Arnhem & Nijmegen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Arnhem & Nijmegen

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag eventjes een paar foto's dicht bij huis gemaakt. Eert even in Nijmegen wat plaatjes, daarna richting Arnhem om ook daar al het verschillende Breng materieel op de foto zetten. Uiteindelijk eventjes langs de Hermes stalling in Nijmegen voor wat foto's van de nieuwe bussen en wat info :mrgreen:

Heb wat staan te praten met een buschauffeur van Hermes. Die kon me precies vertellen wat er met alle bussen ging gebeuren (bedankt nog hea :P)
Een groot gedeelte van de 18xx bussen van Hermes gaan naar Connexxion in Friesland toe.
4 bussen uit de 18xx gaan naar Hermes Eindhoven toe.
Alle Jonckheer bussen uit de de 17xx en 99xx zullen naar de Bilt gaan waar ze verkocht zullen worden.

Wel worden de nieuwe gelede Citaro's pas later verwacht: tegen het einde van het jaar pas.

De MAN bussen komen definitief niet naar Nijmegen toe. Op het moment rijden er 2 MAN bussen: 1 in Connexxion stijl en de andere is al omgestickerd naar Breng.
In plaats daar van komen er Volvo 8700 die op dit moment worden gestickerd in Arnhem en deze zullen aankomen week (hij dacht misschien zondag al) naar Nijmegen komen.

Dat was het wel voor vandaag, en nu de foto's nog :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door Geert »

Leuke foto's :)
Overigens lijken sommige displays (die met grote letters) van de Amba's heel veel op de displays van de gele BRU-bussen hier. Is dat een soort nieuwe standaard bij CXX geworden? Ze zijn erg goed leesbaar in ieder geval :pos:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door tsov »

Klopt, de leverancier die voor de oudere Amba's de LED-displays maakte is falliet, dus voor alles vanaf de Hermes 1800'en en de Utrechtse Amba's is men overgestapt op een andere displayleverancier.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Heeft die chauffeur toevallig ook verteld wat ze met de ex-GVU VanHools gaan doen? (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door Ardan »

Mooie compilatie van al het spul dat er rondrijdt. Bussen 62 en 29 in Arnhem komen trouwens wel heel dreigend op de camera af :twisted: en die nieuwe trolley's zijn vet :D
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door --Stefan-- »

Wubbo schreef:Heeft die chauffeur toevallig ook verteld wat ze met de ex-GVU VanHools gaan doen? (A)
Nee, dat was nog onbekend, en dwat er met de 17xx Amba's zou gebeuren ook nog niet.
Maar hij zei dat er zaterdagmiddag veel bussen zouden binnenkomen, dus ga dan misschien nog even kijken of ze wat meer weten.

De Alliances van Novio uit de 28xx serie gaan trouwens ook naar de Bilt.
Ardan schreef:Mooie compilatie van al het spul dat er rondrijdt. Bussen 62 en 29 in Arnhem komen trouwens wel heel dreigend op de camera af :twisted:
Dat kwam omdat de berm nogal blubberig was, dus was maar eventjes op de straat gaan staan :P


@ Geert: ik vind trouwens de nieuwe led-displays van de Citaro's nog beter leesbaar. Zitten om zo te zeggen 'meer pixels' in.
Laatst gewijzigd door --Stefan-- op vr 11 dec 2009, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door Geert »

Ja, die nieuwe Citaro-displays zijn inderdaad wel goed leesbaar, alleen niet als ze gaan scrollen: dan is regelmatig het hele dispaly zwart. De displays van de Amba's doen dat veel beter, die scrollen de tekst continue :)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door --Stefan-- »

Geert schreef:Ja, die nieuwe Citaro-displays zijn inderdaad wel goed leesbaar, alleen niet als ze gaan scrollen: dan is regelmatig het hele dispaly zwart. De displays van de Amba's doen dat veel beter, die scrollen de tekst continue :)
Hmmm dat weet ik eigenlijk niet. In Nijmegen doen ze in ieder geval niet aan scrollen ;)
Ik vind het zelf ook prettiger als het gewoon stilstaan dan wanneer het scrollt. Dan weet je tenminste in één oogopslag wat er langs komt en hoef je niet op te letten wat er verder nog tevoorschijn komt :P
3 0 7 9
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door Raymond »

4 1800-Amba's naar de SRE-concessie dus. Dat zal wel het einde betekenen van de paar Alliances die nu nog in het SRE gebied rondrijden.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem & Nijmegen

Bericht door --Stefan-- »

Raymond schreef:4 1800-Amba's naar de SRE-concessie dus. Dat zal wel het einde betekenen van de paar Alliances die nu nog in het SRE gebied rondrijden.
Ik vraag me alleen of die bussen in de oude of de nieuwe Hermes stijl gaan rondrijden :roll:
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten