Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ja, vanaf 8 bakken ICM heb je 2 conducteurs nodig, bij 13 bakken zelfs 3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Zelfs vanaf ICM8 moet er al een 2e HC aanwezig zijn.

Dat geldt voor al het materieel (met vergelijkbare lengtes bij het huidige sprintermaterieel met kortere bakken).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Keolis: "Tot 7 oktober kunt u geen gebruik maken van het toilet. I.v.m. werkzaamheden kunnen deze namelijk niet geleegd worden. Toch hoge nood? Onze servicemedewerker denkt graag met u mee."

Aldus de schermen in de trein.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Nou ja, misschien heeft de servicemedewerker toegang tot de plaszak in de cabine :Y
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Mikos schreef:Keolis: "Tot 7 oktober kunt u geen gebruik maken van het toilet. I.v.m. werkzaamheden kunnen deze namelijk niet geleegd worden. Toch hoge nood? Onze servicemedewerker denkt graag met u mee."

Aldus de schermen in de trein.
Toiletten zijn ook per direct op slot gedaan... Dus mogelijk kun je als er personeel in de trein zichtbaar is en je hebt hoge nood, toch naar het toilet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Ongetwijfeld. Er werd al in de trein geopperd dat de servicemedewerker dan met je mee gaat staan springen wanneer je heel nodig moet. Of dingen zegt als: "Ja, ik moet ook heel nodig." :mrgreen:

De toiletten zijn trouwens al de hele week buiten gebruik gesteld.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Het is op dit tijdstip nog verbazingwekkend druk op het perron in Z2N-city, ik ben blijkbaar niet de enige die zich gaat ontzetten _O-
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Mikos schreef:Ongetwijfeld. Er werd al in de trein geopperd dat de servicemedewerker dan met je mee gaat staan springen wanneer je heel nodig moet. Of dingen zegt als: "Ja, ik moet ook heel nodig." :mrgreen:

De toiletten zijn trouwens al de hele week buiten gebruik gesteld.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de nieuwe sporen op Zwolle RGS. Volgens mij is dat namelijk de enige plek waar de toiletten geleegd kunnen worden, en als de 'oude' sporen nu buiten gebruik zijn en de voorziening op de nieuwe sporen nog niet klaar is (?).
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Dat klopt, de toiletten kunnen zeer beperkt geleegd worden, dus alleen in uiterste nood kan de servicemedewerker het toilet ontgrendelen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Het kan aan mij liggen, maar om 21.19 de vertraagde sprinter uit Arnhem naar Nijmegen laten vertrekken en dan om 21.20 de IC erachteraan sturen... :N
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteravond liep mijn 769 vertraging op bij binnenkomst in Leiden, omdat er ergens een defecte trein in de weg stond (vermoedelijk de [serie=Sprinter|2019|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]). Vertrek uit Leiden was vanaf het gewijzigd 5b met ongeveer +8. Gelukkig werd de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] op 5a nog even vastgehouden, want daar gingen wij netjes omheen. Die [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] kwam later overigens met +5 Schiphol binnen, en de vertraging was al bij Zaandam aardig ingelopen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2800 lijkt grotendeels opgeheven (2 van de 3 omlopen zo te zien) om goederentreinen om te leiden wegens een aanrijding voertuig tussen Breda en Gilze-Rijen (en de gesloten Betuweroute wegens problemen met een viaduct).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Overigens zijn de gevolgen van die aanrijding allang voorbij, maar rijdt de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] nog steeds niet. Ook rijdt er momenteel zo te zien wel wat meer dan "een incidentele goederentrein", zoals ProRail in zijn persbericht aangaf, via Utrecht om.
Alleen zitten die dan juist niet in het pad van de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], maar eerder vanmiddag bijvoorbeeld op blokafstand voor de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] uit richting Rotterdam. En nu net eentje de andere kant op die voor de 500/600 uit ging met inhaling bij Rotterdam Noord Goederen, die zal dan wel in het pad van de spits sprinter achter de IC aan gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Rond Rotterdam gebruiken die treinen de normale paden (die zitten inderdaad rondom de tijd van de NoordOost), maar rond Utrecht zitten ze juist in het pad van de 2800 om goed uit te komen richting Geldermalsen. De enige mogelijkheid om Geldermalsen te halen is tussen de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie], dan kom je in Utrecht bovenop een IC uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Overigens zijn de gevolgen van die aanrijding allang voorbij, maar rijdt de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] nog steeds niet. Ook rijdt er momenteel zo te zien wel wat meer dan "een incidentele goederentrein", zoals ProRail in zijn persbericht aangaf, via Utrecht om.
Dat zou ook nog kunnen samenhangen met de werkzaamheden waardoor een gedeelte van Mönchengladbach Hbf er vier dagen uit ligt, waardoor treinvervoer tussen Venlo en Keulen alleen via Aachen mogelijk is, de goederenspoorlijn rondom Mönchengladbach heeft immers geen aansluiting op de spoorlijn Rheydt - Keulen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Overigens is die goederenspoorlijn ook niet heel praktisch, want hij is maar enkelspoor en de RB 33 wordt erover omgeleid. Donderdag leverde dat allemaal vertragingen van minstens +15 op, waarbij ook nog een paar autotreinen stonden te wachten (en de RB's daar weer achter zaten). Maar goed, ik klaag niet, vond het wel een leuk ritje. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Rond 7:10 kwam er op spoor 13 van Rotterdam Centraal een losse ICM-III aan, waarvan iedereen dacht dat dat de 2825 zou worden.
De machinist zei echter dat die trein in Rotterdam zou blijven en dat de trein naar Utrecht voor die trein geplaatst zou worden. Inderdaad kwamen even later 7 bakken ICM aan, die de 2825 werden.
In beide aankomende treinen zaten echter reizigers, dus ik ben benieuwd welke nu als [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gearriveerd was en welke trein die andere dan was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat losse drietje was de 512, de tweede trein de 2814.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TLP »

De 765 slaat zo meteen Amsterdam Zuid over, mogelijk vanwege een te lange trein (13 bakken ICM).
Correctie: de trein rijdt zelfs via Amsterdam Centraal en wordt vanaf Almere ingelegd met 10 minuten vertraging. Waarom is mij niet duidelijk, de omliggende treinen rijden wel gewoon via Amsterdam Zuid.
Laatst gewijzigd door TLP op di 08 okt 2019, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Op Asdz past 16 bakken. De trein is echter wel omgeleid via Asd, dus er zal wel iets mee zijn geweest.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TLP »

Het achterste drietje (de 4091) is kennelijk afgetrapt in Amsterdam Centraal in plaats van Zwolle en de 765 is inmiddels met 22 minuten vertraging onderweg naar Almere. Wellicht dat de perrons in Almere en/of Lelystad wél te kort zijn?
Ook interessant: de 1867 zou met beide treinstellen niet verder rijden dan Zwolle, maar de rit staat vooralsnog wel als volledig ingelegd in de reisinformatiesystemen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Met de uitgevoerde 13 bakken ICM kom je in Almere 20 meter tekort om met de gehele trein langs het perron te staan en in Lelystad 8 meter. Er hadden gepland 12 bakken ICM in moeten zitten, het maximum op beide stations.

De 1867 rijdt tot Zwolle, daar wordt een ander stel ingelegd als 301867.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Met de uitgevoerde 13 bakken ICM kom je in Almere 20 meter tekort om met de gehele trein langs het perron te staan en in Lelystad 8 meter.
Dus positioneer je de Mikos van dienst aldaar bij de achterste deur en is het probleem opgelost *O* (of desnoods sluit je hem zelfs af :Y )
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TLP »

Ik zie de 765 normaal gesproken ook met 12 bakken rijden dus verbaasd ben ik niet over de situatie. Wel herinner ik mij van de reisinfo van enkele weken terug dat een [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] ook met 13 bakken reed, die had dus in Almere tegen een soortgelijk probleem aangelopen. Ik zou even moeten opzoeken welke trein het hier precies betrof.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik denk dat de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] met 12 bakken VIRM reed, dan wordt Almere Buiten overgeslagen (perron te kort/trein te lang) tenzij het de twee ochtendritten naar Lelystad betreffen, waarbij gesplitst wordt in Almere Centrum waarna de voorste VIRM doorrijdt naar Almere Buiten en Lelystad en de achterste daar leeg achteraan rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten