Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Geen idee, 'k zal 'ns vragen. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Tijd voor een trendvraag: ik reis 12 keer per week met de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (de treinvrije dag is Zaterdag), en dus tref ik vaak DDZ. Daarin merk ik steeds vaker dat de deuren van het gangetje in de stuurstand (onderin bij deuren 1/2 en 3/4) ontbreken. Zo ook vanavond in de 7542, mijn 8884 naar huis vandaag.

De vraag is dus: is dit beleid, of tref ik telkens die paar stellen waar deze deuren ontbreken?
Ook de 7529 mist deze deuren, maar dat is dan vermoedelijk al bekend?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

7538 ook. Hier is (op dezelfde plek als erboven) het stopcontact defect. Er liggen wat stukken Defect-stickers op de vloer, maar ik weet niet of deze al gemeld is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb de vraag bij het Verbeterteam Materieel uitgezet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Overigens levert het ontbreken van die deuren wel gelijk al tumult op. Er stond een stelletje in het gangetje zonder deuren, en vroegen zich af of ze nou in de eerste of de tweede klas stonden, omdat de deur ontbrak dus het nou niet duidelijk was :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Z2N schreef:De vraag is dus: is dit beleid, of tref ik telkens die paar stellen waar deze deuren ontbreken?
Het antwoord is dus:
"Aanleiding
In het Abvk rijtuig van de DDZ, zijn op de benedenverdieping twee glazen deuren met een klink aanwezig. Het betreffen de deuren die de smalle doorgang (technische ruimte) tussen de 1e en 2e klas compartiment afsluiten.
Indien deze deur niet correct gesloten is, bestaat de kans, dat tijdens het rijden de deur plots openzwaait. Dit kan tot een veiligheidsincident leiden.

Achtergrond bij de actie
We zien regelmatig dat deze glazen klinkdeuren niet goed gesloten zijn of worden in de dienst, omdat deze
deuren niet uit zichzelf dicht vallen. Het risico is als te groot beoordeeld dat er een veiligheidsincident
ontstaat door een plots openzwaaiende klinkdeur. Als tijdelijke maatregel, worden al deze glazen deuren
met klink verwijderd."
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door TimoD »

Het schijnt dat planmatig (volgens de app) een viertje inzetten op de IC naar Enschede van 7.47 vanaf Apeldoorn op maandagmorgen toch wat krap is... :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef: Als tijdelijke maatregel, worden al deze glazen deuren met klink verwijderd."
Dat betekent dus dat ze terugkomen? Of is het tijdelijk tot ze iets beters hebben bedacht?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

:Y

Vliegengordijn :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Op spoor 1 van station Tilburg staat de eerste klok aan de westkant buiten de kap stil op 12 uur. De verlichting brandde vanochtend wel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

umbusko op 29 september schreef:De klok in Tilburg op spoor 1, het meest richting Breda, staat aan beide kanten stil op twaalf uur. De verlichting deed het wel.
Hainje schreef:Dat is denk ik een bewuste actie, want die staat al zo'n 2 jaar op 12u.
Nog steeds? :N Of hebben we het hier over een andere klok?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Dat is dezelfde klok. Er staat op spoor 1 maar één klok buiten de kap.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dan is er ongetwijfeld een plan voor, want die is inmiddels meerdere malen gemeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Dat is klok KL6DZL-14-0033, die is op 27 jul 2018 voor het eerst gemeld in dit topic. De melding van ArrivaBas is daarmee de vierde keer *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Trein 832 is wat krap bemeten met slechts VIRM-IV, achteraan bij vertrek in Eindhoven is alles zitvol. Ik kan me voorstellen dat het voorin drukker is, zeker als in 's Hertogenbosch er meer mensen bij komen. Een zesje zou niet misstaan. In Den Bosch en Utrecht is weer dezelfde situatie
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Doorgeefluik

Bericht door MdJ »

6956 met een los SLT4 is ook erg karig. Dagelijks vertraagd en met volle balkons al vanaf Utvr . Een SLT6je en iedereen kan weer mee.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

In treinstel 2504 wordt bij deur AL1 op de schermen aan de zijde van de tweede klas alleen informatie over de huisregels vertoond. Geen van de twee schermen toonde de ritinformatie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Gekko123 »

Was dat bij de andere schermen in het stel ook het geval?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

De andere schermen toonden wel wat ze moesten tonen, dus één de ritinformatie en één slides met de huisregels en features van de FLIRT.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Beide genoemde drukke treinen behoren met een zes uitgevoerd te worden, dus dan is het geen verrassing dat het in een vier niet helemaal past. De schermen in de 2504 heb ik doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

In treinstel 8632 wil in het toilet bij deur 16 het urinoir niet doorspoelen. Het toilet zelf spoelde wel door.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

TB7 15384 op spoor 2 van Dordrecht Zuid staat op zwart. Het is de enige TB7 van het station.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Geen idee of je er wat mee kan, maar 'tis op zich wel iets wat vaker voorkomt: reisinfo die niet overeenkomt met de praktijk ter plaatse.

Was vandaag bijvoorbeeld te zien in Haarlem waar de [serie=Sprinter|2019|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] op geheel spoor 3 op de TBPs werd aangekondigd, maar in veruit de meeste gevallen via 2a op 3b werd binnengenomen. Met achter de trein aan rennende reizigers als gevolg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten