Euregio Maas-Rhein

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

Het is alweer een paar dagen geleden, maar toch. Afgelopen zondag waren M57 en ik een rondje onderweg. Na allerlei doldwaze plannen om helemaal naar Luxemburg te gaan, bleek het uiteindelijk toch wat bescheidener van opzet allemaal: een rondje Euregio Maas-Rhein, gestimuleerd door de gedachte aan de Europese Eenwording :!: Overigens loopt de Rhein met een grote boog buiten het geldigheidsgebied om, maar dat terzijde. Enfin, zonder al te veel slag of stoot bereikten we Aachen Hbf, waar we dit klassiekje als EUregio-AIXpress zagen binnenlopen.

Afbeelding

Het enige serieuze "work-to-do" was voor mij het bordje van Hergenrath, een nieuwe stopplaats in de Oostkantons tussen de Duits-Belgische grens en Welkenraedt. Prima gelukt uiteraard, en even verderop was er gelegenheid om het bedienings-apparaat te bestuderen.

Afbeelding

Gaandeweg door het prachtige Plateau van Herve begon het weer steeds verder te betrekken, en kort voor binnenkomst in Liège-Guillemins was het inmiddels gaan regenen. Daar in Liège-Guillemins moet ik trouwens nog maar eens een keertje gaan shoppen binnenkort 8-)

Afbeelding

Vervolgens zijn we door de regen via onder andere het fraaie station van Liège-Bonjoffe :!: naar Hasselt gereden. Hasselt was al bekend van het grootste stationsnaambord ter wereld.

Afbeelding

Maar nu bleek dat ze daar ook uitermate zouteloze toeristen"treintjes" laten rondrijden. Uiteraard geen hond aan boord.

Afbeelding

Wel weer een pluspuntje aan Hasselt: de Brasserie Central tegenover het station heeft erg lekkere tosti's :pos:

En uiteraard de oogst :)

Afbeelding
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door BR628 »

Heb je ook eindeijk eens de bordjes van Tongeren gehaald :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Heb je ook eindeijk eens de bordjes van Tongeren gehaald :P
vette kans dat er aan de straatkantgevel nog een nieuwe-stijl versie hangt, daarmee zou het op 6 verschillende komen geloof ik? :?: Jij had er al 5 toch?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door tsov »

Tof verhaaltje! :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Dubbele P »

Leuke foto's! Die Belgische trein gaat wel dicht langs die muur, zeg! :shock:

Ik zie dat je weer flink stationsnaambordjes geoogst hebt! Heb je Kranenburg toevallig ook al? Ik wel, maar ik spaar ze niet :P
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door BR628 »

Fles schreef:
BR628 schreef:Heb je ook eindeijk eens de bordjes van Tongeren gehaald :P
vette kans dat er aan de straatkantgevel nog een nieuwe-stijl versie hangt, daarmee zou het op 6 verschillende komen geloof ik? :?: Jij had er al 5 toch?
Hangt er niet, want ik ben er enkele malen omheen gelopen ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

Dubbele P schreef:Leuke foto's! Die Belgische trein gaat wel dicht langs die muur, zeg! :shock:
Ik zie dat je weer flink stationsnaambordjes geoogst hebt! Heb je Kranenburg toevallig ook al? Ik wel, maar ik spaar ze niet :P
Nouw, flink... 6 nieuwe deze keer ;) Dat heet "nuttig sprokkelwerk", meer niet. Als ik er specifiek voor ga wil het nog weleens oplopen tot 80-100 op een dag, dat zal BR628 zeker kunnen beamen :D

Kranenburg heb ik ook al ja, vorig jaar zomer een keer speciaal een expeditie ondernomen daarvoor. Maar, erg tof daar. Leuk stadje, puicke bistro in het stationsgebouw. En ranzige trash. EN een bordje 8-)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door JeePee »

Leuk verslagje Fles. En wat een t*ring groot stationsbord heeft Hasselt zeg :shock:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Hangt er niet, want ik ben er enkele malen omheen gelopen ;)
Dat was toen ja. Misschien inmiddels wel hoor, in België zijn ze ook bezig. Nog niet zo hard als in Duitsland though. Half oktober kon ik nog een nieuwe versie van Kohlscheid schieten, toen hing de oude van Herzogenrath er nog. Die is nu ook vervangen. En ik ga binnenkort maar eens de hele lijn Aachen-Köln nalopen, ook Nothberg en Langerwehe moeten inmiddels wel vervangen zijn lijkt me. Eilendorf was ook al in oktober gedaan. En heel Rothe Erde op de schop natuurlijk he :) Verandert een hoop hoor, daar ;)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Ronald »

Leuke indruk van je reis! De regio Aken/Luik blijft een geweldige omgeving om rond te toeren (ook voor de busliefhebbers zijn er mooie trajecten trouwens!)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door deadlock »

Bilzen komt nog wel wat leuks voorbij :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Justin »

Grappig! Hoe groot is je bordjesverzameling inmiddels (per land) :P?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

Justin schreef:Grappig! Hoe groot is je bordjesverzameling inmiddels (per land) :P?
Ow ff kijken :)

Actuele bordjes:

Duitsland 577
Zwitserland 407
Nederland 403
België 220
Luxemburg 63
Zweden 56
Frankrijk 33
Oostenrijk 29
Roemenië 21
Polen 19
Denemarken 17
Italië 13
Hongarije 8
Liechtenstein 2

Totaal 1868

Alternatieve en historische bordjes:

Duitsland 149
België 90
Nederland 73
Zwitserland 68
Zweden 25
Frankrijk 17
Luxemburg 9
Roemenië 2
Liechtenstein, Hongarije, Italië en Polen allen 1

Totaal 437

Samen 2305 :)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Dubbele P »

Boah, wat een verzameling! Nu nog een mooie site maken waarop ze allemaal te bewonderen zijn! :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

Dubbele P schreef:Boah, wat een verzameling! Nu nog een mooie site maken waarop ze allemaal te bewonderen zijn! :D
Precies ja, maar ik spreek geen PHP helaas..

Tot die tijd moet je het maar even hiermee stellen ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door webguy »

Pfff, een sysadmin die geneens can scripten? :P Php is nog altijd een scripttaal he :) Zo moelijk is het niet... En anders kan je een standaard open source php gallery gebruiken ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

Jonguh, ik ben een IT-er van de kouwe grond 8-)

En ik heb wel een idee van hoe het moet gaan worden, en dat zal vast niet met standaard galleries gaan ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door webguy »

Dan pimp je die gewoon toch :) Desnoods doe je 't met python of bash (als linux je ding is) of Asp (als windows je ding is)
Het lijkt me echt niet moeilijk om een google maps ding te hebben waar je al je foto's laat zien... Als je nooit probeert krijg je 't ook niet gedaan, maar ja, we raken off-topic.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Dubbele P »

Waarom zo ingewikkeld? Zelfs met Frontpage zijn leuke dingen mogelijk, het is maar net wat je ervan maakt. Daarnaast is het nog altijd de inhoud die telt. Als die goed is, is de rest van ondergeschikt belang.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

Dubbele P schreef:Waarom zo ingewikkeld?
Omdat het met grote regelmaat geüpdate moet worden. Iedere week wel ongeveer. Soms 1, soms een paar, soms 20, soms 100 erbij. Met Frontpage wordt dat een drama. maar zoals WG al zei: we raken offtopic. ik zal tzt wel eens een bordjestopic aanmaken of zo ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door STF »

Moet je nog steeds die bordjes in Dudelange, Fles?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

STF schreef:Moet je nog steeds die bordjes in Dudelange, Fles?
Ja :| Daar moet deze zomer ook maar eens een expeditie naar gemaakt worden.. Hangen ze er inmiddels eindelijk? :D
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door JeePee »

Fles schreef:Hongarije 8
Cool, er is een land waar ik meer bordjes van heb dan de onvolprezen bordjes koning :) :) *wegduikt*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door Fles »

JeePee schreef:
Fles schreef:Hongarije 8
Cool, er is een land waar ik meer bordjes van heb dan de onvolprezen bordjes koning :) :) *wegduikt*
Dat zal dit jaar nog zo blijven hoor, wees gerust.
poep volgend jaar maar in je broek, dan kom ik je halen :twisted:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Euregio Maas-Rhein

Bericht door JeePee »

Vergeet niet dat ik genoeg slaapadresjes ken daar hé. Kan er zo gratis heen :). Plus dat ik een aantal bordjes heb waar geen trein meer rijdt...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten