Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

ICE 129 is weer van het niveau dat we van DB kennen: het interne reisinfo-systeem is kaduuk, net als het reserveringssysteem, de Bistro is gesloten, en op tijd uit Amsterdam vertrekken is ook al niet gelukt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Z2N schreef:ICE 129 is weer van het niveau dat we van DB kennen
Binnen Nederland is dat een NS-trein, hoor.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Maar alle kenmerken voldeden aan de DB-standaard, het was dan ook een trein van DB. Je argument is ongeldig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Zolang er OP de trein geen NS logo staat is die toch echt niet van NS
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

De NS heeft toch ook vier ICE 3M-stellen gekocht voor de diensten naar Frankfurt en daar staan wel NS-logo's op. Desondanks worden de meeste problemen met de ICE Amsterdam veroorzaakt door DB of ontstaan ze in Duitsland en is de veroorzaker niet de NS.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Tja, alleen zitten die stellen in een pool dus rijden ze lang niet alle (en lang niet alleen) de ICE's naar Nederland. Het laatste probleem dat ik zelf met een ICE heb gehad was echter dan weer wel met een NS-stel en leverde 25 minuten stranden op Ede-Wageningen op.
(In Duitsland was er ook wel vertraging ontstaan door een bezet spoor, maar die was aan de grens goeddeels ingelopen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Gisteren zo'n 40 minuten doorgebracht op Brussel-Noord om de Benelux van 18:56 af te wachten; wat een pauperstation is dat zeg.... :shock: :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Kon je niet naar Brussel-Centraal of Mechelen reizen om daar de Benelux af te wachten? Brussel-Noord staat bekend dat het onguur en onveilig station is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door candelaer »

ICE105 was gisteren ook weer ouderwets duits. Langzaam oplopende vertraging om onduidelijke reden waardoor we uuteindelijk +30 hadden in Mannheim en bistro in beide stellen buiten dienst. Ook ging iedereen een kwartier van tevoren al in het gangpad staan wachten. :')
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Hebben we het over Brussel Noord? Zijn die vluchtelingen er nog in het busstation?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef:Kon je niet naar Brussel-Centraal of Mechelen reizen om daar de Benelux af te wachten? Brussel-Noord staat bekend dat het onguur en onveilig station is.
Nee, Mechelen is een gezellig station wil je zeggen :shock:

Ik vind de gerenoveerde Zuidertunnel en de nieuwe winkelpassage tussen de Zuidertunnel en de Middentunnel van Brussel-Noord een flinke verbetering. Hopelijk gaan de Noordertunnel en de Middentunnel wel wat sneller dan de Zuidertunnel klaar zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

en-es schreef:Hebben we het over Brussel Noord? Zijn die vluchtelingen er nog in het busstation?
Die crisissituatie is een aantal maanden geleden opgeruimd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mikos »

Nitein-Repart schreef:Kon je niet naar Brussel-Centraal of Mechelen reizen om daar de Benelux af te wachten? Brussel-Noord staat bekend dat het onguur en onveilig station is.
Brussel-Centraal, dat donkere hol waar je voor geen goud langer dan vijf minuten wilt zijn? Nee, goede tip!

Noord is natuurlijk ook niks. Toen ik in België woonde heb ik regelmatig op Noord een half uur moeten wachten op de trein naar huis. Het is wel een mooi gemiddelde van de Belgische steden, dat wel...
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Welkom in Duitsland! In plaats van 28 minuten wachten in Herzogenrath op de RE 4 haalde ik met een sprintje de 9 minuten vertraagde RB 33. (Sprintje om niet in het stel naar Heinsberg uit te komen.) *O*

Nu eens kijken of ik in Mönchengladbach de overstap van, jawel, 9 minuten op de RE 13 haal of dat ik alsnog op de RE 4 moet wachten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Of ik straks met -26 in Düsseldorf aankom? Mogelijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Vergeet je niet af te kloppen? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Berlin-Spandau met -3. :X

Nog een kwartiertje naar Hbf, dan 2,5 uur pauze en dan nog één (nacht)trein te gaan.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

In de ICE van Arnhem naar Duisburg vandaag was zo ongeveer alles stuk (deuren, Wi-Fi, BordBistro, reserveringsaanwijzers, toiletten, reisinformatie) maar hij reed wel keurig op tijd. Met krijtstift (!) stonden de rijtuignummers op de zijkant geschreven, maar daar deed de elektronische rijtuigaanwijzer het wel. In de trein stond met krijtstift op de glazen tussenwanden "ICE 104 Basel -> Amsterdam", dus ik vermoed een overblijfsel van een prettige rit gisteren :') De enige andere Fernverkehrtrein die in Duisburg verder op tijd reed was precies mijn aansluitende ICE, die ter compensatie wel onaangekondigd in de omgekeerde rijtuigvolgorde reed. Nou ja, het werd aangekondigd op het moment dat de trein al het station in reed en ik zat natuurlijk precies in rijtuig 39 :') Als goedmakertje liepen we onderweg 8 minuten vertraging op, maar ik had daarna gelukkig geen strakke aansluiting :')
Mijn Flickr account.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Business as usual dus.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

Gisteren werkte het dan weer in m'n voordeel: ik had een overstap van 7 minuten in Duisburg op de ICE naar huis (veel te krap, maar ik had niet veel keus) en mijn trein ervoor was als vanzelfsprekend 9 minuten te laat. Godzijdank had de ICE naar Amsterdam zelf 20 minuten vertraging, waardoor het weer een normale overstap werd :') Vertrek uit Duisburg met +21, aankomst in Arnhem +2. Ik wist niet dat dat ding zo ruim in de tijd zat :')
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Merkte ik twee weken terug ook al ja: vooral tussen Oberhausen en Arnhem kan die trein heel veel tijd inlopen.
Terwijl het op het eerdere traject vanaf Frankfurt amper lukt iets in te lopen, ook al kan hij doorrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Er staat 54 minuten om de afstand van 92 kilometer af te leggen, geen wonder dat er veel rek in zit.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Arnhem-Oberhausen is dan ook een tweesporig traject vol met goederen- en regionale treinen en er zijn weinig inhaalmogelijkheden. Dat de ICE dan een wat ruimere planning heeft is dan niet meer dan wenselijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Veel marge kan je overdrijven: mijn record is Oberhausen - Arnhem in 39 minuten. 38% marge is vooral historisch ontstaan, ten tijden van de locwissel in Emmerich was de rijtijd namelijk 54 minuten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wubbo »

En dan alsnog is de punctualiteit op de grens dramatisch...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten