OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Het klonk zonet best vrolijk door de speakers, de reizigers even wakker schuddend uit het bijna-in-slaap-vallen in de laatste intercity vanuit Arnhem naar Zwolle.
'Goedenavond beste reizigers! Het volgende station is Zutphen, daar zijn alleen nog uitstapmogelijkheden want overstapmogelijkheden zijn er niet meer! Station Zutphen!'
Ik begon al bij mezelf te twijfelen. Is die late trein naar Winterswijk alweer afgeschaft intussen? Laatste naar Oldenzaal ging toch om 0:06?
En inderdaad, die treinen stonden gewoon paraat toen we binnenreden, compleet met aankondiging op de schermen. Geen idee of er iemand moest overstappen want ik reed door, maar die mini-hartaanval zal snel over zijn gegaan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Die laatste naar Oldenzaal om 00:06 gaat echter maar tot Goor :Y
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

jjasloot schreef:
marvinkok schreef: Nog even nagevraagd. Dit is geen bekend algemeen probleem, zijn geen verdere meldingen van geweest en de treinstellen die ik ben tegengekomen hadden dit verder niet.
Mocht het weer gebeuren graag met stelnummer, dan is er op ste- of scherm-niveau iets mis namelijk...
Met foto is altijd het beste natuurlijk :Y :wink:
Vandaag weer te zien in de 7402, eindigt op va2. Inclusief gehaaste foto

Gaat om het scherm bij de laatste deuren aan de Enschedese kant, scherm aan de kant van de tweede klas
Ietwat laat, maar dank voor de melding.
Er gaat meer mis in dit stel met betrekking tot de reisinfo ben ik inmiddels achter. Het is ook tot dit stel beperkt lijkt het.
Eens horen wat het is, lijkt een oude software-versie op te zitten
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Het is vandaag weer eens zover: tussen Dordrecht en Rotterdam rijden de Sprinters dit weekend om onduidelijke reden een kwartier verschoven t.o.v. normaal (maar wel gewoon als [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]). En zoals gebruikelijk is NS weer vergeten de reizigers daarover te informeren: er staat überhaupt geen melding over op NS.nl, de reisplanner verteld niet dat er een afwijkende dienstregeling van kracht is én er zijn nergens in de omgeving werkzaamheden waardoor je een aanpassing zou kunnen vermoeden.

Vond het al zo apart dat toen ik in een bus 489 zat en opzocht of ik met een overstap op bus 392 bij Lombardijen een treinaansluiting had eruit kwam dat de bus (vanuit Dordrecht) op de trein naar Dordrecht aansloot :P Maarja, dat soort effecten denkt NS natuurlijk niet over na bij het aanpassen van een dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Omgeleide Thalys/Eurostar via Gv.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Wel gewoon over Schiphol dan of over Haarlem, gezien de businzet tussen Schiphol en Hoofddorp?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Wel via Shl, met veel treinen die daar zelfs beginnen of eindigen.

Zijn daarmee de enige treinen op dat traject.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef:Omgeleide Thalys/Eurostar via Gv.
Tja, maar dat weet een normale reiziger die zijn trein op een bepaalde tijd verwacht toch niet. In de reisinformatie lijkt het net alsof er niks aangepast is, totdat je de tijden op de AV gaat bekijken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Zit ik op Almere Centrum in de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] die dit weekend tussen Almere en Utrecht rijdt, wordt er nog voor vertrek uit Almere Centrum omgeroepen: “Dit is de sprinter naar Schiphol Airport, Amsterdam Zuid, Duivendrecht en Utrecht Centraal.” :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Ach... de HC van de 240 van gisteren, vond het nodig om in Hilversum de overstap naar de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] te benoemen naar Schiphol, die dus niet rijdt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Bedoelde hij niet toevallig de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] van een half uur later naar Schiphol?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat zou niet heel klantvriendelijk zijn: er rijdt gewoon een pendel-IC aansluitend op de IC Berlijn van Amsterdam naar Schiphol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Milco schreef:Bedoelde hij niet toevallig de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] van een half uur later naar Schiphol?
Nee, want het was de Intercity-trein naar "Duivendrecht, Amsterdam World Trade Center and Schiphol International Airport".
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

Om 9.15 melden alle soorten schermen in Tb nog dat de 1123 van 7.54 niet rijdt, RijdendeTreinen doet het trouwens ook. Lijkt me een beetje achterhaalde informatie.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Hij is daar nog met +95 opgeheven, dus om 09:29 zou die dus moeten verdwijnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

JordiBrabant schreef:Om 9.15 melden alle soorten schermen in Tb nog dat de 1123 van 7.54 niet rijdt, RijdendeTreinen doet het trouwens ook. Lijkt me een beetje achterhaalde informatie.
Die stond in Rotterdam om 7:14 netjes langs het perron met +100 op de borden, maar is al vijf minuten na die vertrektijd van 7:14 opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Een poortje op station Rotterdam Blaak besloot het vandaag zonder woorden te doen:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TimoD »

Gisteren ook gezien op Station Amersfoort. Andere poortjes gaven gewoon 'geen doorgang' aan. Ik vermoed dat het een test is; het lijkt me helderder voor mensen die niet vaak per trein reizen of mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Op Utrecht Centraal werd omgeroepen dat de Sprinter naar Rotterdam van 14.03 niet zou rijden. Ik wist niet dat de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] tegenwoordig ook een Sprinter is? Overigens erger ik me ook nog steeds aan het "raadpleeg voor een persoonlijk reisadvies de app", maar dat terzijde.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Heuj! Die hoorde ik ook :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

TimoD schreef:Gisteren ook gezien op Station Amersfoort. Andere poortjes gaven gewoon 'geen doorgang' aan. Ik vermoed dat het een test is; het lijkt me helderder voor mensen die niet vaak per trein reizen of mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.
Of die poortje denken: "Fok jullie allemaal de moeder, jullie niet door deze pad lopen gaan!"
🍉
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Ook de alwetende Tante Tuf zit er wel eens naast. Gisterochtend vertelde zij dat de 2129 over vijf minuten zou vertrekken, op het moment dat deze met +3 Sloterdijk binnenreed.
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Het een sluit het ander toch niet uit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De omroepen van Tante Tuf zijn normaal gesproken progressief. Dus als een trein vijf minuten vertraagd is, wordt op vertrektijd omgeroepen dat het vertrek over vijf minuten is, na enkele minuten gevolgd door een omroep dat het vertrek over enkele minuten is. Als Tante Tuf drie minuten na vertrektijd omroept dat de trein over vijf minuten vertrekt, hoort de trein dus minstens +8 te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Wat ik bedoelde was dat de trein alsnog 5 minuten na aankomst kan vertrekken. Lange stilstanden zijn toch niet zeldzaam op Sloterdijk?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten