transactie-overzicht OV-Chipkaart.nl

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Rob van Hulst

transactie-overzicht OV-Chipkaart.nl

Bericht door Rob van Hulst »

Ik heb een vraag over hoe lang het duurt voordat een rit op het transactie-overzicht van OV-Chipkaart.nl verschijnt. Ritten met trein en metro zijn vaak meteen al zichtbaar, maar ook busritten bij Qbuzz Drechtsteden zijn vaak al binnen een uur zichtbaar. 10 jaar geleden was dit wel anders, toen duurde het vaak wel een week eer een rit zichtbaar was. Hier is dus al veel aan verbeterd. Echter, ik heb vorige week donderdag een busrit gemaakt met EBS in de regio Haaglanden, en deze is tot op heden nog niet zichtbaar in het transactie-overzicht. Is dit normaal bij EBS Haaglanden?
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: transactie-overzicht OV-Chipkaart.nl

Bericht door cassie127 »

Het verwerken van transacties van trams en bussen kan langer duren dan het verwerken van transacties bij poortjes en paaltjes. De reden hiervoor staat gewoon op de website van OV-Chipkaart.
Reis je met de bus of tram? Dan kan het zijn dat het langer duurt voordat je de transacties ziet. Bussen moeten eerst op hun standplaats komen, om de transacties naar ons door te sturen. Dit kan enkele dagen duren.
De paaltjes en poortjes hebben gewoon een 24/7 dataverbinding met de servers van OV-Chipkaart. De meeste bussen van vervoerders hebben dit niet of sturen deze data liever niet over een 4G netwerk. In dat geval versturen deze data pas als ze verbinding hebben met een eigen netwerk op de stalling of pas wanneer de kaartlezers worden uitgelezen. Dat laatste is vaak het geval bij in- en uitchecken via Handhelds
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: transactie-overzicht OV-Chipkaart.nl

Bericht door Suus »

Het gaat inderdaad bij de meeste vervoerders wel sneller dan vroeger, de data wordt nu vaak met 4G verstuurd, omdat er toch een verbinding is voor live-reisinformatie. Vroeger moesten bussen eerst in de garage verbinding maken met een WiFi-netwerk en werd er dan ‘s nachts een synchronisatie gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Rob van Hulst

Re: transactie-overzicht OV-Chipkaart.nl

Bericht door Rob van Hulst »

Ik gebruik normaal de app van OV-Chipkaart, maar ik lees nu op de website dat er al sinds vorige week maandag een storing is bij Connexxion. Aangezien EBS Haaglanden de concessie halverwege het jaar heeft overgenomen van Connexxion vermoed ik dus dat EBS Haaglanden nog gebruik maakt van de systemen van Connexxion. De uitchecktransactie staat inmiddels wel in het overzicht, maar de inchecktransactie dus nog niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: transactie-overzicht OV-Chipkaart.nl

Bericht door ArrivaBas »

EBS heeft in hun bussen een compleet ander infotainmentsysteem zitten. Verder heb ik geen ervaring met EBS.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 70 gasten