
Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 11025
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik denk niet dat alleen DB er voor heeft gezorgd dat er zo'n prachtige halfuursdienst is. Er zijn zat Duitse trajecten met twee uursdiensten waarop er bijvoorbeeld 50-10 wordt gereden in plaats van ze mooi te verdelen 

Re: Korte vragen
cassie127 schreef:De infra wel ja. Maar met de Capaciteitsverdeling op dat baanvak gaat dat via DB en niet via ProRail
Ik had het dan ook over het eigendom, en niet over het beheer/uitvoering/wie er op rondtuft

WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Re: Korte vragen
Aking schreef:Ah, dat staat niet op de Engelse wiki, en daar stond geen link naar een Duitse pagina (waar ik inderdaad uitgebreidere info had verwacht)
En zelluf effe de Duitse wiki opentrekken was natuurlijk geen optie?

Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
Ardan schreef:Ik denk niet dat alleen DB er voor heeft gezorgd dat er zo'n prachtige halfuursdienst is. Er zijn zat Duitse trajecten met twee uursdiensten waarop er bijvoorbeeld 50-10 wordt gereden in plaats van ze mooi te verdelen
Je kan op Gronau - Enschede alleen bijna niets anders rijden, het is volledig enkelspoor en een enkele rit duurt 11 minuten. Je moet ook nog keren in Enschede, wat enkele minuten kost, waardoor je bijna een half uur nodig hebt voor Gronau - Enschede - Gronau. Dan is het een kleine moeite om er een strakke 30-minutendienst van te maken.
Rame à l'approche
- webguy
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8451
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
28/32 speciaal voor jou dan maar 

-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Kan het Abellio personeel op de RE19 eigenlijk de OV-chipkaart lezen? Er werd namelijk alleen even naar de foto gekeken.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Soms hebben ze een lezer mee. Maar de ene doet alsof ze ze met hun Duitse kastje kunnen uitlezen, de ander hoef je hem alleen maar te laten zien en het is goed.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 46842,5 km, Bus: 3212,1 km, Metro: 154,8 km, Tram: 40,8 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 01-12
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 46842,5 km, Bus: 3212,1 km, Metro: 154,8 km, Tram: 40,8 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 01-12
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Maar de moeder kan de dochter geen apparaatjes geven voor de dienstdoende Duitse Mikossen?
Ik moet wel opbiechten dat ik terug met het slagje Zevenaar zwart heb gereisd, omdat je te lang moest wachten tussen uitchecken en inchecken, kudtarriva!
Ik moet wel opbiechten dat ik terug met het slagje Zevenaar zwart heb gereisd, omdat je te lang moest wachten tussen uitchecken en inchecken, kudtarriva!
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Is een minuut je te lang ja? 

-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Wel als je bij uitstappen het vergeet, koffie in de Kiosk Stationshuiskamer gaat halen en daar pas uitgaat als de overweg sluit.
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op ma 07 okt 2019, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Dus ligt het niet aan Arriva maar aan jou. Sterker Arriva is zo vriendelijk om te voorkomen dat je per ongeluk weer incheckt. Dat jij de rare keuze maakt om meteen terug te gaan is natuurlijk niet iets waar Arriva rekening mee hoeft te houden.
Re: Korte vragen
Maar hij ging toch niet meteen terug? Hij haalde eerst nog koffie 

WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Re: Korte vragen
ProRail doet gewoon de capaciteitsverdeling daar. Alleen het aansturen van de seinen gebeurt vanuit Duitsland.cassie127 schreef:De infra wel ja. Maar met de Capaciteitsverdeling op dat baanvak gaat dat via DB en niet via ProRail
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 32935
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Post schreef:Dus ligt het niet aan Arriva maar aan jou. Sterker Arriva is zo vriendelijk om te voorkomen dat je per ongeluk weer incheckt.
Het is wel een beetje een rare inconsequentie in de OV-chipkaartsystemen voor wat betreft treinreizen: bij Arriva duurt het niet alleen langer voordat je weer kunt inchecken bij hetzelfde paaltje, maar je kunt ook niet (zoals bij NS wel kan) direct weer inchecken bij een ander paaltje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Maar nog steeds geen reden om op Arriva te schelden 

Re: Korte vragen
Is kudt tegenwoordig ook al schelden? 
En je eigen onvermogen is toch juist altijd een reden om op iets anders te schelden?

En je eigen onvermogen is toch juist altijd een reden om op iets anders te schelden?

WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Post schreef:Maar nog steeds geen reden om op Arriva te schelden
Je hebt iets gemist op het forum, als een bedrijf met kudt ervoor beschreven wordt, is dat eigenlijk een lichte sneer naar het type reizigers dat personeel verbaal bejegend omdat er niet verder gereden wordt door bijvoorbeeld een suïcide en heel hard gaan klagen. Kudt geeft een licht ongemak aan, meestal alleen door hobbyisten gevoeld, zoals nu de verplichte cooldown periode.
Kudtkeolis betekent dus iets heel anders dan kutkeolis, alleen weet ik niet dat je die eerste ooit nodig zal hebben

Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
- Nitein-Repart
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ardan schreef:Ik denk niet dat alleen DB er voor heeft gezorgd dat er zo'n prachtige halfuursdienst is. Er zijn zat Duitse trajecten met twee uursdiensten waarop er bijvoorbeeld 50-10 wordt gereden in plaats van ze mooi te verdelen
Lindau-Kempten is dan nog een tandje erger: twee twee-uursdiensten (naar München en naar Augsburg) die in een 30/90-verhouding van elkaar liggen. Nu zijn dit gelukkig wel de uitzonderingen, want op de meeste trajecten in DE rijdt in principe 1x/uur een RB/RE-trein, tenzij het een heel rustig traject betreft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Wubbo schreef:ProRail doet gewoon de capaciteitsverdeling daar. Alleen het aansturen van de seinen gebeurt vanuit Duitsland.cassie127 schreef:De infra wel ja. Maar met de Capaciteitsverdeling op dat baanvak gaat dat via DB en niet via ProRail
Bij vertrek uit Enschede toch echt gewoon vanuit Nederland, de Tf "schiet" het sein namelijk met z'n infraroodpistool

Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Reacties op persoonlijke titel
Re: Korte vragen
Hedde daar wel een wapenvergunning voor?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Re: Korte vragen
Niet nodig, kom er (nog) niet 

Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Reacties op persoonlijke titel
Re: Korte vragen
TF is Tf?
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
Maar ons Marvin is toch gewoon meester?
Waar moet dat toch heen met deze wereld
Waar moet dat toch heen met deze wereld

Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
JordiBrabant schreef:Post schreef:Maar nog steeds geen reden om op Arriva te schelden
Je hebt iets gemist op het forum, als een bedrijf met kudt ervoor beschreven wordt, is dat eigenlijk een lichte sneer naar het type reizigers dat personeel verbaal bejegend omdat er niet verder gereden wordt door bijvoorbeeld een suïcide en heel hard gaan klagen. Kudt geeft een licht ongemak aan, meestal alleen door hobbyisten gevoeld, zoals nu de verplichte cooldown periode.
Kudtkeolis betekent dus iets heel anders dan kutkeolis, alleen weet ik niet dat je die eerste ooit nodig zal hebben.
Je hebt door dat je jezelf en andere hobbyisten nu beschrijft als het type reiziger dat personeel verbaal bejegend om dingen die buiten hun macht liggen?
Terug naar “Vragen & Meldingen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten