Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Het wan in ieder geval wel een goede oefening :pos: .
Re: Mag ik even kwijt
Dus iedereen leeft nog? -o-
Re: Mag ik even kwijt
Gelukkig wel ja :pos: .
Re: Mag ik even kwijt
Ondergetekende zit in EC 204 die straks met een handvol passagiers de grens overgaat. Weer opweg naar huis. *O*
Re: Mag ik even kwijt
Ik weet dat ze in Frankrijk van hippe merknamen houden, maar wat ze de laatste en komende jaren voor de TER verzinnen gaat echt mijn pet te boven.
TER Bretagne is Breizhgo.
TER Centre-Val de Loire is Rémi.
TER Grand Est is Fluo.
TER Normandie wordt NO_MA_D
TER Occitanie is Lio.
TER Pays de la Loire wordt Aléop.
TER Sud Provence-Alpes-Côte d'Azur is Zou!
En bij Hauts-de-France gaan ze ook iets doen, maar hun nieuwe dienstregeling geeft een 404.
TER Bretagne is Breizhgo.
TER Centre-Val de Loire is Rémi.
TER Grand Est is Fluo.
TER Normandie wordt NO_MA_D
TER Occitanie is Lio.
TER Pays de la Loire wordt Aléop.
TER Sud Provence-Alpes-Côte d'Azur is Zou!
En bij Hauts-de-France gaan ze ook iets doen, maar hun nieuwe dienstregeling geeft een 404.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3469
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Wat vinden jullie de meest interessante treinstations van Europa?
Ik vind München Hbf wel erg interessant, aangezien het het station is met de meeste perronsporen in Europa en er een grote diversiteit aan treinmaterieel vertrekt vanaf dit station.
Praha Hlavni Nadrazi was ook wel interessant vanwege de grote diversiteit aan treinmaterieel, maar het is wel een stukje rustiger dan München Hbf.
Even een lijstje met drukste stations van Europa:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... _in_Europe
Ik vind München Hbf wel erg interessant, aangezien het het station is met de meeste perronsporen in Europa en er een grote diversiteit aan treinmaterieel vertrekt vanaf dit station.
Praha Hlavni Nadrazi was ook wel interessant vanwege de grote diversiteit aan treinmaterieel, maar het is wel een stukje rustiger dan München Hbf.
Even een lijstje met drukste stations van Europa:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... _in_Europe
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6458
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Antwerpen centraal
Re: Mag ik even kwijt
Ik ben wel geïnteresseerd in Berlin Hbf, Frankfurt Hbf, Liège-Guillemins, Lisboa-Oriente, München Hbf, Praha hl. n. en Wien Hbf. Ik ben zoals je kan merken vooral geïnteresseerd in de architectuur van de gebouwen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Ik vind het “oude” deel van Gare d’Austerlitz ook aangenaam. De nieuwe ondergrondse vleugel vind ik maar niets. Wel heel interessante treinen, bijna alle niet-RER is er nog Corail in de meest uiteenlopende beschilderingen (alleen de dienst naar Vendôme zijn treinstellen volgens mij).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Da's inderdaad een indrukwekkend station, maar wel vooral onder de sporenkap. Sommige van de stationshorecazaakjes zagen er daarentegen behoorlijk verwaarloosd uit toen ik er vorige maand was, wat dat betreft een wereld van verschil met een doorsnee groot Nederlands station.ArrivaBas schreef:Frankfurt Hbf,
Een station als Würzburg Hbf vond ik dan weer indrukwekkend lelijk, maar dat het in verbouwing is helpt daar ook niet echt bij. En Hannover Hbf heeft dan weer wat indrukwekkends door z'n perrontunnel met meerdere verdiepingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
Hoe bevalt/beviel de Swapfiets, @Suus?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 627
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
De grote vraag bij een Swapfiets is natuurlijk of 'ie al omgedraaid is of niet (A)
Re: Mag ik even kwijt
Ik heb de basisversie met terugtraprem. Voor korte termijn prima, en de service is altijd snel en vriendelijk. Geniaal vind ik de inductieverlichting, werkt zonder knopjes, dynamo en batterijen.trolly schreef:Hoe bevalt/beviel de Swapfiets, @Suus?
Als je echter voor de korte termijn een oplossing wil en liever wat meer geld opzij wil zetten voor een mooie luxere fiets zou ik echter bij de Decatlon kijken of ze nog iets hebben, dat is na anderhalf jaar al goedkoper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Nee joh, ik gaat er zelf niet op zitten, en het gaat juist om het servies. Was gewoon benieuwd naar je ervaring ondertussen, dank!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
De ondergrondse delen van Frankfurt Hbf zijn te vermeiden. Zeker de (ik geloof) B-ebene die onder het stationsplein zit is ongelofelijk smerig en zit vol drugsverslaafden die daar ook openlijk gebruiken. Ik ga liever op straatniveau daar de stad in.Daniel schreef:Da's inderdaad een indrukwekkend station, maar wel vooral onder de sporenkap. Sommige van de stationshorecazaakjes zagen er daarentegen behoorlijk verwaarloosd uit toen ik er vorige maand was, wat dat betreft een wereld van verschil met een doorsnee groot Nederlands station.ArrivaBas schreef:Frankfurt Hbf,
Hannover Hbf is (net zoals het grootste deel van die stad) heel keurig en goed onderhouden. Alleen het metrostation doet wat verouderd aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Het verwaarloosde stukje waar ik het over had was echter juist een van de doorgangen op straatniveau vanuit de sporenhal naar de uitgang. De Backwerk die daar bijvoorbeeld zit is bijvoorbeeld behoorlijk vervallen.Suus schreef:De ondergrondse delen van Frankfurt Hbf zijn te vermeiden. Zeker de (ik geloof) B-ebene die onder het stationsplein zit is ongelofelijk smerig en zit vol drugsverslaafden die daar ook openlijk gebruiken.
't enige ondergrondse stuk waar ik vorige maand geweest ben op Frankfurt Hbf waren de toiletten, die zijn met een tarief van 1 euro behoorlijk duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Maar je moet toch wat in een anderhalfuur overstaptijd (zou eigenlijk iets minder dan een halfuur zijn, maar had vanwege vertraging met opgeheven zugbindung een trein eerder mogen nemen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
In het Verenigd Koninkrijk vind ik London St. Pancrass en York erg interessante stations.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Budapest Keleti blijft mijn nummer één met stip
Maar Antwerpen Centraal mag er met zijn 100 deels verborgen verdiepingen ook zeker wel zijn :Y (en vanaf het dak heb je een briljant uitzicht *O*)
Maar Antwerpen Centraal mag er met zijn 100 deels verborgen verdiepingen ook zeker wel zijn :Y (en vanaf het dak heb je een briljant uitzicht *O*)
Re: Mag ik even kwijt
Toch vond ik het er verre van prettig toen ik er in april 's avonds een overstap had van 2,5 uur. Het mag dan wel goed onderhouden zijn, maar wat daar allemaal voor figuren rondliepen... :XSuus schreef: Hannover Hbf is (net zoals het grootste deel van die stad) heel keurig en goed onderhouden. Alleen het metrostation doet wat verouderd aan.
Wat betreft Frankfurt heb ik ondergronds alleen ervaring met de tunnel die een kortere route vormt tussen de perrons (omdat je niet het hele perron af hoeft te lopen). Alleen aan te raden als je haast hebt, en houd dan vooral je neus dicht.
Re: Mag ik even kwijt
De blauwe band achter, bedoel je?Gebruikersnaam schreef:De grote vraag bij een Swapfiets is natuurlijk of 'ie al omgedraaid is of niet (A)
Ik vind dat maar vaag hoor.. één blauwe band op een fiets..
Ja, ik begrijp dat dit zal zijn om op te vallen.. afwijkend en dus herkenbaar te zijn... maar symmetrisch is het ruk natuurlijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten