Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

Dan zou dit het wel moeten zijn:
https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1X80FL

Maar dan ga ik uiteraard helemaal off-topic.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Uh ja, want het vorige bericht leek mij ook al weinig met OV te maken te hebben.

Voorts ben ik al tijden van mening dat Biomassa als vervanging van steenkool onzin is, en een deel van de partijen in de Tweede Kamer vindt dat ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

Je hebt helemaal gelijk, ik heb alleen maar gelet op "Kort Nederlands nieuws", zonder er op te letten, dat dit een sub is van "OV in binnen- en buitenland". :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ibodejoode »

Even terug naar de overweg in Den Dolder. Waarom is deze overweg zo gevaarlijk dat hij voor auto's gesloten moet worden. Heel Nederland staat vol met AH(alve)OB's. Dus in heel Nederland kun je zigzaggend de gesloten overweg over. Zeker als je teveel gedronken hebt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

De overweg in Den Dolder is langer dan de gemiddelde AHOB omdat de sporen daar een eind uit elkaar liggen door het eilandperron naast de overweg. De kans is dus reëel dat je bij een aanstormende trein tussen beide sporen in komt te staan.
En aangezien er 16x/uur, en volgend jaar 20x/uur een trein langskomt sluit 'ie ook nogal eens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Ik snap trouwens niet waarom NS het verkoopcontract van de DM 90's via een kortgeding ongedaan moest maken met als excuus dat het opstelterrein op 1 oktober j.l. leeg opgeleverd moest worden. Er is nog altijd geen werkactiviteit te vinden op dat opstelterrein, de DM 90's staan er nog en ook de Hondekop-vier van Stichting Mat. 54 staat nog op het vertrouwde spoor. Was het gewoon een excuus om onder een slecht koopcontract uit te komen of wat?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Ik heb ergens in de afgelopen weken wel via Instagram een loc in Nijmegen gezien die aan wat DM90's vast zat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Ze hebben wel een aantal stellen verplaatst op het terrein geloof ik.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Wat gaat de NS dan nu met die treinen doen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Lijn 45 »

Ik las ergens dat ze gesloopt zouden gaan worden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Conductrice bewusteloos geslagen door zwartrijder in Breda

11 november 2019

Een 63-jarige conductrice is eind september bewusteloos geslagen door een zwartrijder. De man sloeg de vrouw zo hard van achteren op haar hoofd dat ze direct buiten westen raakte.

Afbeelding

De conductrice controleerde de man in de internationale trein van Brussel naar Amsterdam. Hij had geen geldig kaartje en was agressief tegen de vrouw, meldt Omroep Brabant. Zij nam daarop zijn vervoersbewijs in en vertelde hem dat hij in Breda een nieuw kaartje moest kopen. Ze verliet vervolgens de coupé.

Bron en meer...

Kijkt u mee uit naar dit sujet? Zo snel mogelijk achter de tralies ermee!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Ardan »

Hopelijk ten overvloede, maar ik zeg het toch: als je hem ziet, of dat vermoedt, benader de persoon niet zelf maar contacteer spoorwegpersoneel!
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Zodat er nog meer spoorwegpersoneel het ziekenhuis in kan? :X
Mikos schreef:Zo snel mogelijk achter de tralies ermee!
Schoffelen bedoel je? :')

Verder triest verhaal natuurlijk...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Onderzoek: baanvak Leiden-Utrecht in slechte constructieve staat
Het baanvak tussen Leiden en Utrecht verkeert in slechte constructieve staat en voldoet niet aan het verbouw- en afkeurniveau. Om de baan wel aan deze normen te laten voldoen, is een fors pakket aan maatregelen nodig. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Arcadis en gevalideerd door APPM. Volgens ProRail is het spoor op dit moment wel veilig berijdbaar, omdat de treinen in de huidige dienstregeling niet op volledige baanvaksnelheid rijden.
Bron en meer: Spoorpro

Toch leuk om te weten dat ik 12 keer per week over een stuk spoor reis dat aan geen enkele veiligheidsnorm voldoet, maar ProRail het zonder cijfermatige onderbouwing wel veilig acht. :X

En het opknappen van de lijn gaat 175 miljoen euro kosten, onafhankelijk van of er extra treinen gaan rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Jawel, ProRail acht het voldoende veilig omdat er langzamer gereden wordt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Dat zeggen ze ja, de cijfers die bij die norm horen geven ze dan echter niet. (A)

Het gaat ook niet eens om langzamer rijden door TSB's, dan klopte het legaal gezien.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door nvdw »

Is dat nieuws? Ik kan me niet anders heugen dat je op dat traject goed geschud wordt, zeker tussen Alphen en Woerden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Maar wat is dan de oplossing Z2N? Per direct het verkeer op het baanvak stilleggen? Dat wil je toch ook niet, en dan gaat het ook nog een lange tijd duren want een keuze over de oplossing is er gezien het prijskaartje ook nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Er is geen simpele oplossing, en meer doen dan zeggen dat het niet zo ver had moeten komen kan je nu dus niet. Maar een erkenning van de problemen helpt al een hoop, dan kom je sneller bij een oplossing.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door trolly »

Ja?

Ik meen me te herinneren dat het probleem op dat baanvak al erkend wordt sinds er een trein rijdt, waardoor ik wat minder optimistisch ben over de therapeutische waarde van die erkenning.

De kern van het probleem is dat het stabiliseren van de diarree waar dat spoor op ligt een godsvermogen kost, terwijl die investering geen sexy nieuw flitsding oplevert — de investering is dus lastig te verkopen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door nvdw »

Gewoon de SNCF-methode: permanent verbussen 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Of de Kamperlijntje-methode: snelheid omlaag en aansluitingen naar de klote helpen..
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door katvis »

Of laat Maurice Unck er een volautomatische metrolijn van maken *trein*
PSA: Links gaan, rechts staan
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

Of een prijsvraag uitschrijven onder uitvinders/technische studenten. Wie weet lukt het wel met pingpongballen.

Anders nieuws van vandaag: Foutje in ov-jaarkalender: zo'n 58.000 studenten hebben nog geld tegoed
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Ardan schreef:Hopelijk ten overvloede, maar ik zeg het toch: als je hem ziet, of dat vermoedt, benader de persoon niet zelf maar contacteer spoorwegpersoneel!
Dat voorval in Breda was gisteren op Opsporing Verzocht. De dader had een kaartje naar Roosendaal en is waarschijnlijk in Tienen ingestapt. Op de camerabeelden van het station is te zien dat een omstander de dader tevergeefs probeert te tackelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten