Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

oh ja, nu weet ik weer waarom ik dat villa achterwerk bijna nooit keek.. :|
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Fijn wel, die nieuwe Jumbo...

Heel groot "POST NL" boven de servicebalie, dus ik denk "heuj, daar kan ik mooi om 21:30 m'n pakketje afgooien"

Ja, da kan dus nie hè, en de lieftallige dame achter de servicebalie wist me ook niet te vertellen waarom dat er überhaupt stond -o-

En toegegeven, "POST NL" zegt niet "Hier kun je pakketten verzenden", Maar het impliceert toch meer dan "Postzegels" :|
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Dan moet je aan een Bruna winkel. Dat zijn pakket afgifte en inname punten. Of je kan ook je pakketje afgeven bij Albert Heijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Een Bruna zit hier volgens mij niet op het winkelcentrum, en de AH hier neem geen pakketten aan. De Primera doet dat, maar dat zijn onvriendelijke horken, zeggen dat pakketjes er niet liggen terwijl ze er wel liggen, en zijn dicht om 21:30.

Ik dacht dus een mooi alternatief te hebben voor de Primera, maar helaas -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... dam weet ik ook niet hoor.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Aking schreef:De Primera doet dat, maar dat zijn onvriendelijke horken, ...
Is dat in het hele land zo, dat je alleen een Primera mag beginnen / in een Primera mag werken als je een onvriendelijke hork bent? :mrgreen: Lastig om onbeschofter personeel te vinden dan in de Primera in Maastricht waar ik alleen bij heel hoge nood nog wel eens kom.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Primera die bij mij als PostNL-punt functioneert heeft geen geweldige openingstijden, maar ze zijn wel heel vriendelijk. Ik heb wel eens een ander PostNL-punt geprobeerd vanwege de openingstijden tot 20:00, maar daar stond een tijdje gelezen de politie voor de deur vanwege illegaal gokken, de rechter heeft nog net voorkomen dat de gemeente het pand dichttimmerde. Dan toch de maar wat minder goede openingstijden van de Primera _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Aking schreef:Fijn wel, die nieuwe Jumbo...

Heel groot "POST NL" boven de servicebalie, dus ik denk "heuj, daar kan ik mooi om 21:30 m'n pakketje afgooien"

Ja, da kan dus nie hè, en de lieftallige dame achter de servicebalie wist me ook niet te vertellen waarom dat er überhaupt stond -o-

En toegegeven, "POST NL" zegt niet "Hier kun je pakketten verzenden", Maar het impliceert toch meer dan "Postzegels" :|
In Wierden staat dat er ook boven maar daar kan dat ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

KudtJumbo! -o-
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Nee, Kudt PostNL. Die hanteren één naam voor verschillende diensten.. dus dan moet je op internet kijken welke diensten het betreffende punt aanbiedt.

Zo zit er bij mij om de hoek in de Karwei een PostNL pakketten punt.. Daar kan je inderdaad doordeweeks 's avonds een pakket brengen of ophalen..
maar een brief versturen.. dat gaat daar dan weer niet.. :twisted: of gewoon een paar postzegels kopen.. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Je hoeft geen postzegels meer te kopen, je kan in de PostNL-app een code bestellen, als je die op de envelop schrijft is het ook goed :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Als we dan toch aan het haten zijn op PostNL: ik ben secretaris bij een vereniging en moet daardoor met regelmaat (een of twee keer per jaar) een partij van ongeveer 150-200 brieven versturen. Zulke aantallen zijn te weinig om als partijpost te kunnen versturen, waardoor volgens mij de enige optie is om zelf zegels te plakken.

De grotere mailings (ongeveer 2000 brieven) gaan rechtstreeks van de drukker via partijpost weg, maar voor dit soort aantallen heeft PostNL bij mijn weten niet echt een alternatief. Of kennen jullie dat toevallig wel?
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door diederickx »

1. Digitale postzegel vergt wel een Dymo printer (dus vooral interessant als je die al hebt of aanschaf kunt declareren/laten sponsoren). Het spaart vooral tijd als je brieven meer dan 50 gram wegen en je dus meerdere postzegels nr 1 en/of nr 2 zou moeten plakken per brief.

2. Sandd. Maar dat is binnenkort waarschijnlijk afgelopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Tom024 schreef:Als we dan toch aan het haten zijn op PostNL
Ow dan heb ik ook nog wel een mooie... altijd handig die melding in de PostNL-app "Uw pakketje is bezorgd bij de buren op nummer 35". In mijn geval moet ik dan wel altijd even het briefje uit de brievenbus gaan halen, want het kan dan bij m'n daadwerkelijke buren op nummer 35 liggen. Of vier deuren verderop bij de Primera die op nummer 35 in een andere straat zit :P

Is bij die Primera dan ook altijd een heel gezoek omdat ze ook nog een gewoon PostNL-punt zijn waar dan die burenpakketjes nog ergens tussendoor staan. Laat tegenwoordig maar steeds vaker pakketjes bezorgen bij het PostNL-punt in de Plus om weer on-topic te komen, die zijn wat georganiseerder waardoor ze de pakketjes tenminste ook gewoon kunnen vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Wij krijgen tegenwoordig zelden pakketjes die eerst bij buren worden afgegeven (Wij krijgen vaker pakketjes voor twee deuren verderop tijdelijk gestald.), maar is zo'n pakketpunt niet een aparte categorie op een niet-thuisbriefje?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Nee, de categorie "afgegeven bij pakketpunt" komt niet voor op zo'n briefje **duikt even in de bak met oud papier**…
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Pakketpunt zijn andere briefjes volgens mij, dan staat als ik het goed heb boven de QR-code dat je je pakketje daar op kunt halen.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

isadora schreef:Zijn er al oliebollen?
Bij de lidl tot en met zondag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Jumbo roept 135 soorten vleeswaren terug wegens Listeria: https://www.jumbo.com/dam/service/recal ... swaren.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik sta er vooral van te kijken dat er überhaupt 135 soorten vleeswaar bestaan.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PatrickM »

Tom024 schreef:Als we dan toch aan het haten zijn op PostNL: ik ben secretaris bij een vereniging en moet daardoor met regelmaat (een of twee keer per jaar) een partij van ongeveer 150-200 brieven versturen. Zulke aantallen zijn te weinig om als partijpost te kunnen versturen, waardoor volgens mij de enige optie is om zelf zegels te plakken.

De grotere mailings (ongeveer 2000 brieven) gaan rechtstreeks van de drukker via partijpost weg, maar voor dit soort aantallen heeft PostNL bij mijn weten niet echt een alternatief. Of kennen jullie dat toevallig wel?
Late reactie, maar dit kan gewoon als partijenpost. Wij hebben zelf regelmatig kleine partijen (6/7 brieven/briefpakjes van rond de 250 gram). Moet je 'm wel aanmelden als "port betaald gemengd" bij PostNL, want voor "port betaald klein" is het inderdaad een te kleine partij. Minimum orderwaarde is €17,50 volgens mij.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Dank voor de tip. Dat werd me dus niet duidelijk op de site.

Ga ik het de volgende keer zo aanpakken, scheelt een hoop plakken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:Ik sta er vooral van te kijken dat er überhaupt 135 soorten vleeswaar bestaan.
  1. Leverworst
  2. Leverkaas
  3. Theeworst
  4. Ossenworst
  5. Boterhamworst
  6. Cervelaatworst
  7. Boerenmetworst
  8. Salami
  9. Pepersalami
  10. Spianata romana
  11. Coburgerham
  12. Ardennerham
  13. Parmaham
  14. Achterham
  15. Schouderham
  16. Beenham
  17. Roompaté
  18. Peperpaté
  19. Cranberrypaté
  20. Grove paté
  21. Corned beef
  22. Roastbeef
  23. Pekelvlees
  24. Lever
  25. Fricandeau
  26. Filet americain
  27. Casserrib
  28. Zeeuws spek
  29. Katenspek
  30. Ontbijtspek
  31. Spekblokjes/reepjes
  32. Gekookte worst
  33. Grillworst
  34. Gebraden gehakt
  35. Casselerrib
  36. Kalkoenfilet
  37. Kipfilet
  38. Bloedworst
  39. Hoofdkaas
  40. Rookvlees
  41. Snijworst
  42. Tongenworst
  43. Mortadella
  44. Rollade
  45. Zure zult
Nog geen 135, maar met wat varianten in herkomst en verpakkingswijze ben je d'r zo.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Bij ALDI is er vanavond een nieuwe Recall bijgekomen met betrekking tot Halal vleeswaren, die de afgelopen week slechts in een beperkt aantal winkels verkrijgbaar waren. Daarnaast zijn er nog ieta van 3 producten die niet besmet zouden zijn uit de schappen gehaald, wat verder niet naar de klanten is gecommuniceerd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

trolly schreef:
Tom024 schreef:Ik sta er vooral van te kijken dat er überhaupt 135 soorten vleeswaar bestaan.
  1. Leverworst
  2. Leverkaas
  3. Theeworst
  4. Ossenworst
  5. Boterhamworst
  6. Cervelaatworst
  7. Boerenmetworst
  8. Salami
  9. Pepersalami
  10. Spianata romana
  11. Coburgerham
  12. Ardennerham
  13. Parmaham
  14. Achterham
  15. Schouderham
  16. Beenham
  17. Roompaté
  18. Peperpaté
  19. Cranberrypaté
  20. Grove paté
  21. Corned beef
  22. Roastbeef
  23. Pekelvlees
  24. Lever
  25. Fricandeau
  26. Filet americain
  27. Casserrib
  28. Zeeuws spek
  29. Katenspek
  30. Ontbijtspek
  31. Spekblokjes/reepjes
  32. Gekookte worst
  33. Grillworst
  34. Gebraden gehakt
  35. Casselerrib
  36. Kalkoenfilet
  37. Kipfilet
  38. Bloedworst
  39. Hoofdkaas
  40. Rookvlees
  41. Snijworst
  42. Tongenworst
  43. Mortadella
  44. Rollade
  45. Zure zult
  • Pastrami
  • Biefstukworst
  • Pain de Provence
  • Rosette de Lyon
  • Rosette de Lyon au poivre
  • Uierboord
  • Likkepot
  • Hausmacher
  • Edel Gemüse
  • Chorizo
  • Notenpaté
  • Berliner
  • Kipgrillworst
  • Kaasgrillworst
  • Kipkaasgrillworst
En sowieso is er van gebraden gehakt, kipfilet en grillworst er minstens een Italiaanse, een Indische en een Pittige variant. En van Filet Americain heb je ook nog een versie met ui, met ei en ui, met curry en ui, en met saus met augurk en ui.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten