Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, vanaf 8 bakken ICM heb je 2 conducteurs nodig, bij 13 bakken zelfs 3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zelfs vanaf ICM8 moet er al een 2e HC aanwezig zijn.
Dat geldt voor al het materieel (met vergelijkbare lengtes bij het huidige sprintermaterieel met kortere bakken).
Dat geldt voor al het materieel (met vergelijkbare lengtes bij het huidige sprintermaterieel met kortere bakken).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Keolis: "Tot 7 oktober kunt u geen gebruik maken van het toilet. I.v.m. werkzaamheden kunnen deze namelijk niet geleegd worden. Toch hoge nood? Onze servicemedewerker denkt graag met u mee."
Aldus de schermen in de trein.
Aldus de schermen in de trein.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou ja, misschien heeft de servicemedewerker toegang tot de plaszak in de cabine :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toiletten zijn ook per direct op slot gedaan... Dus mogelijk kun je als er personeel in de trein zichtbaar is en je hebt hoge nood, toch naar het toilet.Mikos schreef:Keolis: "Tot 7 oktober kunt u geen gebruik maken van het toilet. I.v.m. werkzaamheden kunnen deze namelijk niet geleegd worden. Toch hoge nood? Onze servicemedewerker denkt graag met u mee."
Aldus de schermen in de trein.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ongetwijfeld. Er werd al in de trein geopperd dat de servicemedewerker dan met je mee gaat staan springen wanneer je heel nodig moet. Of dingen zegt als: "Ja, ik moet ook heel nodig."
De toiletten zijn trouwens al de hele week buiten gebruik gesteld.
De toiletten zijn trouwens al de hele week buiten gebruik gesteld.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is op dit tijdstip nog verbazingwekkend druk op het perron in Z2N-city, ik ben blijkbaar niet de enige die zich gaat ontzetten _O-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de nieuwe sporen op Zwolle RGS. Volgens mij is dat namelijk de enige plek waar de toiletten geleegd kunnen worden, en als de 'oude' sporen nu buiten gebruik zijn en de voorziening op de nieuwe sporen nog niet klaar is (?).Mikos schreef:Ongetwijfeld. Er werd al in de trein geopperd dat de servicemedewerker dan met je mee gaat staan springen wanneer je heel nodig moet. Of dingen zegt als: "Ja, ik moet ook heel nodig."
De toiletten zijn trouwens al de hele week buiten gebruik gesteld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat klopt, de toiletten kunnen zeer beperkt geleegd worden, dus alleen in uiterste nood kan de servicemedewerker het toilet ontgrendelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het kan aan mij liggen, maar om 21.19 de vertraagde sprinter uit Arnhem naar Nijmegen laten vertrekken en dan om 21.20 de IC erachteraan sturen... :N
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteravond liep mijn 769 vertraging op bij binnenkomst in Leiden, omdat er ergens een defecte trein in de weg stond (vermoedelijk de [serie=Sprinter|2019|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]). Vertrek uit Leiden was vanaf het gewijzigd 5b met ongeveer +8. Gelukkig werd de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] op 5a nog even vastgehouden, want daar gingen wij netjes omheen. Die [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] kwam later overigens met +5 Schiphol binnen, en de vertraging was al bij Zaandam aardig ingelopen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 2800 lijkt grotendeels opgeheven (2 van de 3 omlopen zo te zien) om goederentreinen om te leiden wegens een aanrijding voertuig tussen Breda en Gilze-Rijen (en de gesloten Betuweroute wegens problemen met een viaduct).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Overigens zijn de gevolgen van die aanrijding allang voorbij, maar rijdt de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] nog steeds niet. Ook rijdt er momenteel zo te zien wel wat meer dan "een incidentele goederentrein", zoals ProRail in zijn persbericht aangaf, via Utrecht om.
Alleen zitten die dan juist niet in het pad van de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], maar eerder vanmiddag bijvoorbeeld op blokafstand voor de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] uit richting Rotterdam. En nu net eentje de andere kant op die voor de 500/600 uit ging met inhaling bij Rotterdam Noord Goederen, die zal dan wel in het pad van de spits sprinter achter de IC aan gaan.
Alleen zitten die dan juist niet in het pad van de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], maar eerder vanmiddag bijvoorbeeld op blokafstand voor de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] uit richting Rotterdam. En nu net eentje de andere kant op die voor de 500/600 uit ging met inhaling bij Rotterdam Noord Goederen, die zal dan wel in het pad van de spits sprinter achter de IC aan gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rond Rotterdam gebruiken die treinen de normale paden (die zitten inderdaad rondom de tijd van de NoordOost), maar rond Utrecht zitten ze juist in het pad van de 2800 om goed uit te komen richting Geldermalsen. De enige mogelijkheid om Geldermalsen te halen is tussen de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie], dan kom je in Utrecht bovenop een IC uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat zou ook nog kunnen samenhangen met de werkzaamheden waardoor een gedeelte van Mönchengladbach Hbf er vier dagen uit ligt, waardoor treinvervoer tussen Venlo en Keulen alleen via Aachen mogelijk is, de goederenspoorlijn rondom Mönchengladbach heeft immers geen aansluiting op de spoorlijn Rheydt - Keulen.Daniel schreef:Overigens zijn de gevolgen van die aanrijding allang voorbij, maar rijdt de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] nog steeds niet. Ook rijdt er momenteel zo te zien wel wat meer dan "een incidentele goederentrein", zoals ProRail in zijn persbericht aangaf, via Utrecht om.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Overigens is die goederenspoorlijn ook niet heel praktisch, want hij is maar enkelspoor en de RB 33 wordt erover omgeleid. Donderdag leverde dat allemaal vertragingen van minstens +15 op, waarbij ook nog een paar autotreinen stonden te wachten (en de RB's daar weer achter zaten). Maar goed, ik klaag niet, vond het wel een leuk ritje. :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rond 7:10 kwam er op spoor 13 van Rotterdam Centraal een losse ICM-III aan, waarvan iedereen dacht dat dat de 2825 zou worden.
De machinist zei echter dat die trein in Rotterdam zou blijven en dat de trein naar Utrecht voor die trein geplaatst zou worden. Inderdaad kwamen even later 7 bakken ICM aan, die de 2825 werden.
In beide aankomende treinen zaten echter reizigers, dus ik ben benieuwd welke nu als [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gearriveerd was en welke trein die andere dan was.
De machinist zei echter dat die trein in Rotterdam zou blijven en dat de trein naar Utrecht voor die trein geplaatst zou worden. Inderdaad kwamen even later 7 bakken ICM aan, die de 2825 werden.
In beide aankomende treinen zaten echter reizigers, dus ik ben benieuwd welke nu als [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gearriveerd was en welke trein die andere dan was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat losse drietje was de 512, de tweede trein de 2814.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 765 slaat zo meteen Amsterdam Zuid over, mogelijk vanwege een te lange trein (13 bakken ICM).
Correctie: de trein rijdt zelfs via Amsterdam Centraal en wordt vanaf Almere ingelegd met 10 minuten vertraging. Waarom is mij niet duidelijk, de omliggende treinen rijden wel gewoon via Amsterdam Zuid.
Correctie: de trein rijdt zelfs via Amsterdam Centraal en wordt vanaf Almere ingelegd met 10 minuten vertraging. Waarom is mij niet duidelijk, de omliggende treinen rijden wel gewoon via Amsterdam Zuid.
Laatst gewijzigd door TLP op di 08 okt 2019, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het achterste drietje (de 4091) is kennelijk afgetrapt in Amsterdam Centraal in plaats van Zwolle en de 765 is inmiddels met 22 minuten vertraging onderweg naar Almere. Wellicht dat de perrons in Almere en/of Lelystad wél te kort zijn?
Ook interessant: de 1867 zou met beide treinstellen niet verder rijden dan Zwolle, maar de rit staat vooralsnog wel als volledig ingelegd in de reisinformatiesystemen.
Ook interessant: de 1867 zou met beide treinstellen niet verder rijden dan Zwolle, maar de rit staat vooralsnog wel als volledig ingelegd in de reisinformatiesystemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met de uitgevoerde 13 bakken ICM kom je in Almere 20 meter tekort om met de gehele trein langs het perron te staan en in Lelystad 8 meter. Er hadden gepland 12 bakken ICM in moeten zitten, het maximum op beide stations.
De 1867 rijdt tot Zwolle, daar wordt een ander stel ingelegd als 301867.
De 1867 rijdt tot Zwolle, daar wordt een ander stel ingelegd als 301867.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dus positioneer je de Mikos van dienst aldaar bij de achterste deur en is het probleem opgelost *O* (of desnoods sluit je hem zelfs af :Y )Mikos schreef:Met de uitgevoerde 13 bakken ICM kom je in Almere 20 meter tekort om met de gehele trein langs het perron te staan en in Lelystad 8 meter.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie de 765 normaal gesproken ook met 12 bakken rijden dus verbaasd ben ik niet over de situatie. Wel herinner ik mij van de reisinfo van enkele weken terug dat een [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] ook met 13 bakken reed, die had dus in Almere tegen een soortgelijk probleem aangelopen. Ik zou even moeten opzoeken welke trein het hier precies betrof.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] met 12 bakken VIRM reed, dan wordt Almere Buiten overgeslagen (perron te kort/trein te lang) tenzij het de twee ochtendritten naar Lelystad betreffen, waarbij gesplitst wordt in Almere Centrum waarna de voorste VIRM doorrijdt naar Almere Buiten en Lelystad en de achterste daar leeg achteraan rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten