Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Alleen op lijn 9 en 10, of ook nog op andere lijnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ja waren er 3 lijn 10 en 1 lijn 9, maar het is gewoon amper voorgekomen de laatste tijd , toen reden meestal de 6610 (Rosero Juijn) de Utrechtste sprinters of zo Snelle Vliet busje
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door bartjemestrom »

Omdat er een Rosero rijdt zijn ze ziek? Misschien was er even niks beters :?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Het is in Dordrecht een godswonder als alle omlopen met de elektrische Rosero's rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Is het trouwens al bekend wat er in de nieuwe dienstregeling gaat veranderen in DMG?
999 Sorry, buiten dienst
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Nee, behalve dan dat de extra ritten op 387 en 388 i.v.m. de benodigde capaciteit in de dienstregeling opgenomen gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik zat net te wachten bij de bussen op Breda CS en toen zag ik tot mijn verbazing een Qbuzz "Rnet" trein langskomen tussen al dat geel :?: iemand een idee wat die in Breda komt doen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Die dingen worden in Blerick onderhouden. De route via Breda is de snelste manier om daar vanuit Dordrecht te komen. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

O, niet meer bij NedTrain Leidschendam dus? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Al sinds het begin van de concessie niet meer. Ze worden nog wel in Rotterdam gewassen meen ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Dafdriver »

Stefan schreef:En doorrijden naar Groot-Ammers kost gewoon een bus extra waarschijnlijk. ;)

Echter zou ik het in de spits wel een nette oplossing vinden om een aantal ritten (die vanaf Gelkenes naar de garage gaan bijvoorbeeld) vanaf het Schoonhovense Veer door te laten rijden als 74 naar Groot-Ammers.
Als ze de "mat" ritten in Groot-Ammers op de Beatrixstraat laten beginnen en eindigen zal men heel veel OV reizigers in Groot-Ammers daar een groot plezier mee doen. Waarom juist de Beatrixstraat? Dat is het makkelijkste aan te rijden en bespaard een rondje over de dijk uit in Groot-Ammers dorp terwijl de haltes Fortuynplein en Beatrixstraat niet echt ver bij elkaar verwijderd zijn.

Daarnaast wat is op lijn 387 de bezetting qua reizigers in de daluren tussen Gorinchem Station en Hoog-Dalem? Zitten er ook dan een interessant aantal doorgaande reizigers in of is het kan op die momenten gebakken lucht verplaatsen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ik ben zelf wel eens op dal-momenten blijven zitten in een 387 en dan zaten er doorgaans niet heel veel reizigers meer in naar Hoog Dalem. Maar dat was dan wel in vakantieperiodes, dat scheelt allicht nog iets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Het lijkt me handig als lijn 387 ook op zaterdag naar Dalem gaat rijden, zodat mensen die in Utrecht gaan shoppen een directe verbinding krijgen. Ik denk dat dat nog best wat reizigers kan trekken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Dafdriver schreef:
Stefan schreef:En doorrijden naar Groot-Ammers kost gewoon een bus extra waarschijnlijk. ;)

Echter zou ik het in de spits wel een nette oplossing vinden om een aantal ritten (die vanaf Gelkenes naar de garage gaan bijvoorbeeld) vanaf het Schoonhovense Veer door te laten rijden als 74 naar Groot-Ammers.
Als ze de "mat" ritten in Groot-Ammers op de Beatrixstraat laten beginnen en eindigen zal men heel veel OV reizigers in Groot-Ammers daar een groot plezier mee doen. Waarom juist de Beatrixstraat? Dat is het makkelijkste aan te rijden en bespaard een rondje over de dijk uit in Groot-Ammers dorp terwijl de haltes Fortuynplein en Beatrixstraat niet echt ver bij elkaar verwijderd zijn.

Daarnaast wat is op lijn 387 de bezetting qua reizigers in de daluren tussen Gorinchem Station en Hoog-Dalem? Zitten er ook dan een interessant aantal doorgaande reizigers in of is het kan op die momenten gebakken lucht verplaatsen?
Er is sprake van een behoorlijke overbediening van Gorinchem-Oost. Lijn 47 is zorgt voor bediening van de zuidkant van de wijk + Hoog Dalem, Lijn 1 pakt het centrum van de wijk mee en vervoert daarna lucht naar de evenementenhal en lijn 387 rijdt met een grote boog om de noordkant van de wijk heen naar Hoog Dalem. Interessant voor studenten (maar die kunnen ook prima de fiets naar het station pakken) en een enkele forens, maar niet voor bewoners in de wijk die wat minder goed ter been zijn. Buiten de spits lijkt het aantal passagiers voor zover je door de ramen van de scania's heen kan kijken nihil.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Dafdriver »

Meltrain schreef:Het lijkt me handig als lijn 387 ook op zaterdag naar Dalem gaat rijden, zodat mensen die in Utrecht gaan shoppen een directe verbinding krijgen. Ik denk dat dat nog best wat reizigers kan trekken.
Dat is overdone waardoor met het het kostenplaatje zit en voor de lokale reizigers zijn de Scania's niet de meest handige bussen. Het traject Hoog-Dalem - Station is interessanter voor de forens en voor de student die van en naar Utrecht wilt reizen.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Meltrain schreef:Het lijkt me handig als lijn 387 ook op zaterdag naar Dalem gaat rijden, zodat mensen die in Utrecht gaan shoppen een directe verbinding krijgen. Ik denk dat dat nog best wat reizigers kan trekken.
Nog meer lege bussen....lijn 387 rijdt niet door de wijk, maar langs de wijk. In de allereerste plannen was het de bedoeling lijn 387 van de Newtonweg de wijk in te laten rijden langs het winkelcentrum, de Bachlaan en de van Andel-Spruytlaan en dan verder naar Hoog Dalem. Dan had je een groot deel van de wijk goed bedient met lijn 387. Om de een of andere reden is dat later veranderd in de huidige situatie.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Cas »

Dat is veranderd omdat men zich realiseerde dat een Scania toch wat anders is dan een Irisbusje, en dat een route door de wijk met de Scania's (of elke andere bus met genoeg capaciteit voor de 387) geen denderend plan was.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Cas schreef:Dat is veranderd omdat men zich realiseerde dat een Scania toch wat anders is dan een Irisbusje, en dat een route door de wijk met de Scania's (of elke andere bus met genoeg capaciteit voor de 387) geen denderend plan was.
Dat bedacht Qbuzz zich pas na het winnen van de concessie?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

De eerste treinstellen worden inmiddels naar R-net omgebouwd: https://twitter.com/merwedelinge/status ... 74528?s=09
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door katvis »

Dat ziet er wel strak uit!
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Deze opknapbeurt gaat de GTW's erg goed doen. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

ArrivaBas schreef:Deze opknapbeurt gaat de GTW's erg goed doen. *O*
Of dit de reizigers ook goed gaat doen in de drukste periode van het jaar vraag ik mij af.
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben3 »

Tsja als Arriva Qbuzz goed had geïnformeerd over de roest op de treinstellen hadden ze een betere planning kunnen maken. Blijkbaar heeft Arriva ook de treinstellen naar het eind van de concessie toe niet goed onderhouden (want anders pak je roest wel aan lijkt me want dat lijkt me niet goed...). Dus als Arriva alles goed had gedaan en de concessie netjes had afgesloten dan waren ze misschien allang omgebouwd geweest :wink:
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Inderdaad, heel denderend waren/zijn de stellen er niet echt aan toe....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Het regent klachten over de Merwede Linge Lijn

Bericht door Wannes »

https://www.rijnmond.nl/nieuws/188249/V ... -deze-lijn
Het regent klachten over de Merwede Linge Lijn. Passagiers op de spoorlijn tussen Dordrecht, Gorinchem en Geldermalsen klagen over uitval, vertragingen, bomvolle en vieze treinen.
In december vorig jaar ging de spoorlijn, net als het busvervoer in die regio, over van Arriva naar Qbuzz. Dat is nu bijna een jaar geleden, maar volgens Abel Janssens heeft het bedrijf z'n zaakjes nog steeds niet op orde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 gasten