Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
atlas
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door atlas »

Op het perron van spoor 5 en 7 van Ut staat een van de informatieborden (11065) uit (naast de kiosk).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: Doorgeefluik

Bericht door Nathan_NL »

Ik denk dat ik het hier kan aangeven en dat het nut heeft maar correct me if I'm wrong.
Mededeling: 11544 op Perron 6 van Rotterdam Centraal geeft te vorige trein aan (naar Dordrecht) terwijl de juiste trein (naar Eindhoven) al op het perron staat en de andere ingebakken op het perron het wel goed aangeven.
IC Eindhoven met mij erin vertrok zojuist 8:44, vrij moeilijk om te checken of het nu wel is geüpdate.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

30034 (deel van de dubbele TB21 in de stationshal van Ut thv sp 14/15) staat op zwart.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Bij het toilet van treinstel 7620 bij deur 19/ 20 werkt het knopje om de deur op slot te doen niet; de knop licht niet op en reageert niet op drukken.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Ik vermoed dat je hier niets mee kunt, maar wie niet waagt, die niet wint. Misschien kun je het ergens droppen. :)

Over een week zijn er van donderdag t/m zondag werkzaamheden in Roermond, met NS-snelbussen Weert-Roermond-Sittard en Arriva-stopbussen Swalmen-Roermond en Roermond-Echt (donderdag) dan wel Roermond-Sittard (overige dagen).

In het verleden wilden dan wel eens rechtstreekse snelbussen Weert-Sittard rijden, maar nu staan ze allemaal (iedere vijf minuten) met stop in Roermond ingepland. Maar dat lijkt me niet echt handig. Ik vraag me vooral af of er genoeg plek zal zijn voor instappers in Roermond. (Want een volle bus die vol blijft schiet niet op.) Bovendien scheelt een rechtstreekse route zo'n 25 minuten! Wellicht een idee om niet alle bussen via Roermond te sturen?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb het uitgevraagd, de vraag is of er een reactie op komt.

Eerder heb je iets gemeld over werkzaamheden, Sittard en een trein die op spoor 1 ver weg van de trap stond. Ik kreeg terugkoppeling dat men blij was met deze feedback en ging kijken of men de plannen voor de toekomst aan kon passen, zodat treinen dichter bij de trap kunnen komen te staan bij werkzaamheden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Dank, we wachten het af! Fijn om te horen dat men blij is met de feedback! :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

30026 en 30029 (deel van de dubbele TB21 in de stationshal van Ut thv Julia's) tonen dat er geen reisinformatie beschikbaar is.
Toevallig is het in beide gevallen het middelste scherm van de TB21.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Marc »

Mikos schreef:Ik heb het uitgevraagd, de vraag is of er een reactie op komt.

Eerder heb je iets gemeld over werkzaamheden, Sittard en een trein die op spoor 1 ver weg van de trap stond. Ik kreeg terugkoppeling dat men blij was met deze feedback en ging kijken of men de plannen voor de toekomst aan kon passen, zodat treinen dichter bij de trap kunnen komen te staan bij werkzaamheden.
Mag ik daar nog iets aan toevoegen? Als er werkzaamheden zijn en er rijden bussen van/naar Sittard moet iedereen bij de bussen en bij de poortjes in/uitchecken aan de kant van het transferium. Meestal is dit erg krap omdat er van iedere vervoerder maar twee poortjes staan en er twee stromen door de poortjes willen (vanuit de treinen en vanuit de bussen).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

8857 rijdt voor de tweede week op rij op vrijdag met 4 bakken ICM. Ook vandaag is dit net te krap, met staplaatsen op de balkons tot voorin de trein van Apn tot Ut. Bij aankomst in Apn stonden ook de gangpaden vol.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb in de 2228 een aantal niet werkende schermen en een niet werkende wifi voor je: een zestal schermen bij deuren AR1, BR1 en AR2 toont slechts een trein op een brug. De overige schermen toonden wel informatie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door candelaer »

Klokken op de obis-schermen in de 2720 lopen 5 uur achter en de omroep hapert
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven; achterlopende klokken en de omroep in SNG hoeven trouwens niet gemeld te worden, daar wordt achter de schermen aan gewerkt en gaat op korte termijn geen oplossing opleveren.

Wat wel in beweging is, is het tonen van treinen die via een omweg naar hun eindbestemming rijden. Vanaf aanstaande maandag zal er een proef plaatsvinden bij de serie [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Schiphol Airport - Venlo3700[/serie]. Daarbij zal er een tipnote getoond worden in bepaalde gevallen, die er zo uit komt te zien:

Afbeelding

De achterliggende gedachte is de inconsistentie die er momenteel bestaat voor o.a. deze treinserie: In de reisinformatie op het station gaat het om de IC naar Schiphol, op de trein om de trein naar Dordrecht en in de Reisplanner "Intercity richting Dordrecht." Om dit te voorkomen, gaat men proberen de daadwerkelijke eindbestemming overal te tonen, inclusief overstaptip. HIeronder meer over de proef:

Met ingang van 18 november passen we als proef voor de 3700 serie voor een aantal weken de reisinformatie in de schermen op de stations aan. De proef houdt in:

· Op alle stations waar de 3700 stopt wordt de echte eindbestemming van de trein getoond: Venlo of Dordrecht.
· Op een aantal stations wordt in de TBP een nieuwe tip getoond. Deze overstaptip wijst op een snellere verbinding (met maximaal 1 overstap) naar een belangrijk station, die de 3700 zelf ook aandoet.
· Deze tip is dynamisch en wordt alleen getoond als de overstap in de actualiteit ook echt mogelijk is. De tip wordt niet getoond als er belangrijkere opmerkingen zijn, zoals ‘rijdt niet verder dan’ enz.
· De tip wordt in het Nederlands en het Engels getoond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:· Op een aantal stations wordt in de TBP een nieuwe tip getoond. Deze overstaptip wijst op een snellere verbinding (met maximaal 1 overstap) naar een belangrijk station, die de 3700 zelf ook aandoet.
Bijzondere keuze om voor verbindingen met maximaal één overstap te gaan. Specifiek voor de trein in het voorbeeld is het immers liefst een half uur sneller om in zowel Eindhoven als Breda over te stappen.

En men focust nu dus op de eindbestemming voor de snellere route, maar naar de tussenstations Rotterdam Centraal en Den Haag HS is het natuurlijk ook sneller om in Eindhoven over te stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Doorgeefluik

Bericht door ZO6176 »

De 15489 te Utrecht centraal in de hal voor spoor 11b/12b staat aan beide zijden op zwart. Klok werkt wel.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Trein 8856 bestaat vandaag (zaterdag) uit een losse ICM4 en de gangpaden staan vol bij vertrek uit Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Poortje 2.5 in Amersfoort, dat is het meest rechter brede NS-poortje als je het station binnen komt aan de centrumzijde, toont aan beide kanten een rood kruis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

4048 thv deur 1/2: het scherm met de reisinfo geeft een ernstig gestoord beeld, met grote zwarte strepen in her scherm.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Poortje 2.5 in Amersfoort, dat is het meest rechter brede NS-poortje als je het station binnen komt aan de centrumzijde, toont aan beide kanten een rood kruis.
Dit bleek vanmiddag toen ik weer terugreisde inmiddels opgelost te zijn.

Wel een andere melding: in SNG 2720 loopt de klok 8 uur achter (of 16 uur voor), de reisinformatie is verder wel actueel. Foto is van rond 12.55 uur...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten