van een kabinet waaraan je niet deelneemt goedkeuren, zonder ook maar je best te doen om iets van je eigen punten daarin gerealiseerd zien te worden. En je maakt het jezelf ook nog eens moeilijk in de verkiezingen. Hoe kun je nog kritiek leveren op kabinetsbeleid als je zelf zonder moeite de begrotingen (en daarmee de plannen) van het kabinet goedkeurt?

Het was een kutpartij, het is een kutpartij en het zal een kutpartij blijven :N

Wel een primeurtje voor ze: doorgaans verkloot de PvdA de linkse samenwerking (zeker met het pluche in zicht), die rol heeft GroenLinks nu dus overgenomen :neg:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Heel apart dit... Klopt de informatie wel?

Nou is ' meer geld' lang niet altijd de oplossing.. Want nu is de PvdA , wat mij betreft, op de ' D66 stoel' gaan zitten in het kader van ' meer geld voor het (primair) onderwijs..

Jaja.. die poen komt toch weer op de plank bij het overkoepelende schoolbestuur te liggen.. Vrees ik. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Heel apart dit... Klopt de informatie wel?
Meerdere bronnen bij GroenLinks bevestigen dit. En bronnen binnen de coalitie vinden het eveneens ongelofelijk onhandig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Ja, ik las het ook bij de NOS.

Nu ja, volgens mij klopt onderstaand mechanisme wel in het dagdagelijkse politieke handwerk, lijkt mij.
(..) Omdat een tegenstem van een begroting grote gevolgen heeft: bij het wegstemmen van een begroting gaat al het voorgenomen nieuwe kabinetsbeleid niet door. Dan blijft het beleid bevroren op de situatie zoals die was – ongeacht de nieuwe ontwikkelingen die er zijn. In tijden van bezuinigingen is dat best logisch. Je stemt dan immers tegen de bezuinigingen.

Nu het goed gaat met de economie wordt er door het kabinet niet bezuinigd, maar iets geïnvesteerd, al is het veel te weinig. Het is absoluut onvoldoende om het lerarentekort op te lossen en onze docenten voldoende te betalen. Het is niet genoeg om onze natuur te herstellen. Maar als bijvoorbeeld de onderwijsbegroting wordt weggestemd, dan is er volgend jaar 80 miljoen euro minder voor het basisonderwijs beschikbaar en 40 miljoen euro minder voor het voortgezet onderwijs. En als de begroting natuur wordt weggestemd is er 20 miljoen euro minder voor natuurbescherming.(..)
Bron: https://groenlinks.nl/nieuws/waarom-gro ... wegstemmen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten