OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Wat betekent RE in het Nederlands, of RS?
Regio-Express resp. Regio-Sprinter.
Maar ik vind het zelf vooral onhandig dat ze allebei het "lijnnummer" 18 hebben, omdat je zo minder snel kunt zien met welke van de twee treinen je te maken hebt. Ik had liever gezien dat de RS het "lijnnummer" 17 heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Dat de hobbyist het weet is leuk, maar de gemiddelde reiziger weet het niet. Dan heeft het geen voordelen, en alleen maar nadelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Dit weekend zijn er werkzaamheden aan de Zaanlijn, waarbij het werkzaamhedenoverzicht Amsterdam C – Uitgeest aangeeft. Uit de beschrijving maak ik op dat er pas vanaf Zaandam noordwaarts wordt verbust. Echter is de laatste Sprinter naar Heerhugowaard van vanavond vanaf Amsterdam Sloterdijk per bus ingelegd, en de laatste IC naar Enkhuizen vanaf Amsterdam Centraal. In het overzicht wordt verder helemaal niks over werkzaamheden aan de Hoornse lijn gezegd.

Overigens, als ik voor zo meteen een reis van Zaandam naar Amsterdam Centraal plan, krijg ik wel een melding over werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam Centraal. Ander traject lijkt mij.

Vandaag zag ik overigens in de actuele vertrektijden in de app een melding bij een rit van de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] staan, waarbij werd aangegeven dat een specifiek treinstel tot Eindhoven meeging. Is dit nieuw? Zo ja, dan is dat een goede ontwikkeling! :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Dat laatste staat toch al langer in de app?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Dat de hobbyist het weet is leuk, maar de gemiddelde reiziger weet het niet. Dan heeft het geen voordelen, en alleen maar nadelen.
Als Arriva dat consequent doet in Limburg went de Limburgse reiziger er vanzelf aan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef:Dat laatste staat toch al langer in de app?
Ja? Het viel mij nu pas op, terwijl ik toch wel eens in een [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] zit waarvan een treinstel in Zwolle wordt afgetrapt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Keolis heeft een nieuwe reden gevonden voor vertraging tijdens de herfst: "Tijdens de herfstmaanden kunnen de sporen glad zijn als gevolg van va0", aldus de infoschermen in de trein. Voor wie dat niet genoeg reden vindt, is er ook een variant die eindigt op "als gevolg van va1".
Alargule

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Alargule »

Serieus :shock:

Ik dacht altijd dat va2

!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

De schermen die ik heb gezien in de trein bij Keolis maakten gewoon nette volzinnen over bladeren en mogelijke vertragingen daardoor...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

Vanmorgen waren er in Amersfoort drie verschillende omroepen te horen die verband hielden met Pimpel 143.

De eerste gaf aan dat de trein van spoor 1 vertrok, de tweede gaf aan dat de trein tot Hannover reed en de derde (die na "beste reizigers" nauwelijks te verstaan was en pas werd afgespeeld toen de trein al bijna aan het perron stond) gaf aan dat de trein in omgekeerde rijtuigvolgorde reed. Alle drie werden ze ingesproken door (verschillende) medewerkers. Dat was kennelijk geen reden om ze samen te voegen. :?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op ma 04 nov 2019, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

De berichten van IC Berlijn vertrekt van spoor 1 zijn volgens mij automatisch geplande berichten die bij elk wijzigingsblad opnieuw worden ingesproken... Want als ik ze hoor is het eigenlijk altijd dezelfde stem.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Lijn 45 schreef:Alle drie werden ze ingesproken door (verschillende) ProRailmedewerkers.
Daar komt geen ProRailmedewerker aan te pas, dat is allemaal NS tegenwoordig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Het personeel alhier heeft nu al een keer of 10 OsTnabrück omgeroepen, terwijl het volgens mij toch echt Osnabrück is...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

"We komen zo enkele minuten later aan dan gepland, omdat we wat langzamer rijden." Leuk, maar waarom rijden we dan langzamer? Dat het komt door het voorrijden van de [serie=Sprinter|2019|Tiel - Utrecht Centraal (- Woerden)6000[/serie] in Woerden is mij wel bekend, maar de gewone reiziger ziet zijn aansluiting verloren gaan zonder echte verklaring. :|
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tom98 »

marvinkok schreef:De schermen die ik heb gezien in de trein bij Keolis maakten gewoon nette volzinnen over bladeren en mogelijke vertragingen daardoor...
Ik zit nu in de 7406 en daar gaat het ook goed op het scherm.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

In Maastricht worden de treinen naar Luik en Hasselt (vertrektijd -:49) aangekondigd met -:45 als vertrektijd en een vertraging van 4 minuten???
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

Als je de trein in RijdendeTreinen verder bekijkt, is berekend dat hij tijd in gaat lopen. Wellicht moet de trein om een of andere reden eerder in Luik-Guillemins zijn, wat op deze onorthodoxe wijze opgelost wordt.
Of de NMBS weet niet hoe om te gaan met op tijd rijdende treinen /s.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Op detrein.be staan vertrektijden van 7:49 en 8:49 voor Maastricht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Dat gebeurt als de vertrektijd in de laatste versie van het dagplan (of daarna) nog wordt gewijzigd.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Mikos schreef:Keolis heeft een nieuwe reden gevonden voor vertraging tijdens de herfst: "Tijdens de herfstmaanden kunnen de sporen glad zijn als gevolg van va0", aldus de infoschermen in de trein. Voor wie dat niet genoeg reden vindt, is er ook een variant die eindigt op "als gevolg van va1".
Nog even nagevraagd. Dit is geen bekend algemeen probleem, zijn geen verdere meldingen van geweest en de treinstellen die ik ben tegengekomen hadden dit verder niet.
Mocht het weer gebeuren graag met stelnummer, dan is er op ste- of scherm-niveau iets mis namelijk...
Met foto is altijd het beste natuurlijk :Y :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Uit mijn hoofd de 7402, gisteren nog gezien. Of dat dan hetzelfde stel was als vorige keer durf ik niet te zeggen, maar ik zal het eens in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Anne »

Als ik in 9292 een reis met HTM bus 28 plan krijg ik bij intypen van Norfolk al snel die halte met toevoeging uitstaphalte.
Wil ik de terugreis plannen, dan kan 9292 geen info geven omdat de halte niet herkend wordt.
Met intypen van Zuiderstrandtheater krijg ik dat als haltenaam en reisinfo.
Waarom kent het systeem niet de looproute van de uitstaphalte naar die halte?
Bovendien heet de halte bij HTM > Norfolk.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Volgens de NS app zou de intercity van Rotterdam naar Dordrecht van 15:36 eerder in Dordrecht zijn dan de sprinter van 15:41. Op het eerste oog een overbodige melding, maar het bleek dat de intercity +13 had, waardoor juist de sprinter eerder in Dordrecht zou zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Eerder vanmiddag bevond ik me op de waterbushalte Zwijndrecht Veerplein. Hier vertrekken lijn 21 naar Dordrecht Hooikade en 24 naar Dordrecht Merwekade, maar hebben de laatste afvaarten van lijn 21 een voetnoot dat ze naar Dordrecht Merwekade varen. Zet die dan in de dienstregeling van lijn 24 zou ik zeggen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jjasloot »

marvinkok schreef: Nog even nagevraagd. Dit is geen bekend algemeen probleem, zijn geen verdere meldingen van geweest en de treinstellen die ik ben tegengekomen hadden dit verder niet.
Mocht het weer gebeuren graag met stelnummer, dan is er op ste- of scherm-niveau iets mis namelijk...
Met foto is altijd het beste natuurlijk :Y :wink:
Vandaag weer te zien in de 7402, eindigt op va2. Inclusief gehaaste foto

Gaat om het scherm bij de laatste deuren aan de Enschedese kant, scherm aan de kant van de tweede klas
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten