Treinbinding in Denemarken

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Kim

Treinbinding in Denemarken

Bericht door Kim »

Via Deutsche Bahn heb ik een treinkaartje vanuit Denemarken terug naar Nederland. Dit is op het niveau Super Sparpreis, dus op de Duitse spoorwegen zit je vast aan een specifieke trein/vertrektijd. Weet iemand of dit ook geldt voor treinen binnen Denemarken? Ik ben aan het kijken of ik ook een trein eerder kan nemen dan ik ookspronkelijk geboekt heb, om op een overstap in Denemarken wat meer speling te hebben.

Op de website van DSB staat dat standaard kaartjes flexibel zijn over de dag, maar ik weet niet helemaal hoe dat combineert met de strenge treinregels vanuit DB.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Suus »

Op het treinkaartje staat een code afgedrukt waarmee de reisroute wordt vastgelegd. Zou je die hier willen plaatsen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door en-es »

Als het goed is staat op je ticket achter "via" behalve de grenspunten ook de treinnummers van de treinen die je moet gebruiken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Z2N »

Zelf heb ik nu een Sparpreis liggen van Kopenhagen naar Duitsland, voor eind oktober. Die vermeldt alleen <1186>Puttgarten(MS)<1080>(code voor bij DB). Voor de DSB is er dan geen treinbinding.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Kim

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Kim »

Het stuk 'via' is:

VIA: <1186><1080>(14.10.2019)FlensbG 13:58 IC5736/Flensb*NV*HH-Hbf
16:46 IC2315/Osnabr*NV*Bad Bentheim(Gr)<1184>Regional Train*Hengelo

Bij de Duitse treinen lijken er wel specifieke tijden bij te staan, bij de Deense niet. Dus als 1186 en 1080 treinseries in plaats van specifieke treinen zijn lijkt me dat ok.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Z2N »

Op dit ticket zit geen treinbinding binnen Denemarken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Kim

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Kim »

Helemaal top, bedankt!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Mikos »

Kim schreef:Dus als 1186 en 1080 treinseries in plaats van specifieke treinen zijn lijkt me dat ok.
Deze getallen vormen de CIV code van de vervoerder. 1186 geeft aan dat je gebruik dient te maken van een trein van de DSB-Passenger, 1080 van de DB AG en 1184 van NS Reizigers. Alle vervoerders en hun bijbehorende nummer zijn hier (PDF) terug te vinden.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door dennistd »

Met 1080 en 1184 worden volgens mij meteen alle vervoerders in Duitsland respectievelijk Nederland bedoeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Daniel »

Dat lijkt op te gaan zolang er geen grensoverschrijdend vervoer door die vervoerder plaatsvindt: naast NS komt namelijk alleen Arriva in die lijst met CIV-codes voor en laat dat nu net de enige Nederlandse vervoerder naast NS zijn die grensoverschrijdende ritten kent.

(Er staan er wel meer in de lijst, maar dat zijn allemaal goederenvervoerders)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Suus »

Ergens had ik het wel geregistreerd, maar de code 1284 voor NS HiSpeed is dus komen te vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door VIRM »

Z2N schreef:Zelf heb ik nu een Sparpreis liggen van Kopenhagen naar Duitsland, voor eind oktober. Die vermeldt alleen <1186>Puttgarten(MS)<1080>(code voor bij DB). Voor de DSB is er dan geen treinbinding.
Ah, ik heb zelf vorig jaar die rechtstreekse trein tussen Kopenhagen en Hamburg genomen. Alvast veel plezier! En Kim natuurlijk ook veel plezier! :)
Beul van de blindegeleidelijn
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door gpvos »

Kim schreef:VIA: <1186><1080>(14.10.2019)FlensbG 13:58 IC5736/Flensb*NV*HH-Hbf
16:46 IC2315/Osnabr*NV*Bad Bentheim(Gr)<1184>Regional Train*Hengelo
Zoals Z2N al schreef zit hier geen treinbinding op in Denemarken, maar wel op het traject Flensburg (grens)-Flensburg; in de praktijk dus tussen Padborg en Flensburg.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Z2N »

Vandaar "binnen Denemarken".
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door webguy »

Suus schreef:Ergens had ik het wel geregistreerd, maar de code 1284 voor NS HiSpeed is dus komen te vervallen.
Er wordt overigens best gerommeld met CIV codes - ze worden ook gebruikt voor tickets, en veel DB tickets gebruiken 0080 (code voor DB Netz) ipv 1180.

Overigens heeft Connexxion ook een CIV code.
Kim

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Kim »

In Denemarken zelf een trein eerder genomen, was inderdaad geen probleem, merci!

Zeker leuk om een keer met de trein heen en weer naar Kopenhagen te gaan, als ervaring. Maar het is wel duidelijk dat het vliegtuig deze kant op zoveel praktischer is qua tijd, helaas! Gelukkig geen noemenswaardige vertragingen, maar je bent toch zo 10+ uur onderweg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Z2N »

Tijd voor de terugkeer van de Nachttrein. Van die 10 uur breng je er dan 8 slapend door, dan ben je er natuurlijk zo. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door trolly »

De hyperloop doet er maar een kwartiertje over.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Vinny »

Voor mensen die die kant op willen gaan: overnachten in Hamburg is ook leuk :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Chrysa »

's nachts 4.5 uur in de McDonald's bij station Osnabrück zitten kan ik dan weer niet aanraden. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:in de McDonald's zitten kan ik dan weer niet aanraden. :')
FTFY *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door trolly »

Ik kom er weinig, maar kan me niet voorstellen dat het er met het verstrijken van de tijd beter op wordt, Aking. Vier-en-een-half uur genieten van dat feestelijke interieur lijkt me een periode die relevant is om de mate van het genoegen duidelijk te maken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Chrysa »

Ach, je schept een band met het personeel zo. Aan het einde kregen we nog gratis koffie ook. :')
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door en-es »

Z2N schreef:Tijd voor de terugkeer van de Nachttrein. Van die 10 uur breng je er dan 8 slapend door, dan ben je er natuurlijk zo. (A)
Nord West Express!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Treinbinding in Denemarken

Bericht door Chrysa »

Rijdt die nachttrein Berlijn - Zweden nog?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten