Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Terwijl juist in grote steden als Rotterdam het overval-probleem het grootst is lijkt me.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik heb volgens mij al minstens een jaar geen berichten meer gelezen over een overval op een buschauffeur. Wel nog eerder dit jaar een mishandeling op lijn 44 omdat de chauffeur een reiziger vroeg achter de lijn te gaan staan.
Op de nieuwe bussen vanaf december moet je als het goed is kunnen pinnen. Ook las ik dat er nu op proef een tram van remise Beverwaard is voorzien van nieuwe kaartlezers met barcodescanner. Mijn vermoeden is dus dat de RET het komende jaar bij de wagenverkoop gaat overstappen naar geprinte barcodes, die je dan dus met pin kan betalen.
Op de nieuwe bussen vanaf december moet je als het goed is kunnen pinnen. Ook las ik dat er nu op proef een tram van remise Beverwaard is voorzien van nieuwe kaartlezers met barcodescanner. Mijn vermoeden is dus dat de RET het komende jaar bij de wagenverkoop gaat overstappen naar geprinte barcodes, die je dan dus met pin kan betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De laatste tijd vallen erg veel ritten op lijn D uit. Vandaag geldt dat voor de metro die normaal rond 7:10 vertrekt vanaf centraal richting De Akkers. Met de vertraging van lijn E erbij was de wachttijd bijna een kwartier.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
^^
Ik merk ook heel veel afwijkend materieel inzet op D. Elke dag rijden er wel 2/3 setjes SG3 op omlopen die voor MG2/1 bedoeld zijn.
Overigens trof ik vanmorgen op dienst 903 op lijn D de 5630 met nieuwe interieur lichten.
Ik merk ook heel veel afwijkend materieel inzet op D. Elke dag rijden er wel 2/3 setjes SG3 op omlopen die voor MG2/1 bedoeld zijn.
Overigens trof ik vanmorgen op dienst 903 op lijn D de 5630 met nieuwe interieur lichten.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Toevallig kom ik net dit bericht tegen: https://www.initse.com/ende/ret-rotterdam-en.htmlSuus schreef:Op de nieuwe bussen vanaf december moet je als het goed is kunnen pinnen. Ook las ik dat er nu op proef een tram van remise Beverwaard is voorzien van nieuwe kaartlezers met barcodescanner. Mijn vermoeden is dus dat de RET het komende jaar bij de wagenverkoop gaat overstappen naar geprinte barcodes, die je dan dus met pin kan betalen.
De RET gaat dus hetzelfde systeem gebruiken als Syntus/Keolis Utrecht en Almere.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET waarschuwt op dit moment dat alle buslijnen enorm vertraagd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Fijn dat dit gemeld werd. Over de puinzooi op de metrolijnen A,B en C is en was geen letter te vinen :? .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET neemt wel heel erg ruim de tijd om door de bocht te gaan. Wegens de werkzaamheden bij Rotterdam Centraal slaan lijn 21, 24 en 24 het station over en gaan de trams meteen van de ene halte Kruisplein naar de ander. Daar krijgen de trams soms wel zes minuten rijtijd voor. Dat is niet echt handig richting Oost/Zuid bij de halte op de Mauritsweg, want daar komt de rest van het tramnet ook voorbij en die hebben niet altijd de tijd om vier minuten achter een wachtende tram te staan :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De avond voor de opening van nieuw stuk metro is toch altijd wat bijzonder. Volgens mij zijn de routestrips en meeste netkaarten al vervangen, maar in de metro lijkt men op de lijnstrip het stickertje over A en B linksboven vergeten weg te halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat zal wellicht vannacht kunnen gebeuren op het remiseterrein.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In de stellen die zaterdag op de Hoekse lijn reden was in sommige gevallen de witte sticker over de lijnen naar Hoek van Holland al weg, in een ander stel liep iemand rond die de stickers aan het verwijderen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Waarom zijn die routestrips er in twee versies? Ik vind de diagonale spiegeling alleen maar verwarrend, maar misschien zit er een goede reden achter.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zodat de routestrips altijd kloppen met de rijrichting van de metro :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dan hadden ze dus beter bij de halte op de West-Kruiskade een langere buffer kunnen inbouwen.Suus schreef:De RET neemt wel heel erg ruim de tijd om door de bocht te gaan. Wegens de werkzaamheden bij Rotterdam Centraal slaan lijn 21, 24 en 24 het station over en gaan de trams meteen van de ene halte Kruisplein naar de ander. Daar krijgen de trams soms wel zes minuten rijtijd voor. Dat is niet echt handig richting Oost/Zuid bij de halte op de Mauritsweg, want daar komt de rest van het tramnet ook voorbij en die hebben niet altijd de tijd om vier minuten achter een wachtende tram te staan :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In Hoofdstuk 3 van het Handboek worden enkele voorbeelden genoemd hoe het eigenlijk zou moeten en hoe het in Amsterdam is gedaan, maar Rotterdam wordt überhaupt nergens genoemd. :')busfanNL schreef:Ze hebben in het handboek een speciaal hoofdstuk aan de metro en de stations gewijd. In Amsterdam hebben ze bijvoorbeeld de poortjes en de stickers boven de kaartautomaten alsmede de kaartautomaten zelf R-net huisstijl gegeven conform het handboek.Meltrain schreef:Wat doen ze in Amsterdam dan anders dan in Rotterdam? En is er überhaupt wel een standaard voor metrostations?busfanNL schreef: Kijk naar de metrostations. Daar wordt ook het R-net concept niet nageleefd. In Amsterdam doen ze dit op de gerenoveerde oostlijn en de noord zuidlijn wel. Daar doen ze hun best dat het nog een beetje ergens op lijkt. Wij hebben alleen maar een paar lullige bordjes met de R-net naam erop. :N
Nee, het absolute toppunt is lijn 326 tussen Almere en Blaricum. :XStefan schreef:Waarvan ik lijn 436 richting Flakkee nog wel het toppunt blijf vinden. :')MetroRET schreef:Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.
Eigenlijk is dus alles goed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Oké punt voor jouw. Ik heb dus niet goed genoeg gelezen. Al wil ik wel zeggen dat het in Amsterdam meer R-net is als hier.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Twee observaties:
1. De bestuurders van lijn B lijken sinds maandag op station Marconiplein richting Nesselande afgewisseld te worden. Dit zou ook verklaren waarom er nu al meer dan twee jaar geleden een personeelsverblijf op het perron is gebouwd.
2. Ik heb het idee dat het aantal reizigers in lijn C in de spits flink is toegenomen, nu lijn A niet meer naar Pernis rijdt.
1. De bestuurders van lijn B lijken sinds maandag op station Marconiplein richting Nesselande afgewisseld te worden. Dit zou ook verklaren waarom er nu al meer dan twee jaar geleden een personeelsverblijf op het perron is gebouwd.
2. Ik heb het idee dat het aantal reizigers in lijn C in de spits flink is toegenomen, nu lijn A niet meer naar Pernis rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Op #1, dat is ook het geval richting HvH.
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
#2 Klopt ten dele. Bedenk ook dat door het extreem slechte weer er meer mensen gebruik maken van de metro.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Weet iemand iets over de werkzaamheden vanaf 21 oktober rondom Rotterdam Centraal (de tram natuurlijk)? Welke tramlijnen rijden dan en omleiding?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vanaf 21 oktober hebben 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 een omleiding.
De omleiding van 21, 23 en 24 is de omleiding die voor aanvang van de werkzaamheden bij CS al gereden werd. Lijn 4 wordt wegens werkzaamheden op de Noordsingel in twee delen gereden (Marconiplein - CS en Diergaarde Blijdorp - Molenlaan). 7, 8 en 25 gaan over het heropende noordelijke deel van de Coolsingel.
De omleiding van 21, 23 en 24 is de omleiding die voor aanvang van de werkzaamheden bij CS al gereden werd. Lijn 4 wordt wegens werkzaamheden op de Noordsingel in twee delen gereden (Marconiplein - CS en Diergaarde Blijdorp - Molenlaan). 7, 8 en 25 gaan over het heropende noordelijke deel van de Coolsingel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De werkzaamheden en de omleidingen staan ook op de website van de RET hoor .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Goed lezen, op de RET website staan alleen de werkzaamheden TOT 21 oktober, niet die VANAF 21 oktober ;) Er staat alleen op een verstopte pagina vermeld dat het Weena tussen Hofplein en Poortstraat dicht gaat en de lijnen 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 hier last van hebben, maar de exacte omleidingen zijn alleen terug te vinden in de individuele dienstregelingen en staan niet bij de geplande omleidingen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ook lijn 25 wordt in 2 delen gereden dan. Lijn 25 tussen Rotterdam Centraal en Carnisselande en lijn 125 in een iets lagere frequentie dan normaal tussen Blijdorp en Schiebroek.Suus schreef:Vanaf 21 oktober hebben 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 een omleiding.
De omleiding van 21, 23 en 24 is de omleiding die voor aanvang van de werkzaamheden bij CS al gereden werd. Lijn 4 wordt wegens werkzaamheden op de Noordsingel in twee delen gereden (Marconiplein - CS en Diergaarde Blijdorp - Molenlaan). 7, 8 en 25 gaan over het heropende noordelijke deel van de Coolsingel.
Het lijkt erop dat lijn 4 en 125 bij Blijdorp op elkaar keren, vandaar de lagere frequentie denk ik bij lijn 125.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het is om te lachen maar tegelijk ook best wel vermoeiend dat de Rotterdamse trams de laatste jaren nooit allemaal volgens hun normale routes rijden en geplaagd zijn met omleidingen door werkzaamheden. De buitendienststelling van de Statentunnel maakt het tramnet ook niet bepaald flexibel meer. Zag ook dat naast de verwijderde wissels van en naar de tunnel, ook de bovenleiding over de Claes de Vrieslaan en G.J. De Jonghweg zijn verwijderd. Weet iemand waarom dit is gedaan en of het nog terugkomt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten