Stationstoiletten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Stationstoiletten

Bericht door JordiBrabant »

Ik moest zojuist een vriend van me in Gilze-rijen op de extra nachtnet IC naar Tilburg!! zetten. Ik legde hem uit dat er op dat station een wachtruimte in het stationsgebouw zit met gratis WC. Na enige discussie konden we geen station verzinnen waar dit ook zo was.
Dus de vraag: zijn er naast Gz nog meer stations niet in de greep van de sanifairmaffia en wordt deze reizigers ontlastende dienst ook gratis en voor niets aangeboden?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Stationstoiletten

Bericht door Z2N »

Schiphol Airport heeft prima toiletten, en die zijn gratis.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Stationstoiletten

Bericht door Chrysa »

Oldenzaal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stationstoiletten

Bericht door ODRAIL »

Wat is er mis met Sanifair?

In mijn ogen niets.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stationstoiletten

Bericht door Milco »

Naar mijn mening is er niets mis mee, het wordt immers goed schoongehouden. Al moet ik zeggen dat ik € 0,70 jammer vind. Ja, je krijgt er een bonnetje voor € 0,50 voor terug, maar dan moet je wel minimaal voor € 2,50 kopen om het te mogen gebruiken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stationstoiletten

Bericht door Daniel »

Het belangrijkste nadeel van die bonnetjes is ook nog wel dat je er ook bij een beperkt aantal stationswinkels gebruik van kunt maken, houdt de meeste zelf eigenlijk altijd over en kom er dan achter dat ik nog bonnetjes hebt als de geldigheid (die is wel enkele maanden) al afgelopen is.

Maar als er een mogelijkheid is zoek ik zelf eigenlijk altijd een toilet ergens in de binnenstad op, bij bijvoorbeeld de HEMA zijn die vaak een stuk voordeliger dan op het station.
En wat gratis toiletten op stations betreft: bij de McDonalds op Arnhem Centraal kan je ook gratis naar het toilet. Officieel alleen voor klanten natuurlijk, maar niemand die het opvalt als je er niks eet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Stationstoiletten

Bericht door en-es »

Maar die McDonalds bij Arnhem Centraal ligt buiten de poortjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stationstoiletten

Bericht door Daniel »

Het Sanifair-toilet van Arnhem Centraal ligt ook buiten de poortjes, dus dat maakt niet zoveel uit :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Stationstoiletten

Bericht door JordiBrabant »

Ik vind het helemaal niet verkeerd om te betalen voor een toilet, maar ik heb een hekel aan de zeer beperkende voorwaarden van het gebruik van die Sanifair bonnetjes, waardoor fatsoenlijk gebruik bijna niet mogelijk is.
Mijn zienswijze is dat ik net betaald heb voor een treinreis en daar redelijkerwijs voor kan verwachten voor niets of voor een kleine prijs: €0,20 naar het toilet kan (binnen de poortjes).
Op sommige stations is er nog een andere truc: terwijl een trein keert of gepland stilstaat kun je ook naar het toilet mits dat een toilet zonder stortkoker is.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Stationstoiletten

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..).
En wat gratis toiletten op stations betreft: bij de McDonalds op Arnhem Centraal kan je ook gratis naar het toilet. Officieel alleen voor klanten natuurlijk, maar niemand die het opvalt als je er niks eet.
Hmm, die 'truc' dacht ik gisteren ook toe te kunnen passen bij de BurgerKing aan het Eemplein in A'foort. Die heeft intussen echter een slot met muntautomaat op de deur (50 cent). :cry:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stationstoiletten

Bericht door Daniel »

Tja, die toilettarieven bij winkels is ook niet echt een pijl op te trekken. Bij verschillende HEMA's willen de prijzen ook nogal eens verschillen (in Hoorn kost het toilet bijvoorbeeld maar 20 cent). Bij de McDonalds is het toilet vaak gratis, maar er zijn ook filialen (kwam het afgelopen zomer in Den Helder tegen) waar je op vertoon van de kassabon een muntje voor het toilet moet halen als klant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stationstoiletten

Bericht door Milco »

Bij de McDonalds in Boedapest kreeg je dan weer een code op je kassabon als je iets kocht en met die code kon je de deur naar de toiletten openen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Stationstoiletten

Bericht door ZO6176 »

Milco schreef:Bij de McDonalds in Boedapest kreeg je dan weer een code op je kassabon als je iets kocht en met die code kon je de deur naar de toiletten openen.
Dat is woensxl ook. Gewoon even een bonnetje zoeken, dan kun je gaan. Maar om op het probleem terug te komen je hebt de app toilet finder waarbij de openbare toiletten in kaart zijn gebracht
TLP
Berichten: 1560
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Stationstoiletten

Bericht door TLP »

Milco schreef:Naar mijn mening is er niets mis mee, het wordt immers goed schoongehouden. Al moet ik zeggen dat ik € 0,70 jammer vind. Ja, je krijgt er een bonnetje voor € 0,50 voor terug, maar dan moet je wel minimaal voor € 2,50 kopen om het te mogen gebruiken.
Hoewel het gehele complex an sich goed schoongehouden wordt, krijg ik bij de stationstoiletten van Sanifair niet dat verfrissende gevoel dat ik wel krijg bij de Duitse snelwegen. De toiletten zijn door het frequent schoonmaken meestal in orde ondanks dat de bril niet automatisch wordt gedaan, bij de kranen hangt het volgens mij af van de vestiging of deze automatische sensoren hebben en met warm water gevoed zijn, maar vooral de handdoekenroller vind ik een minpunt: hij is moeilijk door te rollen en wordt daardoor makkelijk verkeerd gebruikt, waardoor hij onhygiënisch is indien meerdere mensen aan hetzelfde stukje papier hun handen afdrogen. Naar mijn idee rechtvaardigt dat dan ook de toegangsprijs van 70 cent niet, al blijft het beter dan de stalen toiletten voor 50 cent die ik ronduit ranzig vind en daarom alleen gebruik in absolute nood :X.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Stationstoiletten

Bericht door microshit »

Paar weken geleden heb ik nog een lange autoreis gemaakt door Duitsland, en dus ook genoeg Sanifair stops gehad. Dat was een flink contrast met die op Utrecht CS. In Utrecht tref ik meestal wel defecte urinoirs, hangt er een irritante lucht van opgedroogde urine, zijn de toilethokjes benauwd en iedereen loopt op 4 plekken elkaar in de weg. Die bonnetjes zouden ook niet eens waardebon mogen heten, zolang ze een minimumaankoopbedrag, geldigheid, en maximum per transactie hebben. Dan is het treffen van de Duitse collega's toch echt een verademing.

Maar terug on-topic: stations Cl en Gdm zijn door de Stationshuiskamer voorzien van een toilet, gratis bij aankoop van "iets". Laten ze daar nou net lolly's voor €0,20 hebben :p
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Stationstoiletten

Bericht door gpvos »

Als er iets is wat ik haat, zijn het kranen waar alleen warm water uit komt. Ik wil wel mijn waterflesje behoorlijk bij kunnen vullen. Volgens mij doen ze dit expres om de verkoop van plastic flesjes met water te stimuleren.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stationstoiletten

Bericht door webguy »

Euh, NS is bezig op veel (alle?) stations watertappunten te installeren: https://www.ns.nl/over-ns/duurzaamheid/ ... unten.html
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Stationstoiletten

Bericht door en-es »

Ja maar daar komt alleen lauw water uit _O-
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Stationstoiletten

Bericht door JordiBrabant »

Het komt rechtstreeks uit de waterleiding, wel is het altijd slim om het even te laten doorstromen ivm legionella.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Stationstoiletten

Bericht door gpvos »

200 stations, dat is ongeveer de helft. Maar daar kom je inderdaad wel een eind mee, het hoeft niet per se op elk klein station. De volgende vraag is wel hoe makkelijk vindbaar ze zijn.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stationstoiletten

Bericht door Suus »

De watertappunten zijn meestal goed vindbaar, ze zijn knalgeel.

Volgens mij heeft Sliedrecht Centraal een gratis R-NET-toilet op de fietsenstalling staan, of is die alweer weggesleept?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10579
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Stationstoiletten

Bericht door trolly »

*O*
Schijten met de zekerheid van R-net.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Stationstoiletten

Bericht door Jef400 »

KM46 schreef:Wat is er mis met Sanifair?

In mijn ogen niets.
Dan ben je duidelijk nooit op de IJzijde geweest op Amsterdam CS
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Stationstoiletten

Bericht door Hainje »

trolly schreef:*O*
Schijten met de zekerheid van R-net.
Shit man, wat een goede grap. Ik pies gewoon in mijn broek van het lachen. _O-
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Stationstoiletten

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:
KM46 schreef:Wat is er mis met Sanifair?

In mijn ogen niets.
Dan ben je duidelijk nooit op de IJzijde geweest op Amsterdam CS
Nu ik zo bedenk, op Amsterdam Centraal zit ook een gratis toilet. Wel met beperkte openingsuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten