Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Maakt dat iets uit wat voor beroep iemand heeft? Voor mijn part zou het de koning geweest zijn... Je moet gewoon stil zijn in de stiltecoupé :roll:

Uitgezonderd de Mikos van dienst die de kaartjes controleert natuurlijk, komt ook zo raar over als die geen woord zegt (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Ze zijn er anders bij die me er op wijzen tijdens de controle dat we ons in een stiltecoupé bevinden. :') Dan wijs ik altijd naar mijn BOA-speld en zeg dat ik ontheffing heb...
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In ICE125 wilden twee reizigers hun gereserveerde plaatsen innemen tijdens de stop in Utrecht Centraal. Op een van de plekken zat een buitenlandse knul die zich van de domme hield en bleef zitten na een verzoek om die plek vrij te maken. Na wat aandringen ging hij toch. Korte tijd later constateerde de conducteur dat die jongen geen kaartje had. Met een boete werd die knul de 2e klasse ingebonjourd. De twee reizigers wezen de conducteur op hun ervaring met die jongeman. De conducteur zei dat ze dit soort types vaak tegenkomen. Overigens kwam ICE125 met 8 minuten vertraging aan in Duisburg Hbf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:De 2420 stopt vandaag niet op Almere Buiten omdat de trein te lang is (of het perron te kort).
Maar er wordt ook wel eens gesplitst in Almere Centrum, dus is het raar dat dat nu niet gebeurt.
Dat komt omdat vanochtend in Dordrecht het materieel van de opgeheven 2418 is gebruikt om de 2420 te gaan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik dacht: huh, rechtstreekse IC van Nijmegen naar Vlissingen en geen werkzaamheden. Heb ik iets gemist? Daarna pas zag ik dat de werkzaamheden om 20u zijn begonnen, en dat was het nog niet. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Weer wat nieuws maar op zich best praktisch: op Rotterdam Centraal had men een servicemedewerker onderaan de zuidelijke roltrap van spoor 14 neergezet om te voorkomen dat reizigers massaal naar een afgesloten DDZ liepen in plaats van het stel dat wel naar Groningen ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat komt regelmatig voor :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit ICE104 die met +15 uit Duisburg is vertrokken. En waarvan twee keer het vertrekspoor werd gewijzigd. Het treinstel is vrij nieuw met informatie-schermen aan het plafond in het midden van het rijtuig. De reserveringsdisplays werken daarentegen niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat treinstel is niet nieuw, het is gewoon de 4651 die gereviseerd is. Doet de bistro in dat stel het inmiddels (zag laatst nog langskomen dat die al een maand defect zou zijn)?

Eerder vandaag had ik de 240 van Amersfoort naar Amsterdam Centraal die DB Fernverkehr eer aandeed: in omgekeerde rijtuigvolgorde en achterop een 1e klasserijtuig zonder verlichting, zonder verwarming, zonder omroep en zonder bruikbare deuren. Als klein wondertje dan: het was wel toegankelijk via het voorgaande rijtuig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

ICE104 heeft flink snelheid gemaakt. Nu vertrekkend uit Arnhem met +5. En zo te zien is de bistro in gebruik.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

En snelheid maken bleef ICE104 doen. Met -1 in Utrecht Centraal aangekomen!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Teruglezend vind ik de omschrijving "een buitenlandse knul" wel aardig voor een trein waarin dat geldt voor een groot deel van de passagiers, met een opmerkelijke verschuiving in de samenstelling van die groep na het passeren van Zevenaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er staat momenteel een dubbele Thalys op spoor 4 te Rotterdam Centraal. Op de TBP staat dat hij pas om 18:28 vertrekt en dat de trein gereinigd wordt.
Is hij hier soms geëindigd vanuit Parijs?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Volgens rijden de treinen is dat de trein van 15:06 geweest richting Amsterdam. Deze is in Rotterdam opgeheven wegens een vertraging van +181 minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

18:28 is toch niet een gebruikelijke vertrektijd voor een Thalys?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Nee, maar vandaag geldt er een aangepaste dienstregeling vanwege werkzaamheden in Brussel. In Nederland is 11 november geen bijzondere dag, maar in de rest van West-Europa is vandaag een vrije dag vanwege het einde van de Eerste Wereldoorlog. Daarom zijn precies vandaag die werkzaamheden gepland.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik vind Duitsland ook West-Europa en daar hebben ze geen vrije dag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Als je de loopgraven van Verdun als grens tussen west en oost ziet weer wel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

In mijn geboortestreek liep de grens tussen de Duiters en de Fransen tijdens de eerste slag om de Marne in ieder geval wel aardig van Noord naar Zuid. En dat de Duitsers het verliezen van een oorlog niet herdenken kan ik ook wel begrijpen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

In treinstel 2218 (6645) werd bij aankomst in Breda de uitstapzijde gemeld bij de automatische omroep. Is dat nieuw?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De vijfde gestrande trein in 48 uur op de HSL. is er weer een software-update geweest?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ligt er niet gewoon ijzel op de rails? :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

NS'ers, het zijn net mensen. Ik kom om 17:05 aan op station Alphen, voor de IC naar Utrecht van 17:07 (8863). Die blijkt enkele minuten te laat, dus wordt de 8954, de sprinter naar Leiden van 17:08, in Alphen gehouden. Om 17:07 blijkt de 8863 +12 te hebben, en krijgt de 8954 veilig. Minuten komen, minuten gaan, maar geen vertrek. Om 17:13 wordt de 8863 gespoorwijzigd naar spoor 1, waar op dat moment dan nog steeds die sprinter staat. Ik verhuis dus die kant op, en vind op het perron machinist en conducteur, beiden met een teersnelweg in de mond. Pas toen achter mij nog 100 man de trap op kwam leek het kwartje te vallen, 8954 is dus met +7 vertrokken. Mijn 8863 is net met +24 Alphen uit gereden, terwijl ik had al in de gemeente Utrecht had moeten rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

teersnelweg :?:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Sigaret -> roken -> longen asfalteren -> teersnelweg.

Tenminste, dat is wat ik zo kan bedenken.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten