Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Nitein-Repart
Berichten: 3559
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Als het derde spoor tussen Zevenaar en Oberhausen ooit af is dan kan er wellicht wat rijtijd van de ICE tussen Arnhem en Oberhausen af.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Als je achter een parade van goederentreinen vertrekt uit Oberhausen heb je elke minuut van de rijtijd nodig, is mijn ervaring.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Die ervaring heb ik ook... Of doe je er zelfs nog een paar minuten langer over
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDietzen
Berichten: 1322
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Hoeveel goederenpaden liggen daar dan wel niet?
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Heb afgelopen week 20 minuten overstap gehad in Wesel en daarbij zijn er minimaal 2 goederentreinen en een ICE in dezelfde richting voorbij gereden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13206
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Flygskam is een zege voor de spoorwegen, zo blijkt. Ik zit nu in EC 34 (vandaag als EC 56234) vanuit Kopenhagen naar Hamburg. We rijden met twee Deense Neusjes-diesels (zes bakken), en dan alsnog: zojuist overvol uit Kopenhagen vertrokken. Letterlijk alle reserverings-schermen tonen Koebenh.H.-Hamburg H., dus ik ga ervan uit dat het voorlopig nog wel druk blijft. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Wat is Flygskam?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Vliegschaamte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik vanochtend in alle vroegte met de ICD naar Schiphol Airport gegaan zodat ik de RB61 van 9:35 in Hengelo kon halen, valt op Schiphol Airport de IC naar Amersfoort uit. Toen maar naar Arnhem gereisd en daar de RE19 van 8:44 naar Duitsland genomen, met de verwachting een deel van mijn reisplan te moeten schrappen, de overstap op een trein naar Bielefeld is maar 1 minuut op Duisburg van spoor 2 naar 11.

Maar de ICE die er vijf minuten voor zou zitten zag ik langzaam steeds verder vertraagd raken en een inhaling op Duisburg Hbf leek voor de hand te liggen. Dat vermoeden was juist en daardoor kon ik de RE6 toch nog halen in Duisburg, waardoor ik alsnog mijn normale reisplan kon oppakken om 12:15 in Bielefeld :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13206
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Vliegschaamte.
Het was tot dusver een vermoeden, maar nu de HC door de coupé is geweest worden mijn vermoedens wel bevestigd. In deze coupé van 22 stoelen zitten twintig Zweden met InterRail, naast Plan-V444 en ik. Het aantal staplaatsen is ondertussen gestegen naar zes, op het balkon er direct achter tel ik er nog een stuk of 8.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jef400 »

Suus schreef:Ik vanochtend in alle vroegte met de ICD naar Schiphol Airport gegaan zodat ik de RB61 van 9:35 in Hengelo kon halen, valt op Schiphol Airport de IC naar Amersfoort uit. Toen maar naar Arnhem gereisd en daar de RE19 van 8:44 naar Duitsland genomen, met de verwachting een deel van mijn reisplan te moeten schrappen, de overstap op een trein naar Bielefeld is maar 1 minuut op Duisburg van spoor 2 naar 11.

Maar de ICE die er vijf minuten voor zou zitten zag ik langzaam steeds verder vertraagd raken en een inhaling op Duisburg Hbf leek voor de hand te liggen. Dat vermoeden was juist en daardoor kon ik de RE6 toch nog halen in Duisburg, waardoor ik alsnog mijn normale reisplan kon oppakken om 12:15 in Bielefeld :mrgreen:
Sorry ik geloof dit niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Oké, en nu?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jef400 »

Hebben we het over het Bielefeldcomplot
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8860
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Ik vrees dat Suus niet meer terugkeert uit Bielefeld... :|
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Nitein-Repart
Berichten: 3559
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Met de RB61 gaat het laatste tijd toch wel redelijk goed, dus het moet mogelijk zijn om vanuit Bielefeld weer in Nederland te komen. Of Bielefeld wel of niet bestaat, weten we nog steeds niet. Het heeft wel een leuk klein Stadtbahn-netwerk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8860
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Groetjes uit Hildesheim, waar ik door een vertraging van 8 minuten met de S4 uit Hannover de overstap van 5 minuten op de RE50 naar Braunschweig miste.

Achja, ik liep toch een uur voor op het programma doordat ik een overstap van 1 minuut van spoor 2 naar 21 in Altenbeken haalde. Dus nu maar van een kopje goulashsoep uit de soepautomaat aan het genieten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5323
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Groetjes uit EC 276, waar het in oktober een stuk aangenamer is dan in de zomer, omdat het rondje-Europa-seizoen met backpackers tussen Budapest en Praha alweer voorbij is. Ik heb vandaag al zoveel mensen op en nabij het spoor gezien dat de NS de dienstregeling al wel vijf keer stilgelegd zou hebben. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De conductrice van de ENNO was niet bepaald groot van stuk, maar ze kreeg wel twee Nederlanders over de zeik door ze een paar minuten na vertrek in Hildesheim ze op de bon te slingeren wegens het drinken van bier. Alcohol drinken is in Niedersachsen nu eenmaal verboden in treinen van DB Regio, Erixx, Metronom en NordWestBahn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Kudtduitsers! :evil: :Y
Nitein-Repart
Berichten: 3559
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Beetje raar dat alcoholconsumptie in treinen in de ene deelstaat verboden is, terwijl het in de andere deelstaat wel toegestaan is. Wat mij betreft komt er een geheel verbod op alcoholconsumptie in het Duitse nahverkehr (in Fernverkehr kan alcoholconsumptie wel toegestaan blijven). Ik denk dat de treinen er door een verbod op alcoholconsumptie wel wat schoner van worden. In ieder geval geen lege blikken bier in de prullenbakjes of zelfs op de vloer.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Alsof er geen Flaschensammler door de treinen lopen aldaar :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13206
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Het wordt keurig voor je voeten weggenomen, kan ik vanuit Hamburg beamen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Alcohol drinken is in de IC Berlijn en ICE International rond de jaarwisseling 2017/2018 ook een tijdje verboden geweest tussen Amsterdam en het eerste station in Duitsland, schijnbaar op verzoek van NS. Dat is na vier weken alweer afgeschaft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik

Bericht door en-es »

Ik was vanochtend onderweg naar Luik maar de trein van 10.19 uit Maastricht ging niet verder dan Visé wegens een technische panne. Ik ben toen Visé gaan verkennen en vervolgens met een TEC bus naar Luik gegaan. Interessante rit door een gebied die betere tijden heeft gekend. Route gaat grotendeels langs het spoor en ook plaatsen als Argenteau en Cheratte die ooit een treinstation hadden worden aangedaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten