Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Zo, dat is een erg lange vlucht geweest.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Nitein-Repart schreef:Ik heb nog nooit met een nachttrein gereisd, maar ik vrees dat je er weinig nachtrust door krijgt vanwege het gehobbel en geschud. Ooit via een schoolexcursie met de boot van Rotterdam naar Hull gereisd, maar door het continue gedreun van de motor weinig nachtrust gepakt. Kwam in ieder geval vermoeid aan.
Ik heb ook nog nooit met een nachttrein gereisd (uitgezonderd de [serie=Nachtnet|2019|Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal1400[/serie] :mrgreen: ), maar op de boot slaap ik juist prima. :)
Timon91 schreef:In mijn beleving kun je in een CC6 vaak het beste een onderbed hebben, maar in een CC4 dan weer een bovenbed.
En wat zijn CC4 en CC6 dan? Ik gok een 4- resp. 6-persoons coupé, maar waarom is het nu met CC in plaats van T?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

CC is Couchette, dus een ligplaats, T is, als ik het goed heb T(o)urist, en dus een slaapplaats. De laatste is luxer :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op een nachtboot slaap ik veel beter dan in een nachttrein. De bewegingen van een boot zijn vloeiender dan die van een trein en van de motor had ik ook geen last (die hoor je ook niet echt op de 7e/8e verdieping van zo'n schip).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Op een boot slaap ik over het algemeen wel prima. Behalve natuurlijk die keer dat ik met Northlink naar Lerwick voer tijdens storm, want dat bewoog nogal heftig. En verder slaap ik op open zee altijd prima, maar als de Stena-boot aanmeert in Harwich midden in de nacht wordt ik ook wel eventjes wakker.

Mijn beste nachttrein-rit was trouwens back in the day ( :cry: ) op de nachttrein Parijs - Nice, die in zijn laatste jaar met Russische slaaprijtuigen reed als eerste klas. Dat sliep inderdaad prima, en 's ochtends douchen op de trein is ook wel een luxe.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Door dit topic Madness in mijn hoofd met Nightboat to Cairo.

Mijn slechtste nacht had ik op de nachttrein Chisinau - Boekarest. Echt geen oog dichtgedaan. Verder kan ik altijd heerlijk slapen in een nachttrein. Ik gun mezelf wel altijd het slaaprijtuig, ik vind dat beetje meer comfort rn rust prettig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik heb best prima geslapen. Het ontbijt, bestaande uit een 7Days-troepding, zou ik zo niet willen bestempelen, maar ach. We waren maar 11 minuten vertraagd; al met al bijzonder tevreden. De Hongaarse provodnik was erg aardig.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik spreek geen mof. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dan gebruik je yandex/koekel/bingding/appel/jemoeder translate? *O*

Of ben jij ook van niveau KMdinges? :X
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Er gaan geruchten dat fotograferen op Duitse stations vanaf 1 februari verboden zou zijn en dat de boete voor deze overtreding €200 bedraagt.

Mijn vraag is of dat waar is of niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik kom met googelen op 'fotografierverbot bahnhof' alleen op vragen op fora van meer dan twee jaar oud en antwoorden die het verbod eigenlijk altijd tegenspreken. Ik moet nog zien of er op gehandhaafd gaat worden, mocht het verbod echt van kracht worden.

Nou ben ik de afgelopen jaren vaak van de stations afgestapt en zoveel mogelijk de vrije baan gaan opzoeken, dus mij heb er niet meer mee. :Y
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op wo 23 okt 2019, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Ik heb al genoeg platen geschoten in Duitsland, heel af en toe komt er een boos persoon naar me toe om te zeggen dat hij/zij/hen niet gefotografeerd wil worden, en daar antwoord ik altijd op dat ik personen op treinfoto's sowieso probeer te vermijden, en dan vinden ze het vaak prima. Ergens in een pdfje van een paar jaar geleden stond dat fotograferen met statief en/of flits wel verboden is, wat ik snap, een statief kan meegezogen worden en zo schade veroorzaken en een machinist kan schrikken van de flits, of zelfs tijdelijk verblind raken met de gevolgen van dien... Maar ook daar word weinig op uit gedaan, de statiefjes worden vaak gewoon genegeerd door de plaatselijke handhavers.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nitein-Repart schreef:Mijn vraag is of dat waar is of niet.
Het antwoord op je vraag kan je in de reacties in het draadje waar je naar linkt lezen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

julsteren schreef:een statief kan meegezogen worden en zo schade veroorzaken
Huh whut? :')

Ik denk dat de kans op een meegezogen fapper-met-camera-in-hand toch net iets groter is :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Duitsers zijn wat meer op hun privacy dan Nederlanders, dankzij de Europese Unie hebben we dezelfde privacyregels maar de interpretatie verschilt :)

En verder kan ik iedereen aanraden naar De Grote Schijn: Magie in het Kralingse Bos! te gaan, dat is erg mooi!
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Heeft wel wat weg van de raves en feestjes waar ik met enige regelmaat kom *O*
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rikthoff »

... Dat ik zojuist weer mee mocht doen met de OV-Klantenbarometer van dit jaar! *O*

(En natuurlijk neem je zo'n enquête af op een rit waar het overgrote deel van de spitsreizigers al lang hun reis gemaakt hebben, in een periode dat het toevallig herfstvakantie is. En met de instructie dat ik mijn mening alleen over deze rit mocht geven. En de grijsbehaarde enquêteuse van dienst mij op navraag meedeelde "dat ze nog maar tot 13:15 uur hoefde.")
*Mompelt iets over leugens, verdomde leugens en statistieken...*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo'n OV-Klantenbarometer heb ik wel eens vaker in mogen vullen. Bijna altijd in vakanties.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik forens toch al jaren met in elk geval een deel per bus naar het werk, maar ben de enquêteurs van de OV-Klantenbarometer toch al zeker 10 jaar niet meer tegengekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

De laatste drie jaar ben ik ze wel tegen gekomen. En alle drie ook in rond de een na laatste week van oktober.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De laatste twee keren waren voor mij 11 november 2018 en 6 maart 2019. Verder dit jaar al meerdere keren de blauwjasjes van NS met een enquête op papier (of het verzoek een mailadres achter te laten, maar ik doe alleen in de trein mee en niet per mail).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Ik kreeg toen ik de eerste keer op station Eijsden, of al places, was die ov-klantbarometer voorgeschoteld. Netjes ingevuld, wel met voetnoot dat ik voor Eijsden geen exemplarische reiziger ben.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vandaag naar Peenemunde, daar staat een basis waar lang geleden de V-2 gebouwd werd. En daarmee ook 'alle' spoorlijnen op Usedom aangedaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Kunnen we een wedstrijdje doen wie de langste rolstoelplank heeft?

Mijn inzet:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 72 gasten