Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Daniel »

Men neme een vroege vrijdagmorgen en een nog half slapende Ddrs die op reis gaat... was dus 'n klein wonder dat dat in één keer goed ging en ik niks vergeten was :P Met de gebruikelijke lijn 3 ging het richting station, waarbij we onderweg ineens net voor de 5842 de Oranjelaan op draaiden. Dat ding rijdt hier tijdelijk, dus 'm toch maar even opgewacht bij 't station...
Afbeelding

Daarna met 'n drukke trein naar Rotterdam, 'n stukje met de metro deed me daar op het Zuidplein belanden waar de 8348 op lijn 166 stond te halteren...
Afbeelding

Even later kon ik er in lijn 136 stappen, waarvan de chauffeur toch wel enigzins verbaasd reageerde na het zien van 'n probeerkaartje. Maargoed, een stempel was het enige wat ik nodig had... duurde alleen even voor'ie het door had. Na 'n klein stukje door Rotterdam ging het alweer de A29 op en klonk het "pling: Rijksweg A29"... die halteafroep was er vroeg bij, want de betreffende halte ligt pas bij Numansdorp in het uiterste zuiden van de Hoeksche Waard :P Al bij de tweede halte, toch wel heel wat kilometertjes verderop, stapte ik weer uit...
Afbeelding

Na 'n korte wachttijd bij deze overstaphalte zag ik al 'n lijn 135 achter de halte langs rijden, maar die bleek z'n rondje Achthuizen nog te moeten maken en kwam pas even later bij de halte aan. Via Den Bommel en Stad aan 't Haringvliet, wat toch een historisch stuk blijkt te hebben: 't leek eerst wel een grote nieuwbouwwijk, kwam ik daarmee in Middelharnis terecht...
Afbeelding

Daar trof ik ook 'n klein TCR-busje op lijn 138, waarin blijkbaar wel Arriva maar niet de eindbestemming geprogrammeerd kon worden...
Afbeelding

Bij de halte van lijn 136, die me weer terug zou vervoeren, zag ik ook nog 'n opvallend afwijkende sticker...
Afbeelding

Die lijn 136 leverde me in vrij korte tijd, met weer erg vroege halteafroep, af bij busstation Viaduct A29 in Numansdorp, waar ze de bebording weleens mogen actualiseren. Lijn 97S bestond al in 2001 niet meer en z'n opvolger stopt bij de halte van 136, die trouwens ook maar op 'n beperkt aantal ritten naar Ouddorp rijdt...
Afbeelding

Nadat lijn 164 weer was teruggekeerd uit Zuid-Beijerland...
Afbeelding

...bracht die mij in Heinenoord waar de 8320 net aankwam als lijn 167...
Afbeelding

...en de Vlielandse TCR 56 een rondje reed naar de halte van lijn 161...
Afbeelding

Die laatstgenoemde bus stapte ik uiteindelijk in, toch wel apart met z'n routeoverzichten van Vlieland en al erin. In het piepkleine Goidschalxoord stapte ik uit om de tegemoetkomende bus vast te leggen. En dat bleek nog 'n grote te zijn ook...
Afbeelding

Op weg naar het centrum van Oud-Beijerland kwam de 8308 weer langs...
Afbeelding

Na m'n honger gestild te hebben werd het tijd voor de scholierenlijntjes en daarmee de afwisseling in de inzet: op elke rit die ik gezien heb reed een ander soort bus. Maarja, het kon gewoon niet helemaal goed gaan natuurlijk... lijn 663 had ik lang op kunnen wachten want de eerste rit daarvan rijdt alleen op woensdag. Dan dus maar door naar 'n mooi plekje voor de andere ritten die wel reden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met lijn 169 ging het dan weer naar Numansdorp, waar het tankstation op de achtergrond voorzag in wat de Oud-Beijerlandse bakker niet verkocht... iets dorstlessends...
Afbeelding

In de tussentijd ging ik maar langzaamaan richting noorden om de wachttijd op de eerstvolgende schoolbus wat te verkorten...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat bracht me uiteindelijk in Oudesluis, langs de route van lijn 664 die tussen Klaaswaal en Strijen slechts gehuchtjes aandoet...
Afbeelding

Die lijn 664 reed met een nou niet echt handige bestemming, en blijkbaar heeft 'ie ook nog op het Zeeuwse NS-vervoer gereden...
Afbeelding

Nadat lijn 169 voorbij was...
Afbeelding

...keerde ik maar weer terug naar Middelsluis om bus 164 naar Heinenoord te nemen. Daar trof ik wederom de TCR 428, nu op de spitsdiensten van lijn 161 naar Goidschalxoord rijdend. En ja, dat dorpje is wel zo groot dat alle inwoners in die ene bus zullen passen...
Afbeelding

De reis voor mij ging verder met lijn 166 naar 's-Gravendeel...
Afbeelding

...waar nog even de route van lijn 165 opgezocht werd...
Afbeelding

Nadat lijn 176 gepasseerd was...
Afbeelding

...duurde het niet lang meer voor de volgende lijn 166 naar Dordt arriveerde, waarmee ook dit reisje weer ten einde kwam.

De statistiekjes:
Reisroute: Dordrecht - Rotterdam Centraal - Rotterdam Zuidplein - Achthuizen - Middelharnis - Numansdorp A29 - Heinenoord - Goidschalxoord - Oud-Beijerland - Numansdorp - Numansdorp-Middelsluis - Heinenoord - 's-Gravendeel - Dordrecht
Reisduur: 10 uur en 44 minuten
Vervoerbewijs: Probeerkaart
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Karl »

Ziet er leuk uit. :)

Weet je hoe dat zit met het TCR-materieel? Rijden die gewoon in Arriva omloop of alleen op de TCR-lijnen? En die paarse TCR, dat mag toch helemaal niet? Alles moet toch in dezelfde kleuren rondrijden...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Daniel »

TCR rijdt in ieder geval de scholierenlijnen, het nachtnet en lijn 161 volledig plus nog wat kleine minibuslijntjes op Goeree. Voor de rest zitten ze gewoon tussen de Arriva-bussen op de spitsdiensten (al heb ik die gisteren niet gezien...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:toch wel apart met z'n routeoverzichten van Vlieland en al erin.
Dat kan nooit veel voorstellen :D Leuk verslag verder :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Wubbo »

Vlieland 8-)

(Helaas is het verslag van mijn vakantie daar niet OV-genoeg om hier te plaatsen ;-))
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door mb90 »

Leuk verslag met leuke foto's. :)

De TCR rijdt overigens ook nog alle ritten van lijn 139 (met ook allerlei soorten materieel; een O405G, CitaroG, CitaroLE, een Amba) en een aantal op lijn 136 van en naar Goeree-Overflakkee.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door OV Hoekschewaard »

TCR rijdt op de volgende lijnen:
- Lijn 130 (versterkingsrit tijdens de ochtendspits)
- Lijn 136 (versterkingsritten tijdens de ochtend en avondspits)
- Lijn 139 (arriva rijdt ook op deze lijn)
- Lijn 168 ( 1 ritje tijdens de ochtendspits)
- Lijn 171 ( 2 ritjes tijdens de ochtendspits)
- Lijn 173 ( 1 ritje tijdens de ochtendspits en die wordt door een midibus gereden)
- Lijn 174 ( 2 ritjes tijdens de ochtendspits waarvan 1 rit soms met een midibus wordt gereden)
Voor de rest rijden ze inderdaad op alle scholierenlijnen, het nachtnet en op de lijnen 138 en 161.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Meltrain »

OV Hoekschewaard schreef:TCR rijdt op de volgende lijnen:
- Lijn 173 ( 1 ritje tijdens de ochtendspits en die wordt door een midibus gereden)
- Lijn 174 ( 2 ritjes tijdens de ochtendspits waarvan 1 rit soms met een midibus wordt gereden)
En wat bedoel je met een midibus? Een Abassador120 ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Daniel »

Midibus = bus met een lengte van rond de 10 meter. Da's o.a. de Ambassador 120 dus, maar bv. de Irisbusjes in DAV, de oude Gorinchemse stadsbusjes enzo zijn ook midibussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Meltrain »

Oke, ik bedoelde meer welk materieel er dan zou komen.
Is dat al bekend of nog niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #18: Een "probeerrondje" door HWGO

Bericht door Daniel »

Als vervolg op het probeerrondje bracht ik gisteren nogmaals een bezoekje aan HWGO, in de hoop nog wat leuke plaatjes van de scholierenlijnen te kunnen maken. Het begon allemaal met een stukje lijn 166 van Dordrecht naar Maasdam, waar de TCR 88 passeerde als eerste rit op lijn 667...
Afbeelding

Verderop in het dorp stond de 8322/166 bij z'n halte...
Afbeelding

...te wachten tot de 8321/167 waarop 'ie aansluiting biedt er was...
Afbeelding

Aangezien wachten ook weinig zin had liep ik maar door naar Puttershoek, wat zowat tegen Maasdam aan geplakt ligt. Aan de rand daarvan kwam ik de volgende 667 naar Strijen tegen...
Afbeelding

Even later gevolgd door lijn 668...
Afbeelding

Met lijn 167 ging het verder naar busstation Heinenoord, waar ik de TCR 56 aantrof met ingeprogrammeerde bestemmingen. Voor het geval iemand dubbel wil checken waar de bus heen gaat, heeft 'ie ook nog een bordje (met de verkeerde bestemming uiteraard) achter de voorruit...
Afbeelding

Nachtbus 8362 was er vroeg bij...
Afbeelding

Maar toen kwam pas het echte werk in de vorm van O405GN 398 op lijn 668...
Afbeelding

Lijn 663 moest 't helaas doen met een Ambassador, maarja, de 419 had ik ook nog niet...
Afbeelding

Met lijn 166 daarna weer naar Puttershoek gereisd, alwaar ik overstapte op de 176 om volgens dienstregeling één minuut eerder in Dordt te zijn. Nouja, eigenlijk gewoon om een net wat andere route af te leggen. Tijdens de overstaptijd kwam de 8326 nog langs...
Afbeelding

Uiteindelijk werd het een strijd om welke bus het eerste groen kreeg bij de afrit van de N3 naar de Overkampweg in het Dordtse... de 166 die z'n rondje ziekenhuis al gehad had won 't van mijn 176 vanaf de snelweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten