Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bollenstad schreef:Rijdt Abellio daar niet ook? Zou dat soms toch als NS worden gezien?
Abellio's RE19 rijdt non-stop tussen Arnhem Centraal en Zevenaar.
En daarbij stopt de RE19 niet op Zevenaar t/m 1 augustus. Reizigers vanuit Duitsland naar Zevenaar (of andersom) stappen in Elten over op de bus.
Van 2 augustus t/m 11 augustus rijdt de RE19 niet tussen Arnhem en Emmerich en rijden er stop- en snelbussen
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Die rijden niet, blijkbaar is aan de treinnummerreeks 344xx in de interne systemen NS toebedeeld (vermoedelijk omdat die de laatste gebruikers zijn geweest of er nooit eerder een gebruiker van is geweest).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wat dus gewoon een fout is, want elke vervoerder heeft gewoon zijn eigen blok aan nummers voor extra treinen of bijsturing. Je daar niet aan houden en je krijg dit soort dingen.
Al is er ook niet altijd helemaal goed nagedacht over halve series, waardoor bv. bij een storing tussen Arnhem en Düsseldorf weleens meldingen in de reisinfo zijn verschenen dat de RE13 Venlo - Hamm niet reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ach de RE 19 komt slechts 3 minuten na de weergeven trein van de afbeelding aan op Arnhem Centraal.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
De twee van Breng gehuurde GTW's rijden nu de hele dag mee in de dienstregeling (ipv enkel een paar spitsritten in de ochtend), inclusief werkende Arriva omroep en reisinformatie op de schermen.
Valt me op dat er vaak treinstellen van Breng worden geleend door andere vervoerders (in 2015/2016 twee bij Veolia, in 2017 twee stellen op de Valleilijn); heeft Breng deze stellen zelf dan niet nodig?
Breng heeft 9 stellen om alle drie omlopen met drie stellen te kunnen rijden. In de praktijk blijkt dat alleen niet nodig waardoor er twee regelmatig verhuurd worden.
De niet verhuurde stellen kunnen toch ook gewoon kapot zijn?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Ja, maar dat schiet dan niet op voor de BRENG reiziger.. die heeft er weinig aan dat BRENG ervoor kiest om de (treinstel)overcapaciteit te verhuren... maar vervolgens op latere rit mag wachten wegens 'te kort aan materieel'..
Tussen Arnhem en Doetinchem kan beter een trein uitvallen (4x/uur) dan tussen Arnhem en Tiel (1 tot 2x/uur). De treinen van Breng rijden de komende jaren tussen Arnhem en Tiel (en wellicht ook tussen Arnhem en Winterswijk) om twee GTW's van Arriva in de Achterhoek te vervangen die dan weer naar het noorden zijn verhuisd als versterking tijdens de renovatie van het wagenpark aldaar.
albertjan96 schreef:De twee van Breng gehuurde GTW's rijden nu de hele dag mee in de dienstregeling (ipv enkel een paar spitsritten in de ochtend), inclusief werkende Arriva omroep en reisinformatie op de schermen.
Valt me op dat er vaak treinstellen van Breng worden geleend door andere vervoerders (in 2015/2016 twee bij Veolia, in 2017 twee stellen op de Valleilijn); heeft Breng deze stellen zelf dan niet nodig?
Ze rijden gewoon de hele dag op Arnhem - Tiel, niet alleen spitsritten
Na een dodelijke aanrijding gisteren tussen een trein en een auto op de Vreehorstweg ten zuiden van Winterswijk, waarbij de automobilist om het leven kwam, heeft de gemeente de overweg direct gesloten. Dat was de gemeente al langer van plan, net als met twee andere overwegen, maar dat was door bureaucratisch gedoe en protest van omwonenden nog niet gebeurd. Bron
https://www.gelderlander.nl/achterhoek/ ... ~a60136cd/
Heb al een tijd niet meer met de bus gereisd in de Achterhoek, maar in het verleden reed Gelderesch ook aardig wat (versterkings)ritten voor Arriva. Was dit nog steeds het geval?
Sinds drgl 2019 waren de versterkingen al naar Arriva (Touring?) gehaald. Een aantal externe omlopen uit Groenlo werden grotendeels in het dienstenpakket verwerkt en een enkele ochtendrit werd door een gesloten omloop gereden met Arriva chauffeurs en eigen materieel.
Het Vervoerplan 2020 Arriva Gelderland staat online op de site van Rocov Gelderland
Wat mij opvalt:
[*]De halfuurstfrequentie op de stoptrein Tiel - Arnhem zal doordeweeks een uur eerder beginnen, rit 31137 (vertrek 13:17 uit Tiel) zal doorrijden naar Arnhem en rit 31142 zal om 14:08 uit Arnhem beginnen (ipv 14:15 uit Elst)
[*]Het pendelbusje tussen Kesteren en Rhenen (lijn 145) zal opgeheven gaan worden. Lijnen 44 en 45 Tiel-Wagenignen gaan in het patroon van lijn 145 rijden.
[*]Lijnen 44 en 45 krijgen in de ochtendspits meer rijtijd tussen Kesteren en Tiel om vertraging voor te zijn