Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7446
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor trolly » vr 04 okt 2019, 21:38

Hier wel een plaatje van de "restauratie". De "keuken" was een hokje waar je water kon koken, en er zal een koelkast in gezeten hebben. De introductie van de Wagon-Lits-karretjes (later rail tender genoemd) betekende het einde voor deze horacavoorziening.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Lijn 45 » za 05 okt 2019, 19:41

Chrysa schreef:Wat gebeurt er met mat64 tegenwoordig? Ik kwam zojuist een kopbak tegen op de A59, tussen knooppunt Zonzeel en Made.

Dat was een van deze geweest.

Durashift
Berichten: 4556
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Durashift » zo 06 okt 2019, 12:33

Jemig, dat filmpje: :shock: alsof ooit zo'n kloek treinstel niks meer voorstelt qua gewicht.. hoe die kraan ermee omgaat.. :cry:

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10596
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » zo 06 okt 2019, 13:16

Eigenlijk stelt het ook niets meer voor. De onderdelen zijn er allemaal al uit- en afgehaald, in feite is het enkel nog de carrosserie die over is.
♪♫ Graai, Pak, Grijp, Jat, Naai, Pik en Bedonder ♪♫

VIRM
Berichten: 5168
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor VIRM » di 12 nov 2019, 20:11

De Buffels worden verhuisd van Nijmegen naar Amsterdam:
https://www.at5.nl/artikelen/198138/buffel-treinen-verhuizen-naar-het-havengebied
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 5212
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Ronaldussen » di 12 nov 2019, 21:37

Werd tijd. In de nieuwste Railmagazine werd al gemeld dat de sporen die tot voor kort bezet werden door DDM-materieel en 1700-locs, werden vrijgemaakt voor de DM 90-stellen. De meeste 1700-locs die daar stonden zijn naar de sloper gebracht, het overige materieel is naast de sporen geplaatst.
*Kabbelkabbel*
*Je zit nooit op een droogje in het nat*

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7446
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor trolly » do 21 nov 2019, 03:15

Volgende maand zou de ICNG te bewonderen moeten zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

VIRM
Berichten: 5168
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor VIRM » vr 28 feb 2020, 10:57

NS denkt na over een nieuwe dubbeldekker-IC, die in 2027 zou moeten instromen:
https://www.treinreiziger.nl/ns-denkt-na-over-nieuwe-generatie-dubbeldekkers/

Nu is het idee van verhoogde vierzits wel interessant voor bagage-opslag, maar hopelijk gaan ze niet teveel hobbyen met het interieur en zo het aantal zitplaatsen verminderen.
Beul van de blindegeleidelijn

umbusko
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor umbusko » vr 28 feb 2020, 11:14

Als je een enkeldeks trein maakt, heb je toch ruimte genoeg voor bagagerekken zou ik zeggen. ICM, ICR, past prima.

Om iets onder de stoel kwijt te kunnen is wel handig, hoef je niet te tillen, maar in het plaatje zit je dan op een soort barkruk (bank). Is dat wel verantwoord bij hoge snelheden? Als er abrupt geremd wordt, vlieg je de hele coupé door.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12743
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Wubbo » vr 28 feb 2020, 11:18

In een vierzits zou dat volgens mij wel moeten kunnen: dan vlieg je tegen de bank tegenover je.

reisthijs
Berichten: 5158
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor reisthijs » za 29 feb 2020, 08:40

“Omdat we op de HSL-Zuid niet met dubbeldekkers willen rijden. Nederland heeft op veel plaatsen een slappe bodem. We willen de combinatie van het hoge gewicht van een dubbeldekker en hoge snelheden vermijden.”
Dit vind ik wel een hele vreemde uitspraak. Juist op de HSL-Zuid zou dat geen probleem moeten zijn, daar ligt een zetteingsvrije plaat onder.
Op traditionele trajecten die wél verzakken rijden ondertussen gewoon dubbeldekkers. Die straks dus worden vervangen door nieuwe dubbeldekkers.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 8927
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Z2N » za 29 feb 2020, 09:15

Geen zorgen, ook de HSL verzakt.
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!

Jultar
Berichten: 307
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Jultar » za 29 feb 2020, 16:11

De HSL is te licht onderheid. Ook de ICNG zit eigenlijk al zo goed over de limiet qua aslast.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34272
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » vr 06 mar 2020, 20:27

Vanavond eens treininterieurs wezen testen in Culemborg. 1e klas WeekendVrij was ook geldig in de mockup :P , dus mocht die testen als enige in mijn tijdvak...

Afbeelding

Prima stoeltjes trouwens, zaten alleen wat kort op de tafel dus dat was mijn grootste minpunt voor op het prikbord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Daan!
Berichten: 63
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daan! » vr 06 mar 2020, 20:51

Zijn dit niet gewoon VIRM-stoelen?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34272
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » vr 06 mar 2020, 20:56

Daar leken ze wel verdacht veel op ja, maar dan wel met het comfort van de oude VIRM1/2 stoelen en niet die harde van VIRM4.
Alleen aanmerkelijk grotere tafels en zijdelings langs het raam werkplekken die wat krap zaten (vallen buiten de foto). Die werkplekken waren ook de enige plekken met stopcontact trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10596
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » vr 06 mar 2020, 21:03

Tot wanneer kan dat testen eigenlijk en waar in Culemborg?
♪♫ Graai, Pak, Grijp, Jat, Naai, Pik en Bedonder ♪♫

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6108
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor ArrivaBas » vr 06 mar 2020, 21:06

NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10596
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Hainje » vr 06 mar 2020, 21:16

Kudtns -o-
♪♫ Graai, Pak, Grijp, Jat, Naai, Pik en Bedonder ♪♫

omaylie
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor omaylie » vr 06 mar 2020, 21:29

ArrivaBas schreef:NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.

Oftewel: reizigers die lid zijn van het NS Panel.

Zelf was ik er dinsdag en toen zaten er heel andere stoelen, die iets meer ondersteuning gaven aan mijn hoofd. Ze zaten wel lekker comfortabel, maar die tafels mogen wel de mogelijkheid krijgen om ze om te klappen zodat reizigers makkelijker konden in-/uitstappen. Ook mag er iets meer kleur er in komen. -o-

Verder heb ik een nieuw ezelsbruggetje bedacht voor de vernieuwde klassen: lichte modus = 2e klas, donkere modus = 1e klas.
Laatst gewijzigd door omaylie op vr 06 mar 2020, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34272
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Daniel » vr 06 mar 2020, 21:34

Gezien de grootte van de groep vanavond (man of 6) en dat men achter elkaar doortest in tijdvakken van een half uur een week lang denk ik dat het wel meer reizigers zijn geweest dan ArrivaBas noemt.
Overigens is er een simpele manier als je ooit een keer mee wilt doen: aanmelden bij het NS Panel. Via die weg kreeg ik althans de uitnodiging om m'n beschikbaarheid op te geven en uiteindelijk ook een moment waarop ik ingedeeld was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13342
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Aking » vr 06 mar 2020, 21:37

Ik ben lid van bij de NS Panel, maar ik heb helegaar niks gekregen -o-

Hainje schreef:Kudtns -o-

Dat dus! :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

JordiBrabant
Berichten: 1026
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor JordiBrabant » vr 06 mar 2020, 22:32

omaylie schreef:
ArrivaBas schreef:NS heeft een paar honderd vaste reizigers uitgenodigd voor bepaalde dagen. De mock-ups zijn niet openbaar toegankelijk.

Oftewel: reizigers die lid zijn van het NS Panel.

Niet helemaal, ik heb geen uitnodiging gehad, maar ben natuurlijk wel panellid. Misschien hebben ze mij niet uitgenodigd omdat ik vorig jaar al in de VR mock-up voor deze mock-up stond.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.

VIRM
Berichten: 5168
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor VIRM » za 07 mar 2020, 10:24

Ik had wel een uitnodiging gekregen, maar ben niet gegaan. Wel iets nuttigs t.o.v. de gebruikelijke vragenlijsten van bij welke winkeltjes heb jij iets gekocht/hoe was de reisinformatie?
Beul van de blindegeleidelijn

Durashift
Berichten: 4556
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Berichtdoor Durashift » za 07 mar 2020, 14:19

Hainje schreef: (..) waar in Culemborg?


Waarom in Culemborg eigenlijk?
Is de testlocatie bij één van de meubelbedrijven aldaar?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten