Materieel Vraag Berlijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
ThijsEnschede
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 feb 2019, 05:38
Locatie: Enschede
Contacteer:

Materieel Vraag Berlijn

Bericht door ThijsEnschede »

Weet iemand waar de Dostos uit de DDR tijd rijd? Op welke lijnen?

Deze info zou ik graag willen weten omdat ik er speciaal voor naar berlijn heen ga.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieel Vraag Berlijn

Bericht door Suus »

Heel misschien nog op de RB14, maar ik denk eigenlijk dat je te laat bent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Materieel Vraag Berlijn

Bericht door RobertT »

Volgens mij rijdt die al volledig met Talent 2,laatste keer in Juli in ieder geval wel
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieel Vraag Berlijn

Bericht door Suus »

Als er een gebrek aan inzetbaar Talent2 is, is de RB14 de eerste lijn waarop reservematerieel wordt ingezet. In 2018 waren dat een aantal gevarieerde Dosto-stammen, maar wat de samenstelling in 2019 is geworden weet ik niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Materieel Vraag Berlijn

Bericht door julsteren »

Ik heb op de RB14 deze zomervakantie regelmatig Dosto gehad. Dit waren echter wel nieuwere rijtuigen (generatie 3 uit mijn hoofd) en zeker niet de oude hoekige DDR-rijtuigen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
ThijsEnschede
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 feb 2019, 05:38
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Materieel Vraag Berlijn

Bericht door ThijsEnschede »

julsteren schreef:Ik heb op de RB14 deze zomervakantie regelmatig Dosto gehad. Dit waren echter wel nieuwere rijtuigen (generatie 3 uit mijn hoofd) en zeker niet de oude hoekige DDR-rijtuigen.
Met een platte kop?
https://www.bahnbilder.de/bilder/so-lan ... 384673.jpg
Bedoelde je deze Julsteren? Naar deze ben ik opzoek namelijk
Suus schreef:Als er een gebrek aan inzetbaar Talent2 is, is de RB14 de eerste lijn waarop reservematerieel wordt ingezet. In 2018 waren dat een aantal gevarieerde Dosto-stammen, maar wat de samenstelling in 2019 is geworden weet ik niet.
Inderdaad de RB14 had ik ook al gehoord van een Vriend van mij die daar veel reist. Maar hoor ook nog op Veel RE Lijnen en korte afstandstreinen zoals naar de Airport
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 24 okt 2019, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto vervangen door url ivm copyright
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Materieel Vraag Berlijn

Bericht door ArrivaBas »

Met generatie 3 wordt deze kopvorm bedoeld:
Afbeelding
Bron: Eigen screenshot op Steam
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Materieel Vraag Berlijn

Bericht door henrivanderweijden »

Voor zover ik weet rijden op de RB 14 ex-Bayer dosto's en geen voormalig DDR. Op de S1 in Dresden hebben de lange stammen wel 1 ex-DDR rijtuig direct tegen de lok. (tenminste, eind aug nog wel, daarna ben ik er niet meer geweest).
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Materieel Vraag Berlijn

Bericht door Gebruikersnaam »

Enigszins off-topic, maar misschien wel interessant voor TS.
Er rijdt momenteel een extra trein op de RB25 (Ahrensfelde - Ostkreuz), waarvan de samenstelling als volgt is: PRESS BR246 (dieseltraxx) + 2 DR-rijtuigen + Wittenberger Kopf. Eventjes hiernaar beneden scrollen naar 'zusätzliche Regionalzüge RB25 und RB26' en daar het pdf'je zusätzliche Regionalzüge RB25 downloaden. Alleen de treinen aangegeven als 'RB' rijden met deze combinatie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten