Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik heb nu zin om zo in SGM te stappen en met mijn hoofd uit het raam te hangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Schande!

Enne...
Heb je hulp nodig? Nederland:
0900 0113
113 Zelfmoordpreventie

Openingstijden: 24 uur, 7 dagen per week
Talen: Nederlands
Website: https://www.113.nl
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ook in Tsjechië rijdt wel eens een trein in omgekeerde rijtuigvolgorde, maar een omroep of mededeling daarover heb ik nog nooit gehoord of gezien. :') Ook is de eerste klas verkleind naar 24 plaatsen in plaats van 46 (ex-ÖBB ABmz i.p.v. Amz met deels voormalige "Business"-coupés). Maar mijn coupégenote is net naar de tweede klas gekegeld en we rijden vooralsnog op tijd, dus ik klaag niet. *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Belgische moeder met twee kinderen in Frankfurt voor de dichte deur van ICE 14, 1 minuut na gepland vertrek: "Het is niet waar...". Conducteur die binnen staat, terwijl de trein zich in beweging zet: "Kann ich leider nichts...". Helaas, twee uur vertraging. :X
unimproved
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 05:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door unimproved »

umbusko schreef:Belgische moeder met twee kinderen in Frankfurt voor de dichte deur van ICE 14, 1 minuut na gepland vertrek: "Het is niet waar...". Conducteur die binnen staat, terwijl de trein zich in beweging zet: "Kann ich leider nichts...". Helaas, twee uur vertraging. :X
Tsja, ze hadden al een minuut extra tijd dus. En zodra de deuren zijn is het gewoon pech.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Er kwamen nogal wat mensen op het laatste moment; blijkbaar een aansluiting die aan de late kant was. Die mochten allemaal instappen, daarna werd gefloten (heel passief-agressief, want sommige mensen liepen verder dan de eerste deur en treuzelden); en toen de deur al dicht was kwam mevrouw pas. Blijkbaar iets te lang getreuzeld met de kinderen, en niet aangesloten in het rijtje overstappers. Dat is dan inderdaad pech.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Op het station van Bochum heb ik voor de RB46 (Bochum-Gelsenkirchen) een DB-Lint (uit het Sauerland-Netz) gezien die rijdt voor Abellio Rail (met ook een stikker van Abellio Rail op de voorkant). Ik weet niet hoe lang die DB-Lint al ingezet wordt, maar ik wordt blij van rode treinen in Duitsland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Peuter (2) raakt zwaargewond: passagier gooit drankfles uit Duitse trein

Bericht door en-es »

Dader heeft zich gemeld. Man van 31 die naar eigen zeggen het niet expres deed.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

De fles viel per ongeluk uit het raam?

Of het was niet zijn bedoeling om het kind te raken en dat ging per ongeluk?

Overigens doet DB weer waar DB goed in is, dus ik kom voraussichtlich met ongeveer +90 aan over ongeveer 100 minuten -o-
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Nitein-Repart schreef:Op het station van Bochum heb ik voor de RB46 (Bochum-Gelsenkirchen) een DB-Lint (uit het Sauerland-Netz) gezien die rijdt voor Abellio Rail (met ook een stikker van Abellio Rail op de voorkant). Ik weet niet hoe lang die DB-Lint al ingezet wordt, maar ik wordt blij van rode treinen in Duitsland.
Ik niet. Zeker niet als dat rode een streep is op een witte trein... :N
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

marvinkok schreef:
Nitein-Repart schreef:Op het station van Bochum heb ik voor de RB46 (Bochum-Gelsenkirchen) een DB-Lint (uit het Sauerland-Netz) gezien die rijdt voor Abellio Rail (met ook een stikker van Abellio Rail op de voorkant). Ik weet niet hoe lang die DB-Lint al ingezet wordt, maar ik wordt blij van rode treinen in Duitsland.
Ik niet. Zeker niet als dat rode een streep is op een witte trein... :N
Is al sinds in ieder geval juli het geval. En zover ik weet heeft dat te maken met de aanpak van de huidige FLIRT treinstellen op het Ruhr Sieg Netz.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Vandaag een rit door NRW gemaakt,eerst met de bus vanuit Nijmegen naar Kleve,daarna via Düsseldorf naar Dortmund(RE3) en vervolgens via Hagen naar Köln.Van daaruit met de S11 naar Dormagen om weer op de RE7 naar Krefeld te stappen,uiteindelijk via Mönchengladbach en Venlo Nederland bereikt,toen nog even omreizen via Roermond naar Eindhoven om geen busvervoer te gebruiken.Is bovendien ruim sneller
Wat me op diverse stations opviel was dat er groene VRR/Abellio ticketautomaten staan die nog buiten dienst waren,waarschijnlijk per 15 dec in gebruik.Ik zag ze oa in Kleve en Hagen.
Verder was er weer flink wat vertraging met een aantal treinen(vooral weer bij DB),maar veel treinen hadden ook last van gladde sporen!
En ook opvallend,bij de particuliere vervoerders veel kaartcontroles.
Het was alweer een tijdje geleden dat ik in het ruhrgebied was,maar veel stations hebben inmiddels nieuwe hoge perrons.Daar wordt de laatste jaren echt wel veel aan besteed in NRW.
Oh,en als de Mac in Dortmund te druk is,de KFC zit aan de andere zijde(links ipv rechts)en die hadden niet veel te doen :D
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

De groene VRR ticketautomaten zijn van Transdev die vanaf 15 december 2019 verantwoordelijk is voor het ticketverkoop binnen de VRR in plaats van DB. Hierdoor sluiten ook verschillende DB Kundencenters.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Als ze van Transdev zijn,waarom staat er dan Abellio op?De uitvoerende vervoerder?De RE10 wisselt toch niet
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Op alle stations die binnen het S-Bahn netwerk van Abellio vallen zullen automaten komen waarop VRR Abellio staat en dan ergens heel klein weggestopt het transdev logo.

Enkele automaten werken al (zoals op Essen Hbf en op enkele stations langs de route van de S9 richting Haltern am See) maar ik gok dat momenteel meer dan 50% nog niet werkzaam is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Het belangrijkste economische dagblad van ons land kraakt het bestuur van de DBAG af:

https://app.handelsblatt.com/meinung/ko ... evfXef-ap2
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Oh Eurobahn :')

Vanochtend was de trein nog niet goed en wel Venlo uitgereden, viel de stroom uit. Om de reizigers eens goed de stuipen op het lijf te jagen begon de machinist meteen over ontruiming van de trein.

Vanavond zat een familielid van Max Verstappen op de bok, want de trein had slechts 11 minuten nodig voor Neuss - Mönchengladbach waar 15 gepland staat. Helaas is het een bende op het spoor tussen Viersen en Venlo, dus dat scheuren was voor niets.

Verder zowaar vriendelijke conducteurs. Toiletten wel kapot natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

Klinkt als een standaard Duitslandreisje, Suus :')

Ik had ook weer een typisch Duitslandreisje afgelopen week. Dinsdag vertrok mijn ICE met +15 uit Arnhem (incl. niet werkende wifi, bistro, enkele deuren en enkele toiletten) en kwam met +29 aan in Duisburg - alwaar ik normaliter 30 minuten overstaptijd heb. Voor het eerst sinds ik deze route regelmatig reis was de aansluitende trein wel op tijd :') Na een sprint van spoor 2 naar 13 had ik nog zo'n 10 seconden over voor de deuren sloten, ik geloof dat ik de enige ben die de overstap gehaald heeft :')

Op de terugweg werd mijn IC van Bünde naar Deventer door een Ersatzzug gereden. Geen 1e klasse, geen bistro en wel erg druk. Op de CTA's stond er niets over vermeld, ik moest zelf bij de conducteur navragen waar de 1e klasse was. Vanaf Bad Bentheim zou de eigenlijke trein klaarstaan. In Osnabrück stond de IC richting Berlin al met +80 aangekondigd en later zou ook wel blijken waarom: die trein reed niet verder dan Bentheim, want daar moest iedereen op de Ersatzzug overstappen, waar ik in zat :') Aangekomen in Bentheim trof ik dus een perron vol met gefrustreerde reizigers aan, die dus al meer dan een uur aan het wachten waren. Mijn rit ging verder goed, behalve dat er in Deventer met een danige slakkengang gereden werd dat ik nog net de trein naar Arnhem kon uitzwaaien en alsnog een half uur mocht wachten :')
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Wat een kneuzen, toch.
Van MarkNL begreep ik dat hij ook in Bentheim was gedropt op de terugweg uit Kopenhagen (gistermiddag).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Zaterdag en zondag grotendeels besteed aan het bezoeken van de spoorlijn Béthune - Saint-Pol-sur-Ternoise die per 15 december “tijdelijk” wordt verbust.

Heenreis was met de Internationale Intercity Direct naar Antwerpen. De trein reed erg traag de HSL op richting België en was daarom 3 minuten te laat in Antwerpen, maar nog op tijd om de IC naar Lille te halen. Er stond op het perron alleen Poperinge aangegeven en hoewel het achterste treinstel veel drukker was toch maar daar gaan zitten, normaal is dat het stel naar Lille. Na Antwerpen-Berchem had ik op een gegeven moment de Kennedytunnel verwacht, maar toen ik vanuit mijn krant opkeek reed de trein langs Mortsel-Liersesteenweg. Wegens werkzaamheden bleek de trein omgeleid via Mechelen. In Kortrijk moest uiteindelijk overgestapt worden voor Lille. Ik verbleef in Roubaix.

De volgende ochtend nam ik om kwart voor acht de metro naar Lille. In Lille zijn nu de metrostations voorzien van poortjes, in plaats van de oude kaartlezers. De glazen deurtjes bevatten een LED-lichtstrip zodat je niet naar beneden hoeft te kijken of het poortje in de juiste richting is ingesteld.

Ik nam de trein van 8:42 naar St-Pol, gereden met een BiBi. In Béthune, waar de trein van elektriciteit naar diesel omschakelde, was de trein al bijna vijf minuten te laat. Inhalen van de tijd gaat erg lastig op de lijn naar St-Pol, waar de snelheid vaak beperkt is tot 30 km/uur. Het spoor was hoorbaar aan het rammelen onder de trein, de sluiting is daarom te begrijpen. Tegelijkertijd waardeloos dat de SNCF het zo ver heeft laten komen. Aankomst in St-Pol was uiteindelijk 10 minuten te laat. Het enorme stationsgebouw van drie verdiepingen van St-Pol zat vol met SNCF-medewerkers die een beetje uit de ramen hingen om met het treinpersoneel, buschauffeur en de stationschef te kletsen. Een rol van betekenis leken ze niet te spelen.

Ik ging per kerende trein terug naar Lille (10:49). Dezelfde conducteur met zijn afraffelende polo knipte mijn kaartje opnieuw drie keer. Toen een reiziger een kaartje wou pinnen, dook hij plotseling mijn vierzitter in om zijn pinautomaat in het stopcontact te proppen. De trein was weer vijf minuten te laat in Béthune en dat was hij ook in Lille.

Ik nam niet de eerstvolgende trein naar Kortrijk, maar de tweede, omdat deze zou stoppen in de twee stations in Croix. In Kortrijk raakte ik tijdens het overstappen in gesprek met een ouder echtpaar. Zij laadde hun treinbiljetten altijd op hun ID-kaart. In Gent-SP kwam een dame naast mij zitten die naar Gent-Dampoort moest. De trein zou echter bijna 40 non-stop doorrijden naar Mechelen. De treinbegeleidster plaatste met haar tablet een tekst op een regularisatie voor deze dame, zodat ze zonder meerkost op haar biljet naar Gent terug kon reizen.

In Mechelen overgestapt op de IICD naar Nederland. Deze was vanaf Antwerpen propvol maar stipt op tijd om 17:50 in Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

NS Internationaal verkoopt op hun website nog steeds kaartjes naar België met Railpluskorting voor data na 8 december, maar dan is die korting niet meer geldig.

(Ik lees op diverse plekken dat dit vanaf 8 december zo is, wat gek of op zijn minst verwarrend is want de dienstregelingswissel is op 15 december...)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Er staat op de NS-site dat de NMBS vanaf 8 dec niet meer mee doet aan rail-plus. En dan: VANAF 8 dec kunnen er dus geen tickets meer met korting worden afgegeven.
Dan lees dat ik ze tot die datum, met een latere reisdatum, nog kan kopen.
Als ik bv 7 dec een ticket boek met reisdatum 27 dec zou dat moeten kunnen.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

henrivanderweijden schreef:En dan: VANAF 8 dec kunnen er dus geen tickets meer met korting worden afgegeven. Dan lees dat ik ze tot die datum, met een latere reisdatum, nog kan kopen.
Oh, op welke pagina heb je dat gevonden? En ik verwacht dat een Belgische conducteur die kaartjes toch echt NIET zal accepteren... (als ie goed genoeg oplet; ik ben in België nog nooit naar mijn Railpluskaart (dat zou mijn Bahncard 25 zijn) gevraagd.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

gpvos schreef:
henrivanderweijden schreef:En dan: VANAF 8 dec kunnen er dus geen tickets meer met korting worden afgegeven. Dan lees dat ik ze tot die datum, met een latere reisdatum, nog kan kopen.
Oh, op welke pagina heb je dat gevonden? En ik verwacht dat een Belgische conducteur die kaartjes toch echt NIET zal accepteren... (als ie goed genoeg oplet; ik ben in België nog nooit naar mijn Railpluskaart (dat zou mijn Bahncard 25 zijn) gevraagd.)
Je spreekt jezelf hier aardig tegen:
1: je verwacht geen acceptatie.
2: er wordt nooit naar gevraagd.
Dus hiermee geef je aan dat ze er nu dus ook al niet naar kijken, waarom zou dat na 8 dec dan anders zijn?
Je mag er toch vanuit gaan dat in het huidige computer tijdperk toch echt wel een blokkade op rail-plus voor uitgifte NA 8 dec? Alles wat daarvoor is gekocht, ook met een latere reisdatum is gewoon geldig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten