OVer je treinreiservaringen in december 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Had vandaag een Olympische wortel in het stoppertje van Zaandam naar Sloterdijk (en verder door naar Almere).
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Is dat een ICM of een Virm?
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Dat is inderdaad opmerkelijk, er rijdt normaal alleen DDAR en SGM..
De laatste tijd is er echt iets heel opmerkelijks aan de hand op de lijn Dordrecht-Rotterdam.. Je krijgt weer eens kaartcontrole! 4 maanden niet gecontroleerd en nu gewoon 2x in 6 dagen!
De laatste tijd is er echt iets heel opmerkelijks aan de hand op de lijn Dordrecht-Rotterdam.. Je krijgt weer eens kaartcontrole! 4 maanden niet gecontroleerd en nu gewoon 2x in 6 dagen!
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Vanmorgen een enigzins nutteloze mededeling in de t2114 bij de aankondigiging van Rotterdam Centraal: "Dames en heren, we bevinden ons nu in de tunnel, over enkele ogenblikken... ... we bevinden ons nogsteeds in de tunnel, zodadelijk Rotterdam Centraal"
Op dat Rotterdam Centraal hield de omroeper de spanning er wel in, was het nu een doodgewone spoorwijziging... nee toch niet "Fyra naar Schiphol en Amsterdam Centraal van 7.00 uur vertrekt vandaag... niet"
Verder reed er weer SLT in de t19816, kennelijk zijn de probleempjes met de ATB op Gouda - Den Haag waar het SLT last van had opgelost dan.
Op dat Rotterdam Centraal hield de omroeper de spanning er wel in, was het nu een doodgewone spoorwijziging... nee toch niet "Fyra naar Schiphol en Amsterdam Centraal van 7.00 uur vertrekt vandaag... niet"
Verder reed er weer SLT in de t19816, kennelijk zijn de probleempjes met de ATB op Gouda - Den Haag waar het SLT last van had opgelost dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Is tenmiste een keer wat anders
Ik had er afgelopen week eentje... zat in de s3000 van Nm Naar Ut en we waren bijna in Ah: ''Dames en Heren, over enkele ogenblikken station Arnhem. Na een korte stop zullen we achterste voren verder rijden richting Utrecht, al hoe wel, het ligt er maar net in welke stoel u zit. In ieder geval, station Arnhem''
Ik had er afgelopen week eentje... zat in de s3000 van Nm Naar Ut en we waren bijna in Ah: ''Dames en Heren, over enkele ogenblikken station Arnhem. Na een korte stop zullen we achterste voren verder rijden richting Utrecht, al hoe wel, het ligt er maar net in welke stoel u zit. In ieder geval, station Arnhem''
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Laatst had ik ook een conducteur die graag naar huis wilde: 'Dames en heren, het volgende station is Dordrecht, eindpunt van deze trein'. Beetje jammer dat we net Rotterdam Lombardijen voorbij waren..
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Waarom kan ik nou nooit eens normaal naar Zwolle? Vorige keer was het de kraan bij Ermelo, de keer daarvoor een overwegstoring tussen 't Harde en Zwolle waardoor ik met +15 aankwam. Vandaag klokte ik een keurige +20, door vanaf Harderwijk achter de s5600 aan te hobbelen en nog 10 minuten op Zwolle Rangeer aan de kant te worden gezet om ingehaald te worden door de s700 en te wachten tot de s5600 weer weg was. Hoera enzo.
Gelukkig was mijn afspraak dit keer ook te laat ;-)
Gelukkig was mijn afspraak dit keer ook te laat ;-)
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Ach, ik zag gisteravond in Zwolle nog een SGMm'tje staan. Beetje uit de buurt van zijn inzetgebieden :D
Was alleen al donker, dus ik kon geen foto maken (had geen fotocamera bij me)
Was alleen al donker, dus ik kon geen foto maken (had geen fotocamera bij me)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Vorige week zaterdag (28 november dus) zag ik ook al een SGM staan in Zwolle. Zal wel voor instructie zijn :)
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Vandaag bleek die SGMm een slagje Zl-Gn gedaan te hebben (aldus de opvallende dingen op somda).
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Jij soliciteert voor de Daantje award?Wubbo schreef:Waarom kan ik nou nooit eens normaal naar Zwolle? Vorige keer was het de kraan bij Ermelo, de keer daarvoor een overwegstoring tussen 't Harde en Zwolle waardoor ik met +15 aankwam. Vandaag klokte ik een keurige +20, door vanaf Harderwijk achter de s5600 aan te hobbelen en nog 10 minuten op Zwolle Rangeer aan de kant te worden gezet om ingehaald te worden door de s700 en te wachten tot de s5600 weer weg was. Hoera enzo.
Gelukkig was mijn afspraak dit keer ook te laat ;-)
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Nou ben ik wel benieuwd naar wat de Daantje award is .
Vandaag in t12525 met 3+4 bakken ICM ipv een stelletje meer. Die bleek op Zl te staan, dus ondertussen werden mensen op Gd opgedrongen om naar de t525 over te gaan. Maar de HC liet ons wel heel goed elke keer op de hoogte ^^, goeie zaak.
Vandaag in t12525 met 3+4 bakken ICM ipv een stelletje meer. Die bleek op Zl te staan, dus ondertussen werden mensen op Gd opgedrongen om naar de t525 over te gaan. Maar de HC liet ons wel heel goed elke keer op de hoogte ^^, goeie zaak.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Toch Zwolle geworden dus en niet Utrecht? Dat ICMm'etje op OZ met "Leeuwarden" op de displays leek me nog typisch zo'n ter versterking van een korte trein klaargezet stel
Vanmiddag was de t5165 kennelijk defect geraakt onderaan de fly-over net voor Rotterdam Centraal. Die trein stond daar namelijk nog te staan toen ik met de t2856 Rotterdam binnen reed en werd net ingehaald door de t5065 die linkerspoorrijdend de fly-over over kwam. Kort nadat die binnengekomen was kon ook de 5165 weer rijden om op spoor 6 binnen te komen en opgeheven te worden. Daar weer achter bleek nog de t2165 te zitten, die was dus net achter de defecte trein gestrand en vertrok uiteindelijk met ca. een kwartier vertraging uit Rotterdam.
Vanmiddag was de t5165 kennelijk defect geraakt onderaan de fly-over net voor Rotterdam Centraal. Die trein stond daar namelijk nog te staan toen ik met de t2856 Rotterdam binnen reed en werd net ingehaald door de t5065 die linkerspoorrijdend de fly-over over kwam. Kort nadat die binnengekomen was kon ook de 5165 weer rijden om op spoor 6 binnen te komen en opgeheven te worden. Daar weer achter bleek nog de t2165 te zitten, die was dus net achter de defecte trein gestrand en vertrok uiteindelijk met ca. een kwartier vertraging uit Rotterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Neuh, daar reed de trein te ver door naar achteren voor namelijk ;). En werd ook als zodanig omgeroepen (naja, je hoeft niet alles te geloven he) ;)
Check voor de 5165, die zag ik vlak voor vertrek van de 5167 nog ri Rtb rijden als LM zijnde.
Check voor de 5165, die zag ik vlak voor vertrek van de 5167 nog ri Rtb rijden als LM zijnde.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Vandaag Plan T+V in de t4500, 2x ICM 3 in de t4500 / t4000 gezien op Amsterdam Centraal, en Virm in de t4556, wat als afkomend mat van een t2100 reed vanaf Amsterdam centraal naar Enkhuizen. De t4000 werd gecombineerd met het stelletje wat voor de t14500 bedoelt was, zodoende dus 2x ddar in de t14556
Oja, ik zat nog in Plan T 522 in de t5400 van 14.00u uit Haarlem naar Amsterdam.
Oja, ik zat nog in Plan T 522 in de t5400 van 14.00u uit Haarlem naar Amsterdam.
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Aan het eind van de morgen/begin vanmiddag een rondje Deventer_>Utrecht->Breukelen->Arnhem->Deventer gedaan.
Ik ben gewoon in alle treinen gecontroleerd. 100% CONTROLE.
Ik heb nog even op Driebergen-Zeist gestaan. Het was mij nog niet eerder opgevallen hoevaak wel niet die spoorbomen gesloten zijn. Daarnaast reden op het desbetreffende tijdstip de ICE ook. Verder zat er in de richting Utrecht tussen de
sprinter en de intercity nog een lange goederentrein. Al deze treinen op blokafstand achter elkaar!
Zeer druk bereden traject dus Utrecht-Arnhem
Ik ben gewoon in alle treinen gecontroleerd. 100% CONTROLE.
Ik heb nog even op Driebergen-Zeist gestaan. Het was mij nog niet eerder opgevallen hoevaak wel niet die spoorbomen gesloten zijn. Daarnaast reden op het desbetreffende tijdstip de ICE ook. Verder zat er in de richting Utrecht tussen de
sprinter en de intercity nog een lange goederentrein. Al deze treinen op blokafstand achter elkaar!
Zeer druk bereden traject dus Utrecht-Arnhem
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Eén van de drukste van Nederland (maar ja, waar op het hoofdnet is het nou niet druk?). Viersporigheid zou niet misstaan, en dan kan die ICE tenminste ook nog lekker doortuffen. Maar ja, daar willen ze niet aan.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Misschien is dat ook wel een idee tussen Nm en Ah. Alleen beetje jammer dat er 2 rivieren tussen liggen :(Ardan schreef:Viersporigheid zou niet misstaan, en dan kan die ICE tenminste ook nog lekker doortuffen. Maar ja, daar willen ze niet aan.
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Stoptrein t6363 (Gvc - Asd) werd voor de verandering vandaag eens gereden door Virm'pje 9407. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Ah, daar was het V-IRM gebleven... Intercity t2160 werd namelijk gereden door een losse DDAR
Verder ging er kennelijk iets niet helemaal goed in 't Noord-Hollandse... de t4061 reed al met ca. +8 en op de AV zag ik de t4063 ook al met +9 aangekondigd staan.
Dat deed me toch eens denken: tussen Rotterdam en Den Haag laat men flink vertraagde stoptreinen non-stop rijden om de vertraging in te lopen en geen kettingreactie aan vertragingen te veroorzaken. Op het traject Gouda - Rotterdam echter lijkt men wel kost wat het kost de stoptrein door te willen laten rijden (vorige week nog 'n s9700 met +16 bijvoorbeeld), terwijl daar ook elk kwartier 'n stoptrein rijdt (in de spits dan).
Twee trajecten die op zich op elkaar lijken: ze beide hebben twee sporen en toevallig ook nog beide vier tussenstations tussen de grote IC-stops in, maar dus een totaal verschillend beleid. En wat het doorwerken van vertragingen betreft: de achteropkomende IC liep nu al bijna +10 op, de stoptrein daarachter zat ook weer enkele minuten in de plus en die heeft weer de volgende IC kort achter zich...
Verder ging er kennelijk iets niet helemaal goed in 't Noord-Hollandse... de t4061 reed al met ca. +8 en op de AV zag ik de t4063 ook al met +9 aangekondigd staan.
Dat deed me toch eens denken: tussen Rotterdam en Den Haag laat men flink vertraagde stoptreinen non-stop rijden om de vertraging in te lopen en geen kettingreactie aan vertragingen te veroorzaken. Op het traject Gouda - Rotterdam echter lijkt men wel kost wat het kost de stoptrein door te willen laten rijden (vorige week nog 'n s9700 met +16 bijvoorbeeld), terwijl daar ook elk kwartier 'n stoptrein rijdt (in de spits dan).
Twee trajecten die op zich op elkaar lijken: ze beide hebben twee sporen en toevallig ook nog beide vier tussenstations tussen de grote IC-stops in, maar dus een totaal verschillend beleid. En wat het doorwerken van vertragingen betreft: de achteropkomende IC liep nu al bijna +10 op, de stoptrein daarachter zat ook weer enkele minuten in de plus en die heeft weer de volgende IC kort achter zich...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Zowel de s4000 en s9700 zitten goed vol hoor. Ik moet er niet aan denken dat wat in de s9700 zit allemaal in de s4000 erbij moet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Alsof dat bij de s5000 en s5100 niet zo is, die rijden zowiezo al met langere treinen als er ooit in de s9700 gereden hebben
Reizigers van/naar Rotterdam Alexander kan je prima kwijt in de IC die zowiezo als eerste na de vertraagde stoptrein langskomt. Die heeft immers z'n capaciteit vooral nodig tot Gouda vanuit de richting Utrecht, op 't laatste stukje komt er wat meer plek vrij.
Reizigers van/naar Rotterdam Alexander kan je prima kwijt in de IC die zowiezo als eerste na de vertraagde stoptrein langskomt. Die heeft immers z'n capaciteit vooral nodig tot Gouda vanuit de richting Utrecht, op 't laatste stukje komt er wat meer plek vrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Rotterdam Noord?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009
Het verschil is dat op de Oude Lijn de IC's nog helemaal door moeten rijden naar Vlissingen of naar Venlo, terwijl een vertraagde stoptrein tussen Gouda en Rotterdam niet voor een kettingreactie zorgt: de IC hoeft zelf ook niet verder dan Rotterdam. Dat de aansluiting weg is: vervelend, maar minder ingrijpend.Reiziger Ddrs schreef:Ah, daar was het V-IRM gebleven... Intercity t2160 werd namelijk gereden door een losse DDAR
Verder ging er kennelijk iets niet helemaal goed in 't Noord-Hollandse... de t4061 reed al met ca. +8 en op de AV zag ik de t4063 ook al met +9 aangekondigd staan.
Dat deed me toch eens denken: tussen Rotterdam en Den Haag laat men flink vertraagde stoptreinen non-stop rijden om de vertraging in te lopen en geen kettingreactie aan vertragingen te veroorzaken. Op het traject Gouda - Rotterdam echter lijkt men wel kost wat het kost de stoptrein door te willen laten rijden (vorige week nog 'n s9700 met +16 bijvoorbeeld), terwijl daar ook elk kwartier 'n stoptrein rijdt (in de spits dan).
Twee trajecten die op zich op elkaar lijken: ze beide hebben twee sporen en toevallig ook nog beide vier tussenstations tussen de grote IC-stops in, maar dus een totaal verschillend beleid. En wat het doorwerken van vertragingen betreft: de achteropkomende IC liep nu al bijna +10 op, de stoptrein daarachter zat ook weer enkele minuten in de plus en die heeft weer de volgende IC kort achter zich...
Overigens wordt het door laten rijden van stoptreinen op de Oude Lijn volgens mij ook maar spaarzaam gebruikt. Wat je voor Gouda - Rotterdam beter kunt gebruik is de IC voor laten gaan op de stoptrein, maar ik weet niet of dat (altijd) mogelijk gezien de perron- en spoorcapaciteit van Gouda. Vergeet ook niet dat de s4000 in 10 minuten weer moet keren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten