Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Dat minitreintje van lijn 253 reed vandaag rondjes door het centrum van Zeist :')
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Putdeksel schreef:Deze 3 ging zijn eindbestemming heden voormiddag, zonder hulp, niet meer op eigen kracht bereiken. (..). De bus steunde op de lepel van de sleeptruc @Franciscusdreef
Spoiler: show
Afbeelding
Is de 4134. Ik kwam dit span tegen op de A27 langs Lunetten, iets na half vier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Putdeksel schreef:Deze 3 ging zijn eindbestemming heden voormiddag, zonder hulp, niet meer op eigen kracht bereiken. Helaas zijn op deze foto de twee monteurs die onder de bus liggen niet te zien. Er werd gewerkt aan de vooras.
Als ik het mij goed herinner moet bij bussen en vrachtwagens voordat ze weggesleept worden eerst de aandrijfas onder de bus losgekoppeld worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stefan »

Bij de meeste bussen is dit inderdaad van toepassing ja.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Putdeksel
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 10:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Putdeksel »

Durashift schreef:
Putdeksel schreef:Deze 3 ging zijn eindbestemming heden voormiddag, zonder hulp, niet meer op eigen kracht bereiken. (..). De bus steunde op de lepel van de sleeptruc @Franciscusdreef
Spoiler: show
Afbeelding
Is de 4134. Ik kwam dit span tegen op de A27 langs Lunetten, iets na half vier.
:pos: (binnendoor, via de ‘garageroute’, zal dat span niet gepast hebben).

De achterwielen worden bij een bus aangedreven, toch?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat verschilt per type bus, maar een Citaro G heeft de aandrijving achterin zitten bij mijn weten ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

.. nou ja, voorwielaandrijving zie je eigenlijk niet bij bussen.. tenzij een mini exemplaar met 4 wielaandrijving, lijkt mij, voor speciale gebieden.

Bij geledes kan het wel zo zijn dat aandrijving op as 2 of as3 plaatsvindt. Bijvoorbeeld die VanHools van het GVU.. die de motor in het midden hadden (en nog hebben, denk ik, met die dubbel geledes). zal de aandrijving op de 2e as plaatsvinden. Simpel, de kortste weg.
Bij de geledes met de motor achterop.. is de kortste weg (en dus de kortste cardanas) naar as3.

Binnendoor had misschien wel gekunt.. er is wel meer lengte maar ook 2 draaipunten.. :wink: maar dat wil je eigenlijk niet als het niet hoeft, lijkt mij.
Maar ja, als zo'n apparaat op langs het Janskerkhof stilvalt.. heb je weinig keus met een 'stukje binnendoor'.. *bus*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Blijf het toch komisch vinden dat elke keer dat Syntus tweet dat er vertraging is door verkeersdrukte in Amersfoort mijn ervaring juist is dat er...
A) geen noemenswaardige vertraging is
B) het in mijn observatie juist ongebruikelijk rustig is (terwijl juist de Leusderweg en Kersenbaan als het echt druk is als een van de eerste straten vastlopen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Vanochtend was het door lange files op de A28 ook extreem druk op de N237 met als gevolg grote vertragingen.
Normaal gesproken komt bus 72 netjes op tijd of een minuutje later om 8:00, maar vandaag met een vertraging met twaalf minuten. Ik zat nog te twijfelen om te wachten op bus 575, maar daar was het al te laat voor omdat de 72 er net aan kwam.

Bij de Jordanlaan was bus 51 de enige die geen extreme vertraging had, dus die kon ik ook niet meer nemen. Vervolgens bus 58 genomen die reed met +23. Bij Het Rond alsnog in de 51 gestapt en met een kwartier vertraging aangekomen bij Heerewegen. Het was slim van mij om niet te wachten op de buurtbus want die kwam een kwartier te laat bij deze halte.

Nu heb ik voor een weekje een gratis elektrische fiets. Dat is toch wel fijner.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Vanmiddag is gelede Citaro 4374 van Qbuzz op busstation Jaarbeurszijde gaan branden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die bus deed duidelijk niet mee aan stoptober :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door JordiBrabant »

Vergelijkbaar met de Tilburgse en Groningse Citaro's?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

Het zijn dus uiteindelijk Cigaro's.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

JordiBrabant schreef:Vergelijkbaar met de Tilburgse en Groningse Citaro's?
Het is zo te zien een pre-facelift versie. Dit model Citaro's stond zeker in Maastricht bekend om brandgevoeligheid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De brandgevoelige serie in Maastricht was echt de allereerste versie van de Citaro, daar is nog een minder brandgevoelige versie achteraan gekomen die ook nog pré-facelift is. Al zijn er daar ook nog een aantal van uitgebrand, zoals de Arriva 729 in Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef:Nu heb ik voor een weekje een gratis elektrische fiets. Dat is toch wel fijner.
Heerlijk inderdaad met dit weer :') _O-
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Speedmaster »

isadora schreef:Het zijn dus uiteindelijk Cigaro's.
Nee, nieuwe wijzen van versneld regenereren..... :twisted:
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Roeland »

Daniel schreef:Die bus deed duidelijk niet mee aan stoptober :mrgreen:
Maar hij stopte er wel mee...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

M'n buschauffeur zal zich vanmiddag ongetwijfeld rot hebben zitten ergeren... na twee haltes kon hij net de scootmobiel die vanaf Woudenberg voor 'm op de N226 reed inhalen, staat er bij de halte daarna een passagier en zit vervolgens dus die scootmobiel weer voor 'm met tot Amersfoort een inhaalverbod :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Tractoren / brommobielen zijn toch wel toegestaan om in te halen?

Niet dat er nou veel mogelijkheden zijn.. met die scherpe bochten en ff verderop de middengeleiding.. :roll:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

Je bedoelt denk ik eerder een brommobiel Daniël. :P

Want als je met zo'n ding op een 80-weg gaat rijden ben je denk ik wel lichtelijk verward.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

@Hainje: uiteraard ja, zo'n scootmobiel zal ook geen 45-plaatje hebben :lol:

@Durashift: Na de bocht die op halte De Boom volgt staat inderdaad een bord dat het inhalen van tractoren en brommobielen is toegestaan, daar haalde 'ie dus ook in (eerder ging het niet door teveel tegenliggers).
Bij Leusbroekerweg/De Mof kwam de brommobiel dus alweer voorbij en daarna zit je niet alleen met het drukke verkeer maar ook nog de iets verhoogde rijbaanscheiding. Die is niet echt prettig om overheen te rijden merkte ik een tijdje geleden al toen er wegens werkzaamheden een versmalde rijbaan was en de bus noodgedwongen met de linker wielen over die verhoogde rijbaanscheiding moest rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ Klopt, ik heb 'm laatst ook moeten gebruiken.. is een onding.. en daardoor dus wel effectief om inhalers te voorkomen.. :wink:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik hoop dat ze met het nieuw U-link ook gaan kijken naar de afstelling van bepaalde kruisingen. Als voorbeeld v. Oorsprongpark - stad uit. Fietsers kruisen hier van rechts naar links, spoorwegovergang en motorisch verkeer dat 3 kanten op kan. Elke dag sta ik daar 2a3 minuten vast, in mijn ogen omdat de VRI afgestemd is op fietsers en niet de hoog frequente bussen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

De prioritering is niet het probleem op die kruising. Het is vooral dat het door de inrichting van de kruising vaak onmogelijk is om meerdere verkeersstromen tegelijkertijd groen te geven. Dat zit enerzijds dus in die schuine fietsoversteek waar je eigenlijk geen mooiere oplossing voor kunt verzinnen, en de mogelijkheid voor autoverkeer om vanaf de Biltstraat linksaf te kunnen slaan naar de Snellenlaan. Dat laatste zou je kunnen schrappen; de meeste auto's die die richting op moeten, kiezen direct bij de Berekuil al de juiste route. Dat geeft dan weer een mogelijkheid om de cyclus te verkorten, dat scheelt ook al wat.

Want dat lijkt vaak een probleempje in Utrecht: er is op kruisingen een hoop geregeld voor busverkeer, maar doordat veel kruisingen zo enorm veel 'relaties' hebben die allemaal een keer groen moeten krijgen en dat vaak niet tegelijk kunnen krijgen, duurt de complete cyclus vaak extreem lang.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 111 gasten