Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Geen Rail Away op TV? Okee, dan doe ik het zelf wel :)
Alsof de duivel ermee speelde, vandaag opnieuw gezeik met Veolia op de dag dat ik naar Duisburg wilde. Het mag maar niet lukken zou je denken. Maar goed, ik ben toch echt de baas van de omstandigheden, dus mijn wil geschiedde. Uurtje eerder weg van kantoor (er zouden toch geen twee bussen op rij uitvallen??) en lekker vroeg in Ede-Wageningen, waar ik vast een sprintertje in het bedenkelijke weer kon platen.
Aangekomen in Arnhem bleek de boel behoorlijk krakkemikkig aangegeven te zijn.
Op spoor 6a een provisorisch A4tje tegen het raam van de personeelskantine, en dat was het.
Maar goed, trein is trein :pos:
Het volgende station was Oberhausen Hbf, waar een Talentje van de Prignitzer Eisenbahn klaar stond om mij naar Duisburg-Ruhrort te brengen.
In Ruhrort aangekomen (wat heeft een mens daar in GODSnaam te zoeken??) ging ik met Tram 901 van de DVG naar Duisburg Hbf. Vet schrale trams hebben ze daar :)
Vervolgens werd ik bij Duisburg Hbf nog net niet van mijn sokken gereden door een Citaro van het stadsvervoer.
In Duisburg Hbf stond er een BR928 dieseltje klaar voor het slagje naar Duisburg Entenfang :)
Waarvan de stuurtafel ook even op de foto mocht :pos:
Mooie oude watertoren onderweg naar Entenfang:
Fraaie gele BR218 die daar opgesteld stond:
Op de terugweg nog een tweespannetje BR218 en een Loc 146 die met Dosto's onderweg was als RE naar Emmerich vanuit Duisburg.
Deze trein zou kort daarna ingehaald worden door de ICE van waaruit ik dit verhaal schrijf. Ook een manier om je dinsdagavond door te komen niewaar ;) Oh ja, ik zou bijna de oogst nog vergeten :o
Alsof de duivel ermee speelde, vandaag opnieuw gezeik met Veolia op de dag dat ik naar Duisburg wilde. Het mag maar niet lukken zou je denken. Maar goed, ik ben toch echt de baas van de omstandigheden, dus mijn wil geschiedde. Uurtje eerder weg van kantoor (er zouden toch geen twee bussen op rij uitvallen??) en lekker vroeg in Ede-Wageningen, waar ik vast een sprintertje in het bedenkelijke weer kon platen.
Aangekomen in Arnhem bleek de boel behoorlijk krakkemikkig aangegeven te zijn.
Op spoor 6a een provisorisch A4tje tegen het raam van de personeelskantine, en dat was het.
Maar goed, trein is trein :pos:
Het volgende station was Oberhausen Hbf, waar een Talentje van de Prignitzer Eisenbahn klaar stond om mij naar Duisburg-Ruhrort te brengen.
In Ruhrort aangekomen (wat heeft een mens daar in GODSnaam te zoeken??) ging ik met Tram 901 van de DVG naar Duisburg Hbf. Vet schrale trams hebben ze daar :)
Vervolgens werd ik bij Duisburg Hbf nog net niet van mijn sokken gereden door een Citaro van het stadsvervoer.
In Duisburg Hbf stond er een BR928 dieseltje klaar voor het slagje naar Duisburg Entenfang :)
Waarvan de stuurtafel ook even op de foto mocht :pos:
Mooie oude watertoren onderweg naar Entenfang:
Fraaie gele BR218 die daar opgesteld stond:
Op de terugweg nog een tweespannetje BR218 en een Loc 146 die met Dosto's onderweg was als RE naar Emmerich vanuit Duisburg.
Deze trein zou kort daarna ingehaald worden door de ICE van waaruit ik dit verhaal schrijf. Ook een manier om je dinsdagavond door te komen niewaar ;) Oh ja, ik zou bijna de oogst nog vergeten :o
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Toch nog gelukt dus, ondanks wederom Veolia die weer dwars lag.
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
veolia moet sterven. Maar idd toch gelukt, ondanks sperringen in de buurt waar ik NET geen last van had (1 bij Doetinchem en 1 tussen Essen en Mülheim)
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Misschien heb ik een bril nodig, maar is die 928 niet een 628, zoals op de trein staat?
Enkele van die trams hebben ook tijdelijk in Amsterdam gereden, tussen 1999 en 2002. Zie ook deze foto:
Leuk tripje :pos:
Enkele van die trams hebben ook tijdelijk in Amsterdam gereden, tussen 1999 en 2002. Zie ook deze foto:
Leuk tripje :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Is hetzelfde blijkbaar. Op de andere bak staat 928 ;)Bee schreef:Misschien heb ik een bril nodig, maar is die 928 niet een 628, zoals op de trein staat?
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
ICE's stoppen tegenwoordig in Ed?
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Nooit verder gekomen dan Noord Nederland per trein? Je kan op de foto's toch duidelijk zien dat Fles in de ICE is gestapt te Ah...Daan schreef:ICE's stoppen tegenwoordig in Ed?
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Spijt me zeer hoor... Normaal antwoorden ben je blijkbaar verleerd?
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Haren trekken is op Somda, hier OT reageren gaarne. Dank u wel :)
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Nog op de 928 terugkomende. Daar mijn intresse was gewekt (en ik ook niet alles weet ) ben ik eens op de Duitse Wikipedia gaan neuzen, en ik kwam dit stukje tegen: http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureih ... .1.2F928.1
Oftewel, het deel van de trein met de motor is de 628, en het deel van de trein met alleen een stuurstand is een 928.1981 präsentierte man den Triebwagen Baureihe 628.1. Wichtigster Unterschied war der Wegfall der zweiten Maschinenanlage, da der verbliebene Motor allein stark genug war, um den Triebwagen fortzubewegen. Der zweite Wagenteil konnte dadurch zum Steuerwagen BR 928.1 werden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Geldt dat niet voor meer Duitse treinstellen? 6xx -> aangedreven gedeelte, 9xx -> andere bak?
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Klopt. 6xx zijn aangedreven bakken van dieseltreinstellen, 9xx zijn bijwagens van dieseltreinstellen. Bij elektrische treinstellen is dat 4xx en 8xx. Zijn er twee aangedreven kopbakken, dan begint het volgnummer van de ene kopbak bij 001 en dat van de andere bij 501. Eventuele aangedreven tussenbakken bij 101, 201 of iets anders wat nog beschikbaar is, of gewoon in een geheel nieuwe Baureihe (bijvoorbeeld treinstellen BR 420, samenstelling BR 420.0 + BR 421 + BR 420.5). Uitzonderingen natuurlijk daargelaten :)
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Dit was iig de 628 501 / 928 501 :)
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Nee :9Daan schreef:ICE's stoppen tegenwoordig in Ed?
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Ah, ik was vandaag nog in Ruhrort. Blij dat ik daar weg was. :pos:
Het is een spectrum.
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Ik denk ook niet dat ik er ooit nog terug zal komen Maar als volgend jaar die twee dooie lijntjes bijvoorbeeld zomaar ineens opgeheven worden, lach ik me gek :DKarl schreef:Ah, ik was vandaag nog in Ruhrort. Blij dat ik daar weg was. :pos:
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Das niet de bedoeling dat het wordt opgeheven. Ruhrort moet het eindpunt worden van een geplande S-Bahn lijn, de S23, die ook een nieuwe doodlopende tunnel in Bottrop moet gaan bedienen. Om die tak wat minder dood te maken, zijn er tussen Duisburg Hbf en Ruhrort nog twee stations geplanned.
De lijn naar Entenfang moet ook een S-Bahn lijn worden, de S20 tussen Wesel en Düsseldorf Hbf. Daar is een extra station tussen Duisburg Hbf en Wedau geplanned (DU-Barbarasee), meerdere stations in Ratingen en een extra station in Düsseldorf.
Zie hier het geplande netwerk: http://www.marco-wegener.de/s-bahn/zielnetz.pdf
Wat echter niet in 2015 gehaald zal worden, wegens financiële problemen bij de deelstaat.
De lijn naar Entenfang moet ook een S-Bahn lijn worden, de S20 tussen Wesel en Düsseldorf Hbf. Daar is een extra station tussen Duisburg Hbf en Wedau geplanned (DU-Barbarasee), meerdere stations in Ratingen en een extra station in Düsseldorf.
Zie hier het geplande netwerk: http://www.marco-wegener.de/s-bahn/zielnetz.pdf
Wat echter niet in 2015 gehaald zal worden, wegens financiële problemen bij de deelstaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Gaaf nog even retro te gaan. :pos: :pos:
Was toen nog geen lid van het forum, dus besef me nu, dat er natuurlijk daarvóór ook al verslagen werden geschreven.
Morgen maar eens verder spitten in het verleden.
Was toen nog geen lid van het forum, dus besef me nu, dat er natuurlijk daarvóór ook al verslagen werden geschreven.
Morgen maar eens verder spitten in het verleden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
:D Welkom! *O* Ik moet nog zo'n pareltje van voor jouw tijd hebben hier, momentjeisadora schreef:Gaaf nog even retro te gaan. :pos: :pos:
Was toen nog geen lid van het forum, dus besef me nu, dat er natuurlijk daarvóór ook al verslagen werden geschreven.
Morgen maar eens verder spitten in het verleden.
viewtopic.php?f=56&t=2908
Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...
Van de serie 628 bestaan ook exemplaren die in beide bakken gemotoriseerd zijn. Die zijn aangegeven als 628/629
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten