Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Rotterdam zou Rotterdam niet zijn als er niet altijd wordt gewerkt, gegraven, geheid, geasfalteerd, gespit, gesloopt en gebouwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

jesse-cruzu schreef:Zag ook dat naast de verwijderde wissels van en naar de tunnel, ook de bovenleiding over de Claes de Vrieslaan en G.J. De Jonghweg zijn verwijderd. Weet iemand waarom dit is gedaan en of het nog terugkomt?
Ik geloof dat de sporen versleten waren en dat er daar woningbouw gepland is.
In principe komt die tramroute niet meer terug.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

De trambaan op de G.J. De Jonghweg is inderdaad bouwterrein geworden. Hoewel er niet op de trambaan zelf gebouwd wordt staat deze wel vol met prefab gevelplaten en dergelijk dus dan is bovenleiding niet echt handig. En omleidingen via de Statentunnel zijn ook helemaal niet handig omdat je dan een groot deel van je route overslaat. Lijnen 4, 8 zouden het hele centrum overslaan, terwijl ze nu nog bij Beurs en/of Eendrachtsplein kunnen komen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Rotterdam zou Rotterdam niet zijn als er niet altijd wordt gewerkt, gegraven, geheid, geasfalteerd, gespit, gesloopt en gebouwd.
Dit gebeurd niet alleen in Rotterdam hoor. Dit gebeurd vrijwel in elke stad op aarde.

Ik begin wel het vermoeden te krijgen dat de tram en metrorails in Rotterdam tegenwoordig harder slijten dan vroeger (Zo'n 10 / 20 jaar geleden).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Dit gebeurd niet alleen in Rotterdam hoor. Dit gebeurd vrijwel in elke stad op aarde.
Al zijn ze in Rotterdam wel heel fanatiek.
🍉
Treintrambus
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Treintrambus »

Lijn A en B rijden op zaterdag 19 en zondag 20 oktober verkort wegens werkzaamheden op station Alexander.

Sowieso mag wat mij betreft de aftakking naar Romeynshof en Binnenhof opgeheven worden. Die twee haltes staan elke dag vrijwel leeg waardoor een peperdure metroverbinding nagenoeg voor niets rijdt. Misschien kan men Ommoord beter bedienen met de bus of eventueel een verlenging van tramlijn 4 vanaf de Molenlaan naar station Rotterdam Alexander.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Chrysa »

Breaking news: Eindpunt van OV-lijn is rustigste deel van de route. :shock:
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Het is natuurlijk wel zo dat zonder lijn A je kunt proberen de frequentie van lijn B te verhogen. Dat wordt echter wel een puzzel, want voor elke 5 minuten naar Nesselande is onvoldoende materieel, dus zul je toch een deel van de ritten eerder moeten keren. En omdat je ook nog met lijn C zit kom je dan snel uit op een onregelmatig uurpatroon. Oftewel, lijn A als een soort 'keerspoor' om de frequentie tussen Alexander en Capelsebrug hoog te houden is zo gek nog niet.
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Die lijn ligt er eenmaal, slopen kost ook weer geld.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik kan mij ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat de lijn naar Zevenkamp en Nesselande een hogere frequentie dan de huidige nodig heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Een hogere frequentie voor Zevenkamp en Nesselande is niet nodig. Maar wat wel meespeelt is dat in de wijk Ommoord (waar lijn A komt) er parallel aan de metrolijn nog een bus rijdt. En dat is in de wijken Zevenkamp en Nesselande (waar lijn B komt, behalve op stations Hesseplaats) er verder geen bus rijdt en dus er geen ander ov vervoer mogelijk is.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ik zit de laatste jaren zelden meer in lijn B, maar toen ik nog daar woonde had je vaak bij Hesseplaats al staanplaatsen in de spits, dus een hogere frequentie zou op zich geen luxe zijn. Qua reizigersaantallen gaan er ook 3x zo veel reizigers naar Nesselande als naar Binnenhof. Maar het combineren van verschillende frequenties op lijnen met gezamenlijk traject is lastig, zeker met de relatief lage frequenties waar wij mee rijden. Je zou het verschil beter kunnen opvangen door lijn B langere treinen te geven, maar ja....
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De Elektrische Citea 1401 schijnt gisteren de eerste ritten in de reizigersdienst te hebben gereden, op lijn 38:
https://twitter.com/MarcoVerzijl/status ... 6336050176
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Zo te zien zijn de foto's genomen in 1996 :Y
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef:Ik zit de laatste jaren zelden meer in lijn B, maar toen ik nog daar woonde had je vaak bij Hesseplaats al staanplaatsen in de spits, dus een hogere frequentie zou op zich geen luxe zijn. Qua reizigersaantallen gaan er ook 3x zo veel reizigers naar Nesselande als naar Binnenhof. Maar het combineren van verschillende frequenties op lijnen met gezamenlijk traject is lastig, zeker met de relatief lage frequenties waar wij mee rijden. Je zou het verschil beter kunnen opvangen door lijn B langere treinen te geven, maar ja....
Dat komt dan weer omdat er in de wijken Zevenkamp en Nesselande geen RET bus door de wijken rijdt. Dus als je op het openbaar vervoer bent aan gewezen in die wijken moet je wel met de metro.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door nvdw »

Plus dat de bussen 175 en 383 vanuit Waddinxveen en Zevenhuizen tegenwoordig hun doorgaande reizigers richting Rotterdam bij Nesselande 'dumpen'.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat speelt ook mee ja :? .
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Vandaag zag ik bij de halte in Geervliet nieuwe R-NET hokken en prullenbakken staan. Hehe eindelijk hoor na bijna een jaar. *bus* De digitale borden met klok en de R-NET fietsenstalling had ik dan nog niet gezien. :neg: Wellicht wordt Haaglanden streek en binnenkort Bus Rotterdam ook voorzien van die R-NET hokken en al die andere haltetroep die erbij hoort. Iemand die dat misschien weet?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

KM46 schreef:Dat komt dan weer omdat er in de wijken Zevenkamp en Nesselande geen RET bus door de wijken rijdt. Dus als je op het openbaar vervoer bent aan gewezen in die wijken moet je wel met de metro.
Nee, dat komt omdat er veel meer mensen wonen rondom het grotere aantal stations van deze aftakking.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

@Bemined: Ik kan geen buslijn vinden van de RET die door de wijk Zevenkamp loopt. Dus als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer ben je toch echt op de metro aangewezen.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

En dat heeft totaal geen invloed op het feit dat lijn B 3x zo druk is als lijn A ;)
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Misschien omdat lijn B een groter gebied (3 haltes meer) bedient en beter aansluit op de treinen in Alexander?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat speelt ook mee.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik zie op de site van de RET dat lijn A vanaf 4 november (tijdens de spitsuren) naar Vlaardingen West gaat rijden en dat ook de wijzigingen in het busnet in Schiedam, Vlaardingen en Maassluis worden doorgevoerd.

Zo wordt in Vlaardingen lijn 56 gesplitst in 56 en 156, die alleen in Holy van route verschillen. Alleen staat de dienstregeling van lijn 156 nu als 756 op de site van de RET. Is het geplande lijnnummer misschien gewijzigd of is dit een fout?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dit zal waarschijnlijk zijn, omdat er anders overlap zal zijn geweest met de oude 156.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 76 gasten