Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor MarkHul » do 19 sep 2019, 16:58

In het vervoersplan wordt gesproken over 5 nieuwe elektrische bussen die minstens 250km kunnen rijden op een volle accu. Deze zullen begin 2020 instromen. Worden dit weer BYD K9's (van het nieuwe model) of heeft Syntus bij een ander merk besteld?
2 van de nieuwe bussen komen in Bunnik te staan, de rest in Amersfoort.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2929
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » do 26 sep 2019, 15:25

De nog steeds witte Ambassador 4049 staat in Amersfoort. Hij zal waarschijnlijk worden gebruikt om het gat in het wagenpark dat wegens de omstickering van de U-linkwagens zal ontstaan op te vullen.

Flippylosaurus
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Flippylosaurus » vr 27 sep 2019, 09:19

Lijn 45 schreef:De nog steeds witte Ambassador 4049 staat in Amersfoort. Hij zal waarschijnlijk worden gebruikt om het gat in het wagenpark dat wegens de omstickering van de U-linkwagens zal ontstaan op te vullen.


En dan in het vervoersplan plaatsen (in reactie op iemand, rocov volgens mij, die zijn zorgen uit over of dit exploitatief haalbaar is) dat het geen probleem zal opleveren, maar tegelijkertijd wel oude ex-Connexxion troep uit de mottenballen halen omdat er een gat ontstaat. Tja.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14784
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Meltrain » vr 27 sep 2019, 09:25

In het normale dienstregeling zal het wellicht geen problemen opleveren, maar tijdens het proces van omstickeren, is er steeds minstens één bus minder beschikbaar. :wink: Dat duurt dus ongeveer 2 maanden.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Bollenstad
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Bollenstad » vr 27 sep 2019, 10:01

Flippylosaurus schreef:
Lijn 45 schreef:De nog steeds witte Ambassador 4049 staat in Amersfoort. Hij zal waarschijnlijk worden gebruikt om het gat in het wagenpark dat wegens de omstickering van de U-linkwagens zal ontstaan op te vullen.


En dan in het vervoersplan plaatsen (in reactie op iemand, rocov volgens mij, die zijn zorgen uit over of dit exploitatief haalbaar is) dat het geen probleem zal opleveren, maar tegelijkertijd wel oude ex-Connexxion troep uit de mottenballen halen omdat er een gat ontstaat. Tja.


Ja, zo kun je wel op alle slakken zout leggen. Zoals je kunt lezen gaat het om exact één oudere bus, die tijdelijk ingezet wordt tijdens het omstickeren. Als je het daar niet mee eens bent: welke alternatieve oplossing(en) stel je voor?
Nickname "Bollenstad" stamt nog uit een (ver) verleden in de Bollenstreek; "Lingedorp" zou nu een betere nickname zijn...

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor marvinkok » vr 27 sep 2019, 11:19

Zo oud is de 4049 toch niet, aan het nummer te zien een stadswagen van MO, een van de laatst gebouwde Ambassadors....
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Flippylosaurus
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Flippylosaurus » vr 27 sep 2019, 13:02

Meltrain schreef:In het normale dienstregeling zal het wellicht geen problemen opleveren, maar tijdens het proces van omstickeren, is er steeds minstens één bus minder beschikbaar. :wink: Dat duurt dus ongeveer 2 maanden.

Oh, dan begreep ik het verkeerd... Duidelijk! Wist trouwens niet dat dat stickeren 2 maanden duurt

dennistd
Berichten: 3430
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor dennistd » vr 27 sep 2019, 13:56

De 4049 komt uit 2010, dus 9 jaar oud. Niet heel jong, maar ook geen "oude ex-Connexxion troep". En stickeren duurt natuurlijk geen 2 maanden per bus, maar als je 1 bus tegelijk wil aanpakken (zeg elke dag (ma-vr) eentje) dan ben je wel twee maanden bezig denk ik.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2929
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » vr 27 sep 2019, 16:13

Gelukkig hoeft het interieur van de bussen niet omgebouwd te worden, dat is immers al rood. :P (U-link 50 is rood volgens het vervoersplan)

Durashift
Berichten: 3786
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Durashift » vr 27 sep 2019, 17:49

Plakken ze dan niet in de nacht een bus rondom?

Eerst ff wassen.. is ie lekker schoon en vochtig.. heb je minder last van bubbels volgens mij. :wink:

Wel wat duurdere uren natuurlijk.. maar hé, wat maakt dat nou uit op het hele budget van dit besluit. (A)

Maxim
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Maxim » za 28 sep 2019, 19:16

Lijn 45 schreef:De nog steeds witte Ambassador 4049 staat in Amersfoort. Hij zal waarschijnlijk worden gebruikt om het gat in het wagenpark dat wegens de omstickering van de U-linkwagens zal ontstaan op te vullen.


Fake news.

Dafdriver
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Dafdriver » zo 29 sep 2019, 18:08

Durashift schreef:Plakken ze dan niet in de nacht een bus rondom?

Eerst ff wassen.. is ie lekker schoon en vochtig.. heb je minder last van bubbels volgens mij. :wink:

Wel wat duurdere uren natuurlijk.. maar hé, wat maakt dat nou uit op het hele budget van dit besluit. (A)


Als je het netjes wilt doen zal je waarschijnlijk ook diverse kleine schade's eerst moeten wegwerken wil je een goed resultaat van je werk hebben. Haastige spoed is dan zelden goed.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32834
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » zo 29 sep 2019, 18:17

Ook niet geheel irrelevant: de provincie Utrecht heeft alleen buitenstallingen dus de bus zal er fysiek voor naar de werkplaats toe moeten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Durashift
Berichten: 3786
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Durashift » vr 11 okt 2019, 22:18

AK-student schreef:Ik zag gisterenavond tegen een uur of 9 dat die bus geparkeerd werd in Rhenen. Er staat daar wel vaker een nachtje een bus van Syntus Utrecht. (..).


Staat er weer, de 1204. :wink:

Ongeveer om 20:30 gespot.
Lijkt mij niet dat die bus nu 'z'n tijd staat af te wachten'. :?

Wat ik mij afvroeg: zal de bus gemodificeerd zijn en deursloten hebben? Reguliere lijnbussen hebben dat toch niet? Luchtdruk eraf en open, is het toch?

Wellicht start de chauffeur morgen wel in Tiel met treinvervangend vervoer?

Tom98
Berichten: 119
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Tom98 » vr 11 okt 2019, 22:23

Ik vermoed dat je hem zo kan meenemen als je wilt ja.
Buschauffeur Syntus Twente en Syntus Utrecht

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32834
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » vr 11 okt 2019, 22:51

Durashift schreef:Staat er weer, de 1204. :wink:

Ongeveer om 20:30 gespot.
Lijkt mij niet dat die bus nu 'z'n tijd staat af te wachten'. :?

Moet haast wel een vaste chauffeur zijn dan die dat ding elke keer op de 680 mee heeft, geeft toch een stukje extra efficiency op die schoolritten (vraag is wel een beetje waar ze dat ding dan tanken, niet op de stalling blijikbaar).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Durashift
Berichten: 3786
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Durashift » vr 11 okt 2019, 22:55

Bus staat er niet altijd. Vorig weekend niet gezien. Denk dat het echt 'incidenteel' is, als het zo uitkomt qua planning, lijkt mij.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32834
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » vr 11 okt 2019, 22:57

Tja, als dezelfde chauffeur uit Rhenen dus op vrijdagmiddag en maandagmorgen de 680 in z'n dienst heeft lijkt me dan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

SuperGhost
Berichten: 2937
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor SuperGhost » vr 11 okt 2019, 23:11

Zo zie ik soms in Hooglanderveen ook een (Utrechtse) Syntus-bus geparkeerd staan in de woonwijk.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2929
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » za 12 okt 2019, 08:56

Daniel schreef:Moet haast wel een vaste chauffeur zijn dan die dat ding elke keer op de 680 mee heeft, geeft toch een stukje extra efficiency op die schoolritten.

Rond 3 uur reed de chauffeur met roze bloemetjesketting aan de binnenspiegel 'm.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32834
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » za 12 okt 2019, 10:26

Ah... Die heb ik vaker aan de binnenspiegel zien hangen als de bus 680 reed en de nacht ervoor in Rhenen gespot was. Ik zie een trend ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Durashift
Berichten: 3786
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Durashift » za 12 okt 2019, 11:50

Tussen 7 en 11:15 uur is de bus vertrokken. *bus*

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2929
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » wo 16 okt 2019, 18:30

Heb al minstens een week geen Citea in Amersfoort op andere lijnen dan X80 zien rijden. Normaal rijden er meerdere rond op omlopen waarin de X80 niet voorkomt.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Milco » wo 16 okt 2019, 18:41

Misschien wel op tijden dat jij niet in Amersfoort was? Volgens OVzoeker rijdt er nu eentje op lijn 74 overigens...
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32834
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » wo 16 okt 2019, 20:17

Op 298 heb ik deze week ook Citea's zien rijden en van de week waren er nog wat Citea's actief op korte ritten van de X80 (dus die tot Scherpenzeel) waar meestal Setra's op zitten.
Maar staan er niet gewoon Citea's ergens in een werkplaats om verU-linkt te worden voor lijn 50?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten