Spoordienstregeling Duitsland 2020

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door dennistd »

Dat is ook niet even een klein beetje uitstel of zo :shock:
Wordt er nog een reden voor gegeven?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door ICE11 »

Station Stolberg-Altstadt moet nog verbouwd worden en daar is men nog niet eens met begonnen, evenals station Breinig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Hainje »

Nur in Deutschland. :')
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Vinny »

Infrastructuur die gebouwd moet worden. Daar zijn ze in Duitsland niet zo goed in, ten opzichte van Nederland duurt het langer en kost het meer geld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door ICE11 »

Dat moet niet per se kloppen. De nieuwbouw van het "Rüstbachviadukt" tussen Stolberg en Breinig is keurig op tijd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Chrysa »

Nu de rest van dat land nog. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Suus »

Hoofdlijnen Fernverkehr toegevoegd. Dit jaar de hoogtepunten:
- IC-dienst Dresden - Berlijn - Rostock - Warnemünde.
- Meer treinen tussen Keulen en Hamburg, vaak sneller ingelegd dan de bestaande.
- Aangepaste treindienst naar Tsjechië en Denemarken.
- Zeer hinderlijke langdurige werkzaamheden op meerdere plekken in Duitsland.

Met ingang van de zomerdienstregeling zal de treindienst naar Polen verbeterd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door ICE11 »

Flixtrain rijdt vanaf december niet meer alleen tussen Köln en Berlin, maar tussen Aachen en Berlin:

https://www.aachener-nachrichten.de/nrw ... d-46371619
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Nitein-Repart »

Ik hoop echt dat Flixtrain een keer tussen Düsseldorf en München gaat rijden (route maakt mij niet zo veel uit), aangezien DB op de as NRW-Bayern wel wat meer concurrentie kan gebruiken. Naar Hamburg heb je straks de keuze uit een aantal prijsgunstige treinreizen, naar Berlin begint Flixtrain ook al op gang te komen waardoor het aanbod prijsgunstige treinreizen op die route ook toeneemt, maar richting het zuiden heeft DB nauwelijks concurrentie en is het echt goed zoeken naar prijsgunstige reizen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Suus »

De HSL op kan echter niet zomaar en de laatste keer dat HKX naar Frankfurt ging rijden werd de halve dienstregeling op de Linke Rheinstrecke vernacheld door die treinen. Concurrentie is leuk, maar op overbelaste spoorlijnen geeft het voor de forens vooral een hoop ellende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Tom024 »

Protip: koop via de CD een kaartje tot Cheb, dan kun je in Nürnberg uiteraard gewoon uitstappen. 19 euro. *bus*
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Nitein-Repart »

Düsseldorf-Köln Messe Deutz-Bonn Beuel-Koblenz-Wiesbaden-Frankfurt Süd-Würzburg-Donauwörth-Augsburg-München

Dan vermijd je HSL's en de overbelaste Linke Rheinstrecke. Nadeel is dat je dan tussen Frankfurt en München geen grote stad als Stuttgart of Nürnberg kan meepakken.
Tom024 schreef:Protip: koop via de CD een kaartje tot Cheb, dan kun je in Nürnberg uiteraard gewoon uitstappen. 19 euro. *bus*
Dat is een goeie. De RE Nürnberg-München over de HSL kost €22 enkele reis, dus dan wordt het €31 voor een enkele reis München. Dat klinkt als een erg goeie deal.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Z2N »

De rechte Rheinstrecke is evengoed overbelast, alleen zijn het daar vooral de goederentreinen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door ICE11 »

Wat mij persoonlijk bij Flixtrain nog terughoud is dat zij geen echte Großraumwagen (wat is het NL-woord hiervoor?) hebben en ik eventuele aansluitende treinen apart moet boeken. Daarom ben ik ook afgelopen week naar Hamburg gewoon met DB gereisd..... :Y
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door en-es »

Flixtrain schijnt ook wel eens uit te vallen. Was een tijdje geleden op een Duits consumenten-programma op tv.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door cassie127 »

Ik zie zojuist dat de RE 10 voortaan in ieder geval 1× per uur naar Duisburg gaat ipv naar Düsseldorf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Nitein-Repart »

Tot en met 18 april wordt er door de RE10 vanaf Krefeld naar Duisburg gereden. Vanaf 19 april gaat de RE10 gewoon weer naar Düsseldorf rijden (op werkdagen 2x/uur). Ik vermoed dat dit door werkzaamheden komt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Suus »

Meerdere S-Bahn-netwerken zijn nog niet goed verwerkt in de reisplanner. Dit betreft ook de S-Bahn Rhein-Ruhr. Een correctie komt in de komende weken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Nitein-Repart »

De dienstregeling 2020 staat online. Wat ik naar boven kan halen:

-De IC Hamburg-Dortmund-Köln-Mainz-Frankfurt wordt grotendeels vervangen door een ICE die dezelfde route rijdt. Reistijd blijft hetzelfde. Er rijdt 1x/2 uur een IC Köln-Hamburg via Duisburg en Essen en 1x/2 uur een ICE Köln-Hamburg via Wuppertal en Dortmund. Het nadeel van de ICE is dat DB er hogere prijzen voor kan vragen, het voordeel van de ICE is het hogere comfort en meer faciliteiten. Ook op de Linke Rheinstrecke wordt dus een deel van de IC's vervangen door ICE's. De IC's die na Mainz direct naar Mannheim rijden, blijven IC's.

-De ICE Hamburg-München (noord-zuid-as) gaat niet meer stoppen tussen Hamburg en Hannover en wordt een halfuur sneller. Lüneburg, Uelzen en Celle worden bedient door een ICE Hamburg-Frankfurt die tussen Kassel en Frankfurt via Marburg en Giessen rijdt.

-De IC Rostock-Dresden is met ingang van de nieuwe dienstregeling nog niet helemaal operationeel. Helaas zorgt de IC niet voor een nette uursdienst op Berlin-Dresden, maar wordt er ongeveer in een 30/90-verhouding gereden.

-Braunschweig, Hildesheim, Göttingen en Kassel krijgen weer een ICE-uursdienst naar Berlin (en de eerste twee genoemde plaatsen ook naar Frankfurt) door een nieuwe ICE Berlin-Braunschweig-Frankfurt Flughafen.

-De Württembergische Südbahn (Ulm-Lindau) is van 20 december 2019 tot 12 januari 2020 en van 13 juli 2020 tot 13 september 2020 zonder werkonderbrekingen te bereizen. Dit is nog een van de laatste lijnen waar DB Regio nog BR218 met Dosto-stammen inzet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Suus »

Vanaf 15 december hebben alleen nog reizigers met een Flexpreis-ticket of bezitters van een verhoogd statuut (Bahn.Comfort e.d.) toegang tot het eerste klas gedeelte van de DB Lounges.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door umbusko »

Of überhaupt tot de lounge dus. -o-
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Nitein-Repart »

Tijd om dan wat meer bankjes op de perrons te plaatsen, daar is op sommige stations ook wel wat behoefte aan.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Of überhaupt tot de lounge dus. -o-
Tja, ik heb een verhoogd statuut bij Thalys dus ik zou er zelfs met SuperSparPreisEuropa nog in komen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door cassie127 »

Met een NS Businesskaart kom je er ook gewoon nog in
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2020

Bericht door Suus »

De S3 in Nordrhein-Westfalen gaat niet op 15 december 2019 maar pas op 1 maart 2020 naar Abellio. Abellio heeft vastgesteld op 15 december nog niet voldoende personeel te hebben en heeft daarom besloten DB Regio voor 18 machinisten in te schakelen als onderaannemer. Omdat het personeel van DB niet bekend is met de nieuwe FLIRT's, wordt tot 1 maart gereden met de "oude" 422's die bij DB Regio zouden blijven (deze stellen zijn de afgelopen maanden rood gebleven).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten