Reizen naar Aken

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Reizen naar Aken

Bericht door hidihi »

Op internet zag ik dat je naar Aken kunt reizen met de OV-chipkaart (via Heerlen).Nu heb ik de volgende vraag: Als ik met m'n weekendvrij abbonoment in het weekend ga reizen. Is de reis tot de Duitse grens dan gratis of is de gehele reis naar Aken gratis?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizen naar Aken

Bericht door Suus »

Dan is de gehele reis naar Aachen Hbf gratis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Reizen naar Aken

Bericht door MLouter »

Helemaal gratis, paaltje staat rechts in de hal.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Reizen naar Aken

Bericht door umbusko »

Er staat ook een paaltje links in de hal. :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Reizen naar Aken

Bericht door trolly »

Is dat afhankelijk van de richting waaruit de hal betreden wordt, of universeel?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizen naar Aken

Bericht door Suus »

Ze staan aan beide zijdes van de ingang van de tunnel. Dus als je uit de trein komt staan ze links en rechts, en als je uit de stad komt staan ze links en rechts :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Reizen naar Aken

Bericht door trolly »

:pos:
Suus schreef:Ze staan aan beide zijdes van de ingang van de tunnel. Dus als je uit de trein komt staan ze links en rechts, en als je uit de stad komt staan ze rechts en links :mrgreen:
FTFY.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Reizen naar Aken

Bericht door hidihi »

Kort samengevat ik kan de palen niet missen! Bedankt voor de antwoorden!
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Reizen naar Aken

Bericht door cassie127 »

Naast de Yorma's en voor de Mcdonalds bij de ingang van de tunnel staan ze om heel precies te zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizen naar Aken

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd vind ik dit wat té precies.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Reizen naar Aken

Bericht door VIRM »

Daar kun je toch geen bezwaar tegen hebben, Suus? Ik krijg ook altijd gedetaileerde info van jou. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizen naar Aken

Bericht door Suus »

Nou, als ik heel precies ben zou ik het bericht moeten ontvoeren naar het draadje over mierenbestialiteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
3menkes

Re: Reizen naar Aken

Bericht door 3menkes »

Nog nooit vanuit Sittard met OV naar Aken gereisd. Ik ben op zoek naar de goedkoopste mogelijkheid om zaterdagochtend naar Aken te reizen en rond 17.00 uur weer vanuit Aken richting Sittard. Ik durf dit traject niet meer met de auto af te leggen.
Ik ben 70+ , heb een Voordeelurenkaart met 40 % korting (trein) en Rail+.
Op het internet word ik er niet echt wijs uit welke bus en/of trein ik zou moeten nemen om zo goedkoop mogelijk in Aken te komen en ook op dezelfde dag weer terug.
Misschien kan iemand uit dit forum me hierbij helpen, ik zou dat i.i.g. zeer op prijs stellen!

M.vr.gr.,
Leontine
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Reizen naar Aken

Bericht door DingeZ »

Met de IC naar Heerlen en vanaf daar met de RE18 van Arriva. Op de OV-chipkaart is dat met vol tarief €9,46, dus met korting zou dat ongeveer €5,68 moeten zijn. Wel in Heerlen even uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Reizen naar Aken

Bericht door Hainje »

Om even Teletekst-pagina 888 voor mevrouw Leontine te spelen, de "RE18" is dus de trein van Arriva die rijdt tussen Heerlen en Aken. :wink:
🍉
hulp

Re: Reizen naar Aken

Bericht door hulp »

Goedemiddag,

Een Eurregioticket is ook nog een optie. Dat is 19 euro, daar kun je op reizen met 2 volwassenen (in het weekend).
Ook is deze kaart geldig op de stads en streekbussen in zowel Zuid-Limburg als in-en om Aachen.

meer info: https://www.arriva.nl/limburg/abonnemen ... ticket.htm
3menkes

Re: Reizen naar Aken

Bericht door 3menkes »

Zojuist al een retourbericht gestuurd, maar dat zie ik nu nergens meer staan..??
3menkes

Re: Reizen naar Aken

Bericht door 3menkes »

Ik schreef al in eerder, niet geplaatst bericht:

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Als ik op de site van NS het reisje plan, zie ik een enkele reis staan voor 10,40, minus 40% en Rail+ = 7,35.
Ik neem aan dat dit het meest voordelig is voor per trein/bus naar Aken.
Van Aken Hbf. dan met de bus naar Elisenbrunnen.

'mevrouw' Leontine: de Teletekstpagina 888 i.m.i. voor doven en slechthorenden, tóch? :)
Maar bedankt voor de aanvulling! :-)

Het Regioticket van 19 euro is i.d.d. ook voordelig als je met z'n tweeën zou gaan..!

:pos: en fijne dag verder!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Reizen naar Aken

Bericht door Hainje »

3menkes schreef:'mevrouw' Leontine: de Teletekstpagina 888 i.m.i. voor doven en slechthorenden, tóch? :)
Ja dat klopt. :)

Overigens, Aken Hbf is een station dat onder het Nederlands Tarievenhuis valt. Je hoeft voor dit station dus geen Rail+ te hebben, op voorwaarde dat je met de trein van Arriva reist.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizen naar Aken

Bericht door Suus »

De prijs van NS.nl is te hoog. U kan tegenwoordig op saldo reizen naar Aachen Hbf, wel even in Heerlen uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva of meteen vanaf Sittard reizen met de Arriva-stoptrein. U krijgt dan over de gehele reis 40% korting dankzij uw Voordeelurenkaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
3menkes

Re: Reizen naar Aken

Bericht door 3menkes »

Hainje, goed om te weten dat Aken onder het Nederlands tarievenhuis valt!
De voorwaarde om met Arriva te reizen geldt niet tussen Sittard en Heerlen, of mag ik daar niet met de NS IC reizen? Ik neem aan van wel

Suus, ik begrijp dat ik dus geen kaartje hoef te kopen aan de automaat! Ik leer veel vandaag :pos:

Dank voor ieders bijdrage!
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizen naar Aken

Bericht door waldo79 »

3menkes schreef: De voorwaarde om met Arriva te reizen geldt niet tussen Sittard en Heerlen, of mag ik daar niet met de NS IC reizen? Ik neem aan van wel
Als u per stoptrein reist, reist u met Arriva. Daarvoor is eenmalig inchecken in Sittard en uitchecken in Aken. Gaat dan geheel tegen Arriva-tarief.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Reizen naar Aken

Bericht door hidihi »

Ik heb de reis bijna 2 weken geleden gemaakt en het was super simpel eigenlijk. Voordat ik de reis maakte had ik de website van NS community bekeken en die was super onduidelijk (de website beweerde min of meer dat er voor het Duitse gedeelte een ander kaartje nodig was). Daarom had ik hier natuurlijk de vraag neer gelegd hoe het zat. Je kunt inderdaad gewoon tot Aken met de OV-kaart reizen. Ik heb een weekend abbonoment en ik mocht gewoon gratis naar Aken reizen.
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reizen naar Aken

Bericht door waldo79 »

Dat is precies wat hierboven staat. Heel eenvoudig om naar Aken te gaan.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Reizen naar Aken

Bericht door en-es »

Ik deed dat al in december. Weliswaar met vervangende bussen, maar toch. Fluitje van een cent. Is geen hogere wiskunde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten