Trein naar België goedkoper

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Trein naar België goedkoper

Bericht door Daniel »

Trein naar België goedkoper
Geplaatst op: zaterdag 5 december 2009 17:16
Laatst bijgewerkt: zaterdag 5 december 2009 17:16


ROOSENDAAL - Treinreizen naar België wordt goedkoper, als Roosendaal straks is aangesloten op het Belgische spoorwegennet. Op het station komt een kaartautomaat van de NMBS (Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen) te staan, waar reizigers de (goedkopere) Belgische kaartjes kunnen kopen.
De prijsdaling is het gevolg van het afschaffen van het grenstarief. Dat grenstarief vervalt, omdat het station van Roosendaal volgend jaar wordt aangesloten op het Belgische spoorwegennet. De Interregio-treinen die nu in Essen stoppen, hebben straks Roosendaal als eind- en beginbestemming.
Naast het plaatsen van een nieuwe ticketautomaat moet ook het perron worden aangepast, alvorens Roosendaal de Belgische interregiotrein kan ontvangen. Dit is nodig vanwege het hoogteverschil van de treinen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Suus »

Een beginbestemming zal wel typisch Belgisch zijn :lol:

En een Belgische kaartautomaat? Die zal dan wel altijd kapot zijn :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Fles »

Bee schreef:Een beginbestemming zal wel typisch Belgisch zijn :lol:

En een Belgische kaartautomaat? Die zal dan wel altijd kapot zijn :?
Of alleen maar Proton en Bancontact accepteren. Dan kunnen ze beter daarblijven met hun troep.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Ardan »

Een Belgische kaartautomaat? Bestaan die dan?

Vier euro goedkoper, wauw. Nu betaal ik voor een retourtje Antwerpen nog geen 9 euro (jongerentarief). Dat wordt straks een vijfje, dat is ja te geef voor 70 kilometer :D
Ook fijn dat de IR naar Roosendaal wordt doorgetrokken. Die boemel die bij elke boom stopt vind ik vrij waardeloos. Rechtstreeks van Roosendaal naar Charleroi-Sud dus?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Vinny »

Nou nou nou, voor reizigers vanuit ieder ander station naar België verandert er niets, voor reizigers uit Roosendaal betekent het een besparing van een paar kwartjes (besparing CIV tarief naar Essen) en voor Belgische treinreizigers levert het een besparing van 3,50 euro op dat de NMBS rekent voor eender welke reis met een bestemming in 'het buitenland'...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Caspar »

Als het perron in Roosendaal moet worden aangepast betekent dan dat er misschien met die nieuwe dubbeldekkers naar Roosendaal wordt doorgereden?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Ardan »

Die IR rijdt dacht ik nu al met die nieuwe dubbeldekkers, dus die zullen dan wel blijven op die lijn denk ik.
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Caspar »

Als die trein ook nog een gunstige aansluiting gaat krijgen op de t2100 en t3600 in Roosendaal, en in Antwerpen op de IC naar Gent, dan zal ie veel reizigers kunnen wegsnoepen uit de Fyra naar Brussel ben ik bang.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Vinny »

Waarschijnlijk gáát die trein naar Gent, Kortrijk. De Belgen willen een andere doorkoppeling op Antwerpen Centraal ;)
Maar hoe concreet die plannen zijn weet ik zelf niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door reisthijs »

Wat voor materieel rijdt er nu tussen Antwerpen, Gent en Kortrijk? Als dat geen dubbeldekkers zijn hoeft het Roosendaalse perron ook niet meer aangepast te worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door mb90 »

Ik heb daar 2x een ritje gemaakt en dat was 1 keer met een Deense Neus (AM'96) en 1 keer met M6-rijtuigen. Het wisselde dus, maar er zat dus wel een dubbeldekker tussen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Suus »

Aangezien de trein nu over de lijn Antwerpen - Brussel gaat, vermoed ik dat dubbeldekkers het meest voorkomende zullen zijn. In Nederland zetten we ook geen koplopers in tussen Amsterdam en Utrecht :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door BR628 »

Okee interessant dit natuurlijk, ware het niet dat ik vrijdag aanstaande al naar Antwerpen ga. Vanuit Leeuwarden dus, en met 2 personen. Dr zitten hier vast een hoop mensen die hier ervaring mee hebben, om zo goedkoop mogelijk in België te komen. Vooralsnog heb ik het idee om een los kaartje Leeuwarden-Roosendaal te kopen, aangezien ik voor mijzelf al een NS Jaarkaart heb. In Roosendaal moeten we dus ergens een enkele reis / weekendretour? naar Antwerpen Oost zien te regelen (Antwerpen Oost zit het hotel).

Wie o wie :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Suus »

Kaartjes vanuit Roosendaal naar België zijn nu nog niet goedkoper, er staat binnenkort :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Wubbo »

@BR628: wanneer kom je terug en vertrek je vrijdag voor of na 09.00 uur?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door BR628 »

Ik vertrek vrijdag met de stoppert uit Rsd ri Antwerpen om 10:37, 11:37, 12:37 of 13:37. Zondagmiddag weer terug, dan heb ik ook alleen een kaartje tot Roosendaal nodig, want na Roosendaal heb ik weer mn NS Jaarkaart en mn vriendin een kruidvatkaartje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Wubbo »

Voor jou zal het dan in ieder geval een weekendretour Roosendaal Grens - Antwerpen Agglo worden. Voor je vriendin is het afhankelijk van het tijdstip van vertrek, aannemend dat zij ook uit Leeuwarden komt, ivm de 9-uursgrens. Als ik jou was zou ik even met de kaartautomaat gaan prutsen wat dan het goedkoopst wordt, een weekendretour Benelux kan niet met korting.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door waldo79 »

Een regulier retour van Roosendaal naar Brussel Agglo kostte begin oktober € 30,40. (gekocht op een werkdag)
Op 28 november kostte een weekendretour op hetzelfde traject € 18,30.

Allicht zit er in een wat bescheiden vorm voor Antwerpen ook een prijsverschil tussen 8-)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door --Stefan-- »

Alle beetjes helpen ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef:Een regulier retour van Roosendaal naar Brussel Agglo kostte begin oktober € 30,40. (gekocht op een werkdag)
Op 28 november kostte een weekendretour op hetzelfde traject € 18,30.

Allicht zit er in een wat bescheiden vorm voor Antwerpen ook een prijsverschil tussen 8-)
Dat is ook wel afzetterij zeg... :roll:
Een retourtje Brussel vanuit Essen kost maar 20 euro :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Caspar »

Nu is Essen- Roosendaal volgens mij ook wel 12 kilometer, dus 2x 12 km en 2x de grenstoeslag, zal die 10 euro wel zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Vinny »

Nou ik koop tegenwoordig alleen nog maar een kaartje naar Antwerpen en vanaf daar is bijv. een weekendretour Leuven maar zeven euro... Nou NS-Internationaal kan dan de boom in :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Caspar »

Ja maar als je naar Antwerpen koopt, zit daar natuurlijk ook die grenstoeslag in. Volgens mij ben je uiteindelijk niet heel veel goedkoper uit?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Vinny »

Mja, ik snap het zelf ook niet zo goed. Naar Bad Bentheim betaal je maar 1 euro 90. Ik snap niet waarom je naar België meer dan een tientje grenstoeslag betaalt als je naar Brussel of verder gaat. :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door waldo79 »

Caspar schreef:Nu is Essen- Roosendaal volgens mij ook wel 12 kilometer
Net 9 km 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 41 gasten