Maliebaan

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Maliebaan

Bericht door Statler Rail »

Ik wil binnenkort voor het eerst sinds > 15 jaar weer eens bij de (deels voormalige) Maliebaan gaan kijken, en vroeg me af of je de pendeltrein naar het Spoorwegmuseum ook kan gebruiken als je NIET het museum bezoekt.

Op internet heb ik wel kunnen vinden dat je tegenwoordig gewoon voor normaal tarief met de OV-chipkaart kan reizen, maar ik kan nergens vinden of je ook vanaf het perron naar de openbare weg kan, of dat je alleen het museum in kan. Op foto´s lijkt het alsof je direct midden in het museum staat en er niet uit kan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Maliebaan

Bericht door Aking »

Ja dat kan, je kunt vanaf het perron via het stationsgebouw het museum uit, de ingangscontrole is vanaf het perron de andere kant op.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Maliebaan

Bericht door JordiBrabant »

Je kan zeker vanaf het perron naar de openbare weg komen. Als je de Maliebaan binnen een uur en een beetje gezien hebt, is lijn 8 je vriend terug naar CS, of je treft de restauratie open.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Maliebaan

Bericht door en-es »

Je komt inderdaad midden in het museum terecht maar je kan zo het station uitkomen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Maliebaan

Bericht door webguy »

Ik zie het er nu niet meer staan, maar er heeft de afgelopen soms wel en soms niet een melding gestaan "Alleen voor bezoekers spoorwegmuseum". Want eh, is het wel of niet hoofrailnet vervoer...
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Maliebaan

Bericht door Statler Rail »

Dank voor de antwoorden. Ik ga het binnenkort eens uittesten!

Misschien dat het nu voor alle reizigers is opengesteld sinds het ook een regulier tariefpunt is geworden...
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Maliebaan

Bericht door dennistd »

Volgens mij komt het er op neer dat ze niet willen dat er niet-bezoekers gebruik van maken, maar dat het niet verboden is. Overigens is het ook bij lange na niet de snelste verbinding...
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Maliebaan

Bericht door umbusko »

Openlijk toegeven dat het ook voor "gewone reizigers" bedoeld is, lijkt me inderdaad niet zo handig. Dan krijg je opeens reizigers die ook een trein op maandag willen, ook een in de ochtendspits, enzovoorts enzovoorts. Maar toestaan om er naartoe te reizen vind ik wel zo aangenaam, gewoon omdat het kan. :Y Die paar mensen die dan zo gek zijn om dat ook te doen, die passen er heus nog wel bij in die SLT.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maliebaan

Bericht door Z2N »

Hij rijdt regelmatig helemaal leeg rond, die paar hobbyisten kunnen er nog wel bij. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Maliebaan

Bericht door JordiBrabant »

De laatste keer dat ik hem deed rond het middaguur stapten er twee moeders, twee kinderen, een opa, een kleinzoon, een machinist, een HC en een hobbyist uit op de Maliebaan.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Maliebaan

Bericht door en-es »

Niemand controleert of je naar het museum gaat.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Maliebaan

Bericht door Lijn 45 »

Kan je ook zomaar het museum in lopen om de trein te pakken?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Maliebaan

Bericht door Chrysa »

Ja.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Maliebaan

Bericht door Aking »

Het voorste deel van het museum, dus het stationsgebouw en het eerste perron zijn vrij te bezoeken. Daarna zit het perron van de museumpendel, en daarna de kaartcontrole van het museum :)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maliebaan

Bericht door trolly »

Heb je daar misschien ook een schematische plattegrond van?


(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Maliebaan

Bericht door Aking »

Ik heb maps.google.nl voor je :Y

En vooruit, omdat ik in een goede bui ben:
Afbeelding
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maliebaan

Bericht door trolly »

Fijn, dank je wel. Wel jammer natuurlijk dat er niet op staat waar de Museummikossen en de èchte Mikossen nou precies staan -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Maliebaan

Bericht door Aking »

De echte Mikossen zitten in de eerste klas te sudokuën, dat weet je zelf ook wel.

En ik weet dat ik je zwaar overschat, maar doe toch maar een poging om met mijn eerdere uitleg én het kaartje uit te rekenen waar de publieksmedewerkers je entreekaartje scannen :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maliebaan

Bericht door trolly »

Dat laatste gaat 'm natuurlijk niet worden, maar het eerste is conform verwachting :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Maliebaan

Bericht door dennistd »

Heb je een tip nodig? (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Maliebaan

Bericht door Aking »

Trolly is een soort KM, zonder bron of ervaringen is ie niet op z'n sterkst :N
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maliebaan

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Maliebaan

Bericht door Aking »

*trein*

Maargoed, alles duidelijk voor Statler Rail? Dan kunnen we door :Y
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Maliebaan

Bericht door Statler Rail »

Voor mij alles duidelijk hoor. Als ik het zo zie moet ik toch ook maar weer eens een keer naar het Spoorwegmuseum toe. Laatste keer was de Maliebaan nog volop in bedrijf met goederentreinen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maliebaan

Bericht door trolly »

Moet je doen. Als ik het goed begrepen heb schijn je er tegenwoordig zelfs met de trein te kunnen komen :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten