Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6039
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Of ze gooien de boel dicht en komt er een automaat die 1x per week wordt bijgevuld.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Niemand verplicht je iets te kopen in de winkels van de stations. Waarom daar eten en drinken kopen als je het ook in de supermarkt kan kopen om het vervolgens mee te nemen op reis? Het is overal duur buiten de gewone winkels. Eten en drinken in voetbalstadions, pretparken, theaters en dergelijke is ook duur. En in dat soort gelegenheden mag je vaak geen eigen eten en drinken meenemen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

ZO6176 schreef:Ik vind vaak dat horecagelegenheden op stations en vliegvelden schandalig duur zijn. Ik ben van 1971 en men zegt dat je niet meer mag terugrekenen maar 10-11 gulden is niet normaal.
Vroeger kon je op het station een frikandelletje trekken voor 75 cent in guldens. Omgerekend 35 eurocent. Nu zeg ik niet dat een frikandel 35 cent moet kosten maar de prijzen nodigen mij niet uit om daar een broodje te halen. Als je nou echt iets bijzonders krijgt maar dat is het ook niet. Dan geeft die kebabboer op het station toch iets meer waar voor het geld
Mee eens :shock: :? .

En bij die kebabboer is het nog lekker ook :pos: :wink: .
ZO6176
Donateur
Berichten: 6039
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Ze vragen bij voetbaltrainers wel eens af ze de kerst halen. Maar haalt treck de kerst?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Als er niemand komt dan komen er voor de kerst winkels vrij in die drie stations.
Was weer een speciale reden dat ze Broodzakken tot Trecks omgebouwd zijn, of liep het gewoon niet zo goed?
Alles van de Broodzaak kun je tegenwoordig ook bij de AH to Go halen, dus waar onderscheidt ze ervan?
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op zo 03 nov 2019, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Andere eigenaar.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Maar sommige Broodzaken (Asa bijv.) hebben wel een iets ander assortiment en layout gekregen. Blijkbaar gaan niet alle Broodzaken door Treck vervangen worden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

JordiBrabant schreef:Alles van de Broodzaak kun je tegenwoordig ook bij de AH to Go halen, dus waar onderscheidt ze ervan?
De prijs? :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

De broodjes tonijn van de Hema zijn heel heel heel veel beter dan die van de Broodzaak. En groter. En goedkoper. *O*
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

gpvos schreef:Maar sommige Broodzaken (Asa bijv.) hebben wel een iets ander assortiment en layout gekregen. Blijkbaar gaan niet alle Broodzaken door Treck vervangen worden.
Één Broodzaak om precies te zijn. Dat is een pilot om te testen of klanten behoefte hebben aan betaalbare broodjes. De croissants en belegde broodjes zijn zelfs goedkoper dan bij de (wegens verbouwing gesloten) AHtogo.

https://foodclicks.nl/nieuws/hmshost-op ... press.html
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Station Bijlmer Arena bewijst weer eens dat het ongeschikt is voor grote mensenmassa's. Na aankomst van de (extra volle) IC uit Utrecht duurde het net 8 minuten voor de rij voor de roltrappen opgelost wast.
Laatst gewijzigd door reisthijs op do 07 nov 2019, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Waar komt dat door? Het oogt grootschalig opgezet (vergeef me mijn onwetendheid, ik kom er zelden)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door microshit »

Ieder perron heeft maar één punt om naar straatniveau te komen, bestaande uit 2 roltrappen in de spitsrichting en eentje tegenovergesteld. Direct onderaan de roltrappen kom je meteen bij de poortjes uit. Enkel het perron voor de metro heeft daarnaast normale trappen naar de poortjes, en de buitenste perrons hebben zelfs maar 1 roltrap per richting. Volgend probleem is dat de ruimte tussen de roltrappen en poortjes erg krap is, dus iemand die te lang z'n ov-chipkaart moet zoeken krijgt nog net geen roltraplading mensen over zich heen :p
Oh en alle perrons hebben nog wel een brede noodtrap maar die is poortjesloos. De hele stationshal verpoorten lukt dus niet, omdat tussen de treinperrons nog een metroperron ligt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50914
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vroeger was de hele stationshal van Bijlmer een grote hal en kwamen alle poortjes in die hal uit. Later zijn de poortjes naar de stijgpunten verplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

:Y

Leve de vooruitgang *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Die verplaatsing van de poortjes had meen ik te maken met reizigers die in de trein werden aangetroffen met een check-in bij het GVB, de situatie was er gewoonweg te verwarrend kennelijk.
Ben er zelf overigens op Duivendrecht ook een keer in gestonken, daar heb je immers nog altijd zo'n situatie als vroeger op Bijlmer ArenA: één gebied binnen de poortjes en bij de uitgangen poortjes van elke vervoerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Op Amstel is dat ook nog steeds, met omcheckmeubels op de perrons :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Mja, beide stations kan je niet veel anders van maken natuurlijk. Een aparte corridor naar de metroperrons zou wel een heel aparte layout van het station opleveren in beide gevallen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik ben een paar weken geleden ook vergeten om te Duivendrecht uit te checken bij het GVB en in te checken bij de NS. :oops:
Ik heb toen op Schiphol snel ingecheckt bij NS (en kon toen nog in dezelfde [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] stappen waar ik net uit kwam) en heb later mijn teveel betaalde geld van het GVB teruggekregen. :)

Maar toen ik vanochtend op Bijlmer overstapte van trein naar metro (vanwege de verstoring tussen Bijlmer en A'dam Centraal), merkte ik wel dat de poortjes van de metro vrij onhandig zijn gesitueerd, waardoor je vanaf de treinperrons een nogal vreemde hoek moet maken om bij de poortjes van de metro uit te komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Mja, beide stations kan je niet veel anders van maken natuurlijk. Een aparte corridor naar de metroperrons zou wel een heel aparte layout van het station opleveren in beide gevallen :P
De oude autotunnel ligt nog steeds onder Amstel toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8853
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Er lijkt wat loos op de HSL. De Thalys en ICD werden omgeleid via Dordrecht. Ertussenin zat nog een vertraagde goederentrein. Totale schade voor de 6622 is +7.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50914
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De twee sporen van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Lombardijen zijn buiten gebruik. Treinen van Rotterdam naar Dordrecht rijden vanaf Zuid via het binnenspoor richting Rotterdam en gaan dan bij Lombardijen weer terug naar hun eigen spoor.

Treinen van Dordrecht naar Rotterdam rijden daar dus allemaal over het buitenspoor richting Rotterdam. Het lijkt erop dat de HSL richting het noorden te gebruiken is, maar richting het zuiden niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2420 stopt vandaag niet op Almere Buiten omdat de trein te lang is (of het perron te kort).
Maar er wordt ook wel eens gesplitst in Almere Centrum, dus is het raar dat dat nu niet gebeurt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dat gebeurt alleen bij de 2416 en 2418 die gepland met virm12 rijden.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ik heb net de bisschop van Den Bosch, Gerard de Korte, erop gewezen dat hij zich in een stiltecoupé (2e klas) bevond, waarna hij en zijn reisgenoot vertrokken om elders te gaan zitten. Dat het de bisschop was, realiseerde ik mij pas enkele minuten later, weet niet of ik het anders ook had gezegd :oops:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten