Patat of friet 2.0

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Patat. Of friet.

Patat.
48
43%
Friet.
37
33%
Doei.
26
23%
 
Totaal aantal stemmen: 111

JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door JordiBrabant »

Dan ben ik blij dat de NOS in hetzelfde kamp als ikzelf zit.
RTL heeft het ook over patatoorlog, dus de oorlog wordt gestreden tussen de staat vertegenwoordigd door de staatsomroep en de commerciële fake-news verkopers. <\s>
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door Hainje »

Afbeelding

Kweenie waar die noorderlingen allemaal over lullen hoor, maar het is dus gewoon FRIET!11! De meerderheid heb gesproke!~!1!
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door Suus »

Ik heb even gekeken, maar een vrij stabiele meerderheid van 43-44% van de bezoekers van dit forum vindt dat het patat is, zowel in de poll van lang geleden als de huidige poll.

Volgend jaar op 7 mei zal Zug een nieuwe poll starten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door Meltrain »

In het Engels kun je dezelfde discussie ook houden: is het chips of fries? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door umbusko »

Slowaaks en Tsjechisch: Hranolky :mrgreen:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door JordiBrabant »

Meltrain schreef:In het Engels kun je dezelfde discussie ook houden: is het chips of fries? :P
Chips.
Fries is een of ander lelijk dialect van afvallige kolonisten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10579
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door trolly »

Hé, da's een beetje zoals bij ons dus!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door Alargule »

Meltrain schreef:In het Engels kun je dezelfde discussie ook houden: is het chips of fries? :P
Gronings.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door JordiBrabant »

trolly schreef:Hé, da's een beetje zoals bij ons dus!
Daarom is het friet; zo noemen 's werelds gastronomische kolonisten het als ze het verkorten, afvalligen noemen het dus dat andere vieze woord.

Dit is trouwens geen goed/fout poll, het is een demografisch onderzoek naar hoeveel procent van de gebruikers er onder de rivieren woont, en hoeveel procent niet spoort :mrgreen:.
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op za 30 nov 2019, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10579
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door trolly »

JordiBrabant schreef:[Dit is trouwens geen goed/fout poll, het is een demografisch onderzoek naar hoeveel procent van de gebruikers woont er onder de rivieren en hoeveel procent spoort niet :mrgreen:.
Probeer die zin eerst maar eens zo op te schrijven dat zelfs een friet-eter 'm niet drie keer over hoeft te lezen voordat hij/zij/whatever snapt wat je bedoelt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door umbusko »

Ik weet niet wat er allemaal in patatland gebeurt, maar ik kon de zin gewoon volgen hoor. :Y
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door Nathan_NL »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Patat of friet 2.0

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Ik weet niet wat er allemaal in patatland gebeurt, maar ik kon de zin gewoon volgen hoor. :Y
De zin is een gedrocht, als patat die niet lang genoeg in het vet is geweest en ook nog eens voorzien van Ton’s Belze Majoneis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door Durashift »

umbusko schreef:Ik weet niet wat er allemaal in patatland gebeurt, maar ik kon de zin gewoon volgen hoor. :Y
Ik ook.. maar dat zal vast komen doordat ik de aangepaste zin las, 2 minuten nadat trolly erover berichte.. en ruim een half uur voordat jij de zin las / althans erop reageerde. :wink:

Ik heb afgelopen zondag nog een patatje zonder besteld.. maar in mijn eigen frituur stop ik best graag Vlaamse friet. :lol:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Patat of friet 2.0

Bericht door umbusko »

Ook de onaangepaste zin kon ik volgen, al geef ik grif toe dat ik hem zelf niet zo zou schrijven. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten