Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Even Apeldoorn bellen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

Wat mooi.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Het wan in ieder geval wel een goede oefening :pos: :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dus iedereen leeft nog? -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig wel ja :pos: :wink: .
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ondergetekende zit in EC 204 die straks met een handvol passagiers de grens overgaat. Weer opweg naar huis. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik weet dat ze in Frankrijk van hippe merknamen houden, maar wat ze de laatste en komende jaren voor de TER verzinnen gaat echt mijn pet te boven.

TER Bretagne is Breizhgo.
TER Centre-Val de Loire is Rémi.
TER Grand Est is Fluo.
TER Normandie wordt NO_MA_D
TER Occitanie is Lio.
TER Pays de la Loire wordt Aléop.
TER Sud Provence-Alpes-Côte d'Azur is Zou!

En bij Hauts-de-France gaan ze ook iets doen, maar hun nieuwe dienstregeling geeft een 404.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Waarom :')
Ik doe ook maar wat
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Wat vinden jullie de meest interessante treinstations van Europa?

Ik vind München Hbf wel erg interessant, aangezien het het station is met de meeste perronsporen in Europa en er een grote diversiteit aan treinmaterieel vertrekt vanaf dit station.

Praha Hlavni Nadrazi was ook wel interessant vanwege de grote diversiteit aan treinmaterieel, maar het is wel een stukje rustiger dan München Hbf.

Even een lijstje met drukste stations van Europa:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... _in_Europe
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Tilburg Reeshof vind ik echt mega interessant.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Antwerpen centraal
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben wel geïnteresseerd in Berlin Hbf, Frankfurt Hbf, Liège-Guillemins, Lisboa-Oriente, München Hbf, Praha hl. n. en Wien Hbf. Ik ben zoals je kan merken vooral geïnteresseerd in de architectuur van de gebouwen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Paris Est. De rustige evenknie van Paris Nord, een prachtig station, en een station dat een grote historie heeft qua internationale treinen. De Orient-Express heb ik er nog zien rijden, de rijkeluisversie VSOE stopt er nog steeds, evenals de EN 453/452 TransEuropean Express naar Moskou.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vind het “oude” deel van Gare d’Austerlitz ook aangenaam. De nieuwe ondergrondse vleugel vind ik maar niets. Wel heel interessante treinen, bijna alle niet-RER is er nog Corail in de meest uiteenlopende beschilderingen (alleen de dienst naar Vendôme zijn treinstellen volgens mij).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Frankfurt Hbf,
Da's inderdaad een indrukwekkend station, maar wel vooral onder de sporenkap. Sommige van de stationshorecazaakjes zagen er daarentegen behoorlijk verwaarloosd uit toen ik er vorige maand was, wat dat betreft een wereld van verschil met een doorsnee groot Nederlands station.

Een station als Würzburg Hbf vond ik dan weer indrukwekkend lelijk, maar dat het in verbouwing is helpt daar ook niet echt bij. En Hannover Hbf heeft dan weer wat indrukwekkends door z'n perrontunnel met meerdere verdiepingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hoe bevalt/beviel de Swapfiets, @Suus?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

De grote vraag bij een Swapfiets is natuurlijk of 'ie al omgedraaid is of niet (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:Hoe bevalt/beviel de Swapfiets, @Suus?
Ik heb de basisversie met terugtraprem. Voor korte termijn prima, en de service is altijd snel en vriendelijk. Geniaal vind ik de inductieverlichting, werkt zonder knopjes, dynamo en batterijen.

Als je echter voor de korte termijn een oplossing wil en liever wat meer geld opzij wil zetten voor een mooie luxere fiets zou ik echter bij de Decatlon kijken of ze nog iets hebben, dat is na anderhalf jaar al goedkoper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nee joh, ik gaat er zelf niet op zitten, en het gaat juist om het servies. Was gewoon benieuwd naar je ervaring ondertussen, dank!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
ArrivaBas schreef:Frankfurt Hbf,
Da's inderdaad een indrukwekkend station, maar wel vooral onder de sporenkap. Sommige van de stationshorecazaakjes zagen er daarentegen behoorlijk verwaarloosd uit toen ik er vorige maand was, wat dat betreft een wereld van verschil met een doorsnee groot Nederlands station.
De ondergrondse delen van Frankfurt Hbf zijn te vermeiden. Zeker de (ik geloof) B-ebene die onder het stationsplein zit is ongelofelijk smerig en zit vol drugsverslaafden die daar ook openlijk gebruiken. Ik ga liever op straatniveau daar de stad in.

Hannover Hbf is (net zoals het grootste deel van die stad) heel keurig en goed onderhouden. Alleen het metrostation doet wat verouderd aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef:De ondergrondse delen van Frankfurt Hbf zijn te vermeiden. Zeker de (ik geloof) B-ebene die onder het stationsplein zit is ongelofelijk smerig en zit vol drugsverslaafden die daar ook openlijk gebruiken.
Het verwaarloosde stukje waar ik het over had was echter juist een van de doorgangen op straatniveau vanuit de sporenhal naar de uitgang. De Backwerk die daar bijvoorbeeld zit is bijvoorbeeld behoorlijk vervallen.

't enige ondergrondse stuk waar ik vorige maand geweest ben op Frankfurt Hbf waren de toiletten, die zijn met een tarief van 1 euro behoorlijk duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Maar je moet toch wat in een anderhalfuur overstaptijd (zou eigenlijk iets minder dan een halfuur zijn, maar had vanwege vertraging met opgeheven zugbindung een trein eerder mogen nemen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

In het Verenigd Koninkrijk vind ik London St. Pancrass en York erg interessante stations.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Budapest Keleti blijft mijn nummer één met stip

Maar Antwerpen Centraal mag er met zijn 100 deels verborgen verdiepingen ook zeker wel zijn :Y (en vanaf het dak heb je een briljant uitzicht *O*)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef: Hannover Hbf is (net zoals het grootste deel van die stad) heel keurig en goed onderhouden. Alleen het metrostation doet wat verouderd aan.
Toch vond ik het er verre van prettig toen ik er in april 's avonds een overstap had van 2,5 uur. Het mag dan wel goed onderhouden zijn, maar wat daar allemaal voor figuren rondliepen... :X

Wat betreft Frankfurt heb ik ondergronds alleen ervaring met de tunnel die een kortere route vormt tussen de perrons (omdat je niet het hele perron af hoeft te lopen). Alleen aan te raden als je haast hebt, en houd dan vooral je neus dicht.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Gebruikersnaam schreef:De grote vraag bij een Swapfiets is natuurlijk of 'ie al omgedraaid is of niet (A)
De blauwe band achter, bedoel je?

Ik vind dat maar vaag hoor.. één blauwe band op een fiets..
Ja, ik begrijp dat dit zal zijn om op te vallen.. afwijkend en dus herkenbaar te zijn... maar symmetrisch is het ruk natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten