Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

17:21 dubbele Thalys door Lage Zwaluwe richting Zevenbergen/Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Ik heb nu als omreiziger voor de uitgevallen 1160 in de 3659 een klapstoel weten te bemachtigen. Het viel me op dat deze hartstikke druk is, met de storing rond Nijmegen in het achterhoofd dacht ik al aan een uitgevallen trein, maar het blijkt dat minstens de voorgaande twee treinen ri Roosendaal waren uitgevallen :o.
Zo'n DDZ6 is wel fijn, iedereen kan nog mee, 8j het opgepropt, maar dat is in zo'n geval minder erg.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Rond Breda loopt het ook lekker mede door een defecte trein op de HSL (zoals voorheen wel gebruikelijk was). De 1100 is volgens protocol omgeleid via Dordrecht maar er lijkt ook, afgezien van wat in Arnhem gebeurde, meer aan de hand te zijn. Immers: een 1100-trein begint volgens de planner nu pas in Prinsenbeek (die van 17:39 in Breda) en een sprinter uit de 6600-serie richting Arnhem heeft tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe ook al vertraging opgelopen. En inderdaad, de 3600 die om 17:45 uit Breda zou moeten vertrekken heeft ook vertraging.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

marvinkok schreef:Post Arnhem helemaal plat... Oftewel geen treinen rond Arnhem, Nijmegen en Zutphen
Amersfoort heeft schijnbaar ook al plat gelegen, maar dat is (vanuit OCCR?) weer deels in de lucht...
Ik dacht te begrepen hebben dat post Amersfoort gesloten is sinds afgelopen vrijdag 15:00 uur
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Het valt op dat de laatste week er weer veel problemen met gestrande treinen op de HSL zijn.Zou de software nu alweer een nieuwe versie nodig hebben?
Gisteravond zo al 3 gestrande treinen,2x een 1100 en 1x een 9200.Vandaag ook weer 1100
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik ben onderweg van Rotterdam Centraal naar Gouvy, om daar honden uit te gaan laten met een kennis. Helaas weet ik al voordat ik Nederland uit ben dat ik +120 oploop, want de 9220 heeft Breda net met +29 verlaten wegens enkelspoor op de HSL tussen Breda en ergens in België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Het wordt in Gouvy allesbehalve hondenweer.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ging al zo bizar goed gisteren met 7 uur DB fernverkehr op de heenweg... Toen exact 0 minuten vertraagd.
Maar inmiddels op de terugweg alsnog met een "zugbindung aufgehoben" stempeltje onderweg zodat ik een uur eerder naar Frankfurt kon, ICE 120 is niet echt een trein om te willen missen immers ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Hoezo niet? De volgende ochtend is er weer een ICE hoor :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ja tuurlijk, maar vandaag is het nog een gewone werkdag voor mij. Morgen heb ik vrij, dus dan ben ik bij voorkeur niet voor het werk onderweg natuurlijk ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Overuren schrijven jonguh! *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Helaas zegt mijn contract dat overuren bij de functie horen en in het salaris zijn inbegrepen, dus dat gaat niet op.
Maar reisjes zoals gisteren en vandaag zijn natuurlijk ook gewoon leuk (en je leert er nog eens wat van). De lange dagen dus echt wel waard :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De reis ging veel te vlot natuurlijk, dat kan blijkbaar niet bij DB... dus ging de 120 nog even stuk op Ede-Wageningen :P
Gelukkig was dat wel weer snel opgelost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Zo-even heb ik bij wijze van bezigheidstherapie tijdens het wachten op de 1125 in Breda de reizigers in de 2322 geteld. Er zaten 22 reizigers in, waarvan 1 op een rode stoel, 1 HC en 2 machinisten, waarschijnlijk 1 leerling, dus tenzij de tegenrichting veel drukker is, weet ik al wat de uitkomst van de verlengde proef gaat zijn, mocht dat nog niet naar buiten gekomen zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Dat valt me nog mee. Soms zitten er zelfs in de spits minder reizigers in de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie].
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8685
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Gaat leuk worden vanavond in Brabant...

Door spoedwerkzaamheden aan een wissel rijden er na 21:30 uur geen treinen op de trajecten 's-Hertogenbosch - Boxtel en 's-Hertogenbosch - Tilburg. Vanwege een beperkt aantal beschikbare bussen, rijden deze enkel op het traject 's-Hertogenbosch - Tilburg. Omreisroutes zijn er in mindere mate gezien de werkzaamheden bij Nijmegen waardoor de boel daar eveneens op slot zit.

Net de reisplanner bekeken die al is bijgewerkt, maar ik had stiekem wel gehoopt dat NS de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] zou verleggen vanaf Tilburg naar Eindhoven. Gezien er tussen Boxtel en Eindhoven enkel sprinters rijden, zou dat volgens mij wel moeten passen en het scheelt een kerende trein op een van de drie sporen in Tilburg. Als er in Eindhoven niet voldoende sporen beschikbaar zouden zijn, zou je 'm altijd kunnen doorkoppelen naar Limburg.

Ik hoef er gelukkig niet langs, maar mocht iemand vanavond een van deze trajecten willen reizen: succes... :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Aangezien heel Nijmegen al verbust wordt dezer dagen is het niet onlogisch dat op een gegeven ogenblik de bussen gewoon op zijn. Dat maakt het desondanks niet minder vervelend, aangezien het ongetwijfeld rottig gaat worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

In Tilburg keert de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] bij een verstoring door middel van rangeerbewegingen van en naar het goederenemplacement wat bijna in Tbu ligt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Ze lijken 'm nu gewoon te keren op spoor 3, waarvoor de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] maar is opgeheven tussen Tilburg en Breda. De [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] neemt de stops over.

Ik had ook wel een extra IC Ehv-Tb verwacht in dit geval (en dan is doorkoppelen aan de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] logisch), al is het maar om zo veel mogelijk mensen een omreismogelijkheid te geven.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Z2N schreef:Aangezien heel Nijmegen al verbust wordt dezer dagen is het niet onlogisch dat op een gegeven ogenblik de bussen gewoon op zijn. Dat maakt het desondanks niet minder vervelend, aangezien het ongetwijfeld rottig gaat worden.
En bij de streekvervoerders staan op zaterdagavond ook geen bussen op de stalling? Paar uitzendkrachten erbij (zijn er veel die alleen OV doen en geen touringcar) en klaar ben je. Heb je meteen staanplaatsen toegestaan en dus een veel hogere capaciteit per bus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het is loeidruk in de 1178, die zojuist uit Eindhoven is vertrokken. Veel mensen die totaal onverwacht in Eindhoven uit de 2900 zijn geschopt en nog niet zo goed weten wat ze gaan doen, toch in Tilburg uitstappen of door naar Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

dennistd schreef:
Z2N schreef:Aangezien heel Nijmegen al verbust wordt dezer dagen is het niet onlogisch dat op een gegeven ogenblik de bussen gewoon op zijn. Dat maakt het desondanks niet minder vervelend, aangezien het ongetwijfeld rottig gaat worden.
En bij de streekvervoerders staan op zaterdagavond ook geen bussen op de stalling? Paar uitzendkrachten erbij (zijn er veel die alleen OV doen en geen touringcar) en klaar ben je. Heb je meteen staanplaatsen toegestaan en dus een veel hogere capaciteit per bus.
Met het algehele personeelstekort in de OV-sector kan je niet zomaar ervanuitgaan dat voldoende personeel 1-2-3 geregeld is. Anders zouden er ook geen ritten zijn die uitvallen op gewone dagen. Een verbussing van deze schaal is al zeer intensief (voor het verbussen van Ht-Btl heb je op een zaterdagavond zo'n 25 bussen nodig, voor Tb-Btl een soortgelijk aantal), en er is gewoon geen blik van 50 bussen met chauffeurs dat opengetrokken kan worden. Zeker niet als heel Nm ook al verbust is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8685
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Wubbo schreef:Ze lijken 'm nu gewoon te keren op spoor 3, waarvoor de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] maar is opgeheven tussen Tilburg en Breda. De [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] neemt de stops over.

Ik had ook wel een extra IC Ehv-Tb verwacht in dit geval (en dan is doorkoppelen aan de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] logisch), al is het maar om zo veel mogelijk mensen een omreismogelijkheid te geven.
En juist door die extra stops zie ik nog meer nadelen: de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] richting Roosendaal krijgt door de twee extra stops vertraging waardoor in Breda de overstap van vijf minuten op de IC Direct erg krap wordt.. En als de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in Roosendaal ook vertraagd aankomt, wordt of de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] gemist richting Zeeland of die vertrekt ook weer met vertraging als er gewacht wordt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Mijn 3341 bleef aan het eind van de Hemboog stilstaan omdat een vertraagde internationale ICD werd voorgelaten. Vervolgens werd er een paar meter gereden, om abrupt tot stilstand te komen. De trein was in storing, en de storingsafdeling werd gebeld. Uiteindelijk was het probleem verholpen, en bij aankomst in Lelylaan had de trein +14. Aankomst in Leiden was met +12/13, waardoor de aansluiting op de 8845 de mist inging. Dat leverde voor mij dus een halfuur vertraging op.
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Z2N schreef:
dennistd schreef:
Z2N schreef:Aangezien heel Nijmegen al verbust wordt dezer dagen is het niet onlogisch dat op een gegeven ogenblik de bussen gewoon op zijn. Dat maakt het desondanks niet minder vervelend, aangezien het ongetwijfeld rottig gaat worden.
En bij de streekvervoerders staan op zaterdagavond ook geen bussen op de stalling? Paar uitzendkrachten erbij (zijn er veel die alleen OV doen en geen touringcar) en klaar ben je. Heb je meteen staanplaatsen toegestaan en dus een veel hogere capaciteit per bus.
Met het algehele personeelstekort in de OV-sector kan je niet zomaar ervanuitgaan dat voldoende personeel 1-2-3 geregeld is. Anders zouden er ook geen ritten zijn die uitvallen op gewone dagen. Een verbussing van deze schaal is al zeer intensief (voor het verbussen van Ht-Btl heb je op een zaterdagavond zo'n 25 bussen nodig, voor Tb-Btl een soortgelijk aantal), en er is gewoon geen blik van 50 bussen met chauffeurs dat opengetrokken kan worden. Zeker niet als heel Nm ook al verbust is.
Dat je niet alles ermee oplost snap ik, maar ik heb het idee dat het überhaupt niet eens geprobeerd wordt bij stremmingen van NS, en zelfs niet bij Arriva. Paar weken terug toen Hengelo eruit lag kwam er in alle Syntus-bussen in Twente het bericht met de vraag of je als chauffeur na afloop van je dienst nog een paar ritjes treinvervangend vervoer wou gaan rijden omdat er nauwelijks touringcars te krijgen waren. En ook al willen maar 4 chauffeurs dat doen, het zijn dan toch weer vier extra bussen die je aan het rijden hebt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten