Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Er is toch al een aparte voor de regio?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Waren die niet juist samengevoegd een tijd geleden?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De alledaagse gebeurtenissen zijn samengevoegd en er zijn losse topics over beide concessies.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

https://www.edestad.nl/lokaal/verkeer-e ... bij-659287
Er is een nieuwe dienstregeling in de maak waarin extra ritten zijn opgenomen voor de buslijnen 80 (Amersfoort-Woudenberg-Veenendaal-De Klomp) en de nieuwe lijn 87 (Veenendaal-Veenendaal De Klomp). Vanwege deze uitbreiding zijn de huidige twee halteperrons niet meer toereikend. Ook is er extra opstelruimte nodig (wachtplaats) voor startende en eindigende ritten.
Er komt toch geen extra buffer halte?
Ook de bussen blijven halteren op het busstation, alleen de opstelplek voor bussen wordt tijdelijk verplaatst naar de Stationsweg 4, De Klomp.
Blijkbaar bij een logistiek bedrijf. Ik vraag me af waarom er niet gewoon een perceel aan de Stationsweg wordt gekocht door de gemeente als efficiëntere buffer en pauzelocatie voor Klp.
Ik heb geen onderschrift
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef:Ik vraag me af waarom er niet gewoon een perceel aan de Stationsweg wordt gekocht door de gemeente als efficiëntere buffer en pauzelocatie voor Klp.
Nu geld steken in een permanente
Omdat het helemaal niet zeker is, of al die buslijnen over een paar jaar nog wel blijven rijden. Waarom zou je dan nu geld steken aan de aanpak van een probleem dat zich misschien wel vanzelf oplost?
Wanneer die nieuwe 87 geen succes wordt, kan de drg volgend jaar zomaar weer worden omgegooid.
Over 2 jaar wil NS PHS gaan rijden op Utrecht - Arnhem, waardoor de treintijden zullen wijzigen. Misschien wijzigt de overstapknoop dan wel zodanig, dat je dan minder bussen tegelijk op Klp hebt.
En rond 2023 komt er een nieuwe concessie, wie weet wat er dan wijzigt in het lijnennet? Misschien komt de nieuwe vervoerder na 2023 wel op het fantastische idee om de 298 vanaf Renswoude niet naar De Klomp, maar (ik noem maar wat) naar Lunteren te rijden?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Niet alleen in de nieuwe dienstregeling, maar ook in de huidige dienstregeling is het busstation te klein.
Zoals het er nu bij ligt is het eigenlijk ingericht op 1 doorgaande lijn over Klp, er zijn namelijk 2 bushaltes en 1 buffer die conflictloos bereikbaar zijn. Dit terwijl er nu 2 doorgaande lijnen rijden (als je 83 en 5 als een bundel ziet), 2 kerende lijnen rijden en een handjevol scholierenlijn.
Straks met 3 haltes is de halte schaarste ietsjes opgelost, maar keren er ook veel meer bussen op Klp, dus wordt het bufferprobleem des te erger.
De trein dienstregeling zal ook niet zoveel invloed hebben totdat treinen elk kwartier op Klp rijden. Dan pas kan je meer gaan spreiden en op verschillende treinen aansluiten.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:
Ook de bussen blijven halteren op het busstation, alleen de opstelplek voor bussen wordt tijdelijk verplaatst naar de Stationsweg 4, De Klomp.
Blijkbaar bij een logistiek bedrijf. Ik vraag me af waarom er niet gewoon een perceel aan de Stationsweg wordt gekocht door de gemeente als efficiëntere buffer en pauzelocatie voor Klp.
De buffer aan de Stationsweg is gewoon de tijdelijke buffer voor nu tijdens de werkzaamheden.
En lijn 87 hoeft slechts beperkt te bufferen want die is aan X80 gekoppeld. Alleen in de spits moet er een bus extra een kwartier bufferen t.o.v. nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovforens »

Qbuzz 4701 volgens het nummerbordje in de bus.

https://pasteboard.co/IGGgYmc.jpg
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nou snap ik waarom de werkzaamheden aan het derde perron op De Klomp drie weken duren... Vanmorgen om half 8 waren ze de eerste eindstuk van de verhoogde stoeprand aan het leggen, en op dit moment ligt nog minder dan de helft van de rand van het halteperron er ;)

Wel voor het eerst deze week dat er na vieren überhaupt nog werkzaamheden bezig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Ik heb even iets gemist met Setra's en Qbuzz volgens mij :oops: Kreeg Qbuzz ook (15-meter) Setra's? (Blijkbaar wel dus)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Mja, exclusief voor U-link blauw naar Wijk bij Duurstede. (Of nouja, bijna exclusief want lees in het vervoerplan dat 241 ook deels met 15-meter Setra's gaat rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Nou snap ik waarom de werkzaamheden aan het derde perron op De Klomp drie weken duren... Vanmorgen om half 8 waren ze de eerste eindstuk van de verhoogde stoeprand aan het leggen, en op dit moment ligt nog minder dan de helft van de rand van het halteperron er ;)

Wel voor het eerst deze week dat er na vieren überhaupt nog werkzaamheden bezig zijn.
Zit er bij jouw werk weleens iets tegen... waardoor je werkzaamheden uitlopen / opgeschort moeten worden?

Het hoeft, qua planning, ook helemaal niet zo te zijn dat er continue gewerkt wordt (5 dagen in de week) in die drie weken..
Kan best een dag tussenuit vallen omdat er op een leverantie o.i.d. gewacht moet worden..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Jamaar, dan moet de leverantiecier toch gewoon eerder leveren?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Ah, gewoon.

In mijn supermarkt was de chocolade met karamel en zeezout op. Heel jammer. Toch zijn dat maar kleine reepjes, dus best eenvoudig om op voorraad te houden. Dat is met bouwmateriaal soms wat ingewikkelder. Vandaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Lebkov & Sons gaat de Pret vervangen op Utrecht Centraal. De Pret is al dicht of gaat deze maand nog dicht vanwege te hoge prijzen in vergelijking met de retail in de omgeving.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Het hoeft, qua planning, ook helemaal niet zo te zijn dat er continue gewerkt wordt (5 dagen in de week) in die drie weken..
Kan best een dag tussenuit vallen omdat er op een leverantie o.i.d. gewacht moet worden..
Er werd elke dag van de week gewerkt (of nouja, er waren werklui aanwezig) en alle perronbanden waren vrijdagmorgen ook gewoon aanwezig. Maar een week doen over het aanleggen van een halteperronrand komt gewoon traag op mij over: de oude bestrating en grasbermen waren er maandag gelijk al uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Suus schreef:Lebkov & Sons gaat de Pret vervangen op Utrecht Centraal. De Pret is al dicht of gaat deze maand nog dicht vanwege te hoge prijzen in vergelijking met de retail in de omgeving.
Van pret had ik nog nooit gehoord voordat ik er binnen liep, wel prima broodjes. Lebkov & Sons binnenkort maar eens gaan bekijken
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Vrijdag was de Pret nog open, daarna ben ik er niet meer geweest.
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Ik ben er recentelijk 1 keer geweest, en in vergelijking ket de andere supermarkten en koffieshops op CS zijn ze het geld voor mij inderdaad niet waard.
Bij twijfel altijd klagen
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

De 4303 zag ik zojuist weggesleept worden vanaf het Janskerkhof ri Utrecht Centraal (de Operate is dat volgens mij).
rooddolfijn
Berichten: 763
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Ja inderdaad.

Ik zag een half uur geleden een Streek Ebusco 2.2 van Qbuzz GD met als nummer 7303 bij de halte UMC Utrecht. (Ik zat in een bus dus ik kon helaas geen foto maken) -o-
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op De Klomp gaat het werk deze week een stuk harder, maar twee bussen op het derde perron wordt wel krap. Met wat geluk lijkt er net anderhalve bus op te passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Moeten Lion Cities niet achteraan halteren :wink:

Gebeurt wel vaker, perrons die net lang genoeg zijn voor bussen met 2 deuren. Een paar honderd meter verder heb je bijvoorbeeld de nieuwe halte "Griftweg".
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Twee deuren langs het perron gaat je met de achterste bus niet lukken vrees ik hoor, en bij de Griftweg past zelfs maar één deur langs de halte :P

Doordat het derde perron wat langer is dan de andere perrons op De Klomp loopt het trouwens ook niet helemaal waterpas: lastig te zien nog zo zonder bestrating, maar er het loopt zo te zien licht af vanwege de helling vanaf de Stationsweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Toevallig stond ik er vandaag ook even te kijken, maar de lengte kan ook nog wat gezichtsbedrog zijn. De halte is ook aan de voorzijde iets langer. We gaan het ervaren 1 december! :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten