Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

Terwijl juist in grote steden als Rotterdam het overval-probleem het grootst is lijkt me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik heb volgens mij al minstens een jaar geen berichten meer gelezen over een overval op een buschauffeur. Wel nog eerder dit jaar een mishandeling op lijn 44 omdat de chauffeur een reiziger vroeg achter de lijn te gaan staan.

Op de nieuwe bussen vanaf december moet je als het goed is kunnen pinnen. Ook las ik dat er nu op proef een tram van remise Beverwaard is voorzien van nieuwe kaartlezers met barcodescanner. Mijn vermoeden is dus dat de RET het komende jaar bij de wagenverkoop gaat overstappen naar geprinte barcodes, die je dan dus met pin kan betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door SLToilet »

De laatste tijd vallen erg veel ritten op lijn D uit. Vandaag geldt dat voor de metro die normaal rond 7:10 vertrekt vanaf centraal richting De Akkers. Met de vertraging van lijn E erbij was de wachttijd bijna een kwartier.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

^^

Ik merk ook heel veel afwijkend materieel inzet op D. Elke dag rijden er wel 2/3 setjes SG3 op omlopen die voor MG2/1 bedoeld zijn.

Overigens trof ik vanmorgen op dienst 903 op lijn D de 5630 met nieuwe interieur lichten.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

Suus schreef:Op de nieuwe bussen vanaf december moet je als het goed is kunnen pinnen. Ook las ik dat er nu op proef een tram van remise Beverwaard is voorzien van nieuwe kaartlezers met barcodescanner. Mijn vermoeden is dus dat de RET het komende jaar bij de wagenverkoop gaat overstappen naar geprinte barcodes, die je dan dus met pin kan betalen.
Toevallig kom ik net dit bericht tegen: https://www.initse.com/ende/ret-rotterdam-en.html
De RET gaat dus hetzelfde systeem gebruiken als Syntus/Keolis Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De RET waarschuwt op dit moment dat alle buslijnen enorm vertraagd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Fijn dat dit gemeld werd. Over de puinzooi op de metrolijnen A,B en C is en was geen letter te vinen :shock: :? :cry: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De RET neemt wel heel erg ruim de tijd om door de bocht te gaan. Wegens de werkzaamheden bij Rotterdam Centraal slaan lijn 21, 24 en 24 het station over en gaan de trams meteen van de ene halte Kruisplein naar de ander. Daar krijgen de trams soms wel zes minuten rijtijd voor. Dat is niet echt handig richting Oost/Zuid bij de halte op de Mauritsweg, want daar komt de rest van het tramnet ook voorbij en die hebben niet altijd de tijd om vier minuten achter een wachtende tram te staan :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De avond voor de opening van nieuw stuk metro is toch altijd wat bijzonder. Volgens mij zijn de routestrips en meeste netkaarten al vervangen, maar in de metro lijkt men op de lijnstrip het stickertje over A en B linksboven vergeten weg te halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dat zal wellicht vannacht kunnen gebeuren op het remiseterrein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

In de stellen die zaterdag op de Hoekse lijn reden was in sommige gevallen de witte sticker over de lijnen naar Hoek van Holland al weg, in een ander stel liep iemand rond die de stickers aan het verwijderen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Karl »

Waarom zijn die routestrips er in twee versies? Ik vind de diagonale spiegeling alleen maar verwarrend, maar misschien zit er een goede reden achter.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Zodat de routestrips altijd kloppen met de rijrichting van de metro :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:De RET neemt wel heel erg ruim de tijd om door de bocht te gaan. Wegens de werkzaamheden bij Rotterdam Centraal slaan lijn 21, 24 en 24 het station over en gaan de trams meteen van de ene halte Kruisplein naar de ander. Daar krijgen de trams soms wel zes minuten rijtijd voor. Dat is niet echt handig richting Oost/Zuid bij de halte op de Mauritsweg, want daar komt de rest van het tramnet ook voorbij en die hebben niet altijd de tijd om vier minuten achter een wachtende tram te staan :')
Dan hadden ze dus beter bij de halte op de West-Kruiskade een langere buffer kunnen inbouwen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

busfanNL schreef:
Meltrain schreef:
busfanNL schreef: Kijk naar de metrostations. Daar wordt ook het R-net concept niet nageleefd. In Amsterdam doen ze dit op de gerenoveerde oostlijn en de noord zuidlijn wel. Daar doen ze hun best dat het nog een beetje ergens op lijkt. Wij hebben alleen maar een paar lullige bordjes met de R-net naam erop. :N
Wat doen ze in Amsterdam dan anders dan in Rotterdam? En is er überhaupt wel een standaard voor metrostations?
Stefan schreef:
MetroRET schreef:Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.
Waarvan ik lijn 436 richting Flakkee nog wel het toppunt blijf vinden. :')
Nee, het absolute toppunt is lijn 326 tussen Almere en Blaricum. :X
Ze hebben in het handboek een speciaal hoofdstuk aan de metro en de stations gewijd. In Amsterdam hebben ze bijvoorbeeld de poortjes en de stickers boven de kaartautomaten alsmede de kaartautomaten zelf R-net huisstijl gegeven conform het handboek.
In Hoofdstuk 3 van het Handboek worden enkele voorbeelden genoemd hoe het eigenlijk zou moeten en hoe het in Amsterdam is gedaan, maar Rotterdam wordt überhaupt nergens genoemd. :')
Eigenlijk is dus alles goed. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Oké punt voor jouw. Ik heb dus niet goed genoeg gelezen. :wink: Al wil ik wel zeggen dat het in Amsterdam meer R-net is als hier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Twee observaties:

1. De bestuurders van lijn B lijken sinds maandag op station Marconiplein richting Nesselande afgewisseld te worden. Dit zou ook verklaren waarom er nu al meer dan twee jaar geleden een personeelsverblijf op het perron is gebouwd.

2. Ik heb het idee dat het aantal reizigers in lijn C in de spits flink is toegenomen, nu lijn A niet meer naar Pernis rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Op #1, dat is ook het geval richting HvH.
PSA: Links gaan, rechts staan
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

#2 Klopt ten dele. Bedenk ook dat door het extreem slechte weer er meer mensen gebruik maken van de metro.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door rooddolfijn »

Weet iemand iets over de werkzaamheden vanaf 21 oktober rondom Rotterdam Centraal (de tram natuurlijk)? Welke tramlijnen rijden dan en omleiding?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Vanaf 21 oktober hebben 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 een omleiding.

De omleiding van 21, 23 en 24 is de omleiding die voor aanvang van de werkzaamheden bij CS al gereden werd. Lijn 4 wordt wegens werkzaamheden op de Noordsingel in twee delen gereden (Marconiplein - CS en Diergaarde Blijdorp - Molenlaan). 7, 8 en 25 gaan over het heropende noordelijke deel van de Coolsingel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

De werkzaamheden en de omleidingen staan ook op de website van de RET hoor :idea: :wink: .
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Goed lezen, op de RET website staan alleen de werkzaamheden TOT 21 oktober, niet die VANAF 21 oktober ;) Er staat alleen op een verstopte pagina vermeld dat het Weena tussen Hofplein en Poortstraat dicht gaat en de lijnen 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 hier last van hebben, maar de exacte omleidingen zijn alleen terug te vinden in de individuele dienstregelingen en staan niet bij de geplande omleidingen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

Suus schreef:Vanaf 21 oktober hebben 4, 7, 8, 12, 21, 23, 24 en 25 een omleiding.

De omleiding van 21, 23 en 24 is de omleiding die voor aanvang van de werkzaamheden bij CS al gereden werd. Lijn 4 wordt wegens werkzaamheden op de Noordsingel in twee delen gereden (Marconiplein - CS en Diergaarde Blijdorp - Molenlaan). 7, 8 en 25 gaan over het heropende noordelijke deel van de Coolsingel.
Ook lijn 25 wordt in 2 delen gereden dan. Lijn 25 tussen Rotterdam Centraal en Carnisselande en lijn 125 in een iets lagere frequentie dan normaal tussen Blijdorp en Schiebroek.
Het lijkt erop dat lijn 4 en 125 bij Blijdorp op elkaar keren, vandaar de lagere frequentie denk ik bij lijn 125.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Het is om te lachen maar tegelijk ook best wel vermoeiend dat de Rotterdamse trams de laatste jaren nooit allemaal volgens hun normale routes rijden en geplaagd zijn met omleidingen door werkzaamheden. De buitendienststelling van de Statentunnel maakt het tramnet ook niet bepaald flexibel meer. Zag ook dat naast de verwijderde wissels van en naar de tunnel, ook de bovenleiding over de Claes de Vrieslaan en G.J. De Jonghweg zijn verwijderd. Weet iemand waarom dit is gedaan en of het nog terugkomt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten