Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Gerben3 »

Met treinoverstap komt lijn 35 's ochtends nog wel terug (maar adviseert hij op één of andere manier om op Driebergen-Zeist te wachten op de 35 van een halfuur later (bijv. als je om 8:42 aankomt en dan dus de bus van 8:47 kunt nemen adviseert maps dat je dan moet wachten op die van 9:17 :lol:

En dan gaat het met 9292 dan weer goed op sommige tijden maar ook op sommige tijden weer niet op de één of andere manier. Genoeg werk te doen dus nog voor de reisplanners + U-OV, want dit is erg verwarrend ;)

Edit: Nu wordt de 371 's middags ook al niet geadviseerd op veel tijden (maar wordt lijn 71 of 28 geadviseerd)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Als 9292 met een minimale overstaptijd van 6 minuten rekent op Driebergen-Zeist (en er geen rekening mee houdt dat lijn 35/371 flexibele tijden heeft), is het logisch dat hij die optie niet geeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

De 35 komt in de middag om .12 of .42 aan op Driebergen, dus als de trein naar Nijmegen om .17 en 47 vertrekt zou dat toch moeten lukken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Milco »

Als ik met 9292 een reis plan op 16 december vanaf WKZ/Máxima naar Ede-Wageningen, dan krijg ik vanaf 14:53 uur wel ieder half uur de optie om buslijn 35 te pakken naar Driebergen-Zeist en aldaar na vijf minuten met de trein verder te reizen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Volgens mij gaat er gewoon iets fout met de haltes van lijn 35 waardoor de planners 'm niet herkennen. Ik zie nu ik op de laptop even de uitgebreide weergave van de planner van Google kan bekijken hele vreemde dingen. Zo zitten er wel adviezen vanaf WKZ/Máxima naar Driebergen-Zeist tussen die lijn 35 gebruiken, maar daarin moet je eerst van het WKZ naar de Heidelberglaan of Botanische Tuinen terugreizen om daar op lijn 35 te stappen :?

Op die manier duurt de reis natuurlijk steeds langer dan de alternatieve routes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Inmiddels zijn de lijnfolders van de nieuwe dienstregeling ook gepubliceerd: https://www.u-ov.info/reizen/lijnfolders

Ook het overzicht met alle wijzigingen staat nu online: https://www.u-ov.info/reizen/dienstregeling
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Gerben3 »

U-OV durft op die pagina nog niet te bevestigen dat de tram ook echt gaat rijden, dit staat er bij (de nieuwe) lijn 12:
'Wanneer tram 22 gaat rijden naar Utrecht Science Park, zal lijn 12 opgeheven worden, na 50 jaar trouwe dienst. Het is nog niet bekend wanneer tram 22 gaat rijden.'
_O- Er staat ook nog geen lijnfolder van lijn 22 online (dienstregeling al wel in OVinfo en op de planners dus neem aan dat hij wel écht gaat rijden)

Edit: Bij het overzicht van de vervallen lijnen (bij lijn 208) zijn ze er dan wel weer zeker van:
Lijn 208 vervalt per 15 december. Je kunt dan gebruik maken van tram 22 naar Utrecht Science Park en uitstappen bij Station Vaartsche Rijn, of per trein naar dit station reizen.
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door UtrechtOV »

Wat niet doorgevoerd is blijkbaar dat lijn 7 eindigt bij Westraven. Blijft keren op de Vrieslantlaan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Lijn 74 rijdt de hele middag een kwartierdienst tussen Nieuwegein en Vianen, maar vanaf 16:30 (dus midden in de middagspits) gaat de frequentie op dat deel ineens omlaag naar 2x/uur. :? Je zou verwachten dat je dan juist nog voldoende reizigers hebt richting Nieuwegein-Zuid, dus dat de frequentie pas een uur later omlaag gaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Ook de nieuwe lijnennetkaart staat inmiddels op internet: https://uov-prod.cdn.prismic.io/uov-pro ... an+BRU.PDF
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 770
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Ik heb na zitten te denken over die U-LINK. U-OV verhoogt de frequenties van/naar Bilthoven en Maarssenbroek maar daar gaan echt niet eens meer mensen per bus reizen. Maar ze snijden wel in lege bussen die nu (nog) rond rijden. Dus wat nou als we eens lijn 73 (oost) koppelen met 77 (zuid) en 73 (west) en 77 (noord) koppelen. De frequenties nu zijn het zelfde van/naar Bilthoven en Maarssenbroek. Dan krijg je dus: Lijn 73 Soesterberg/Handelscentrum - Jordanlaan - Utrecht CS - P+R Westraven - Nieuwegein Stadscentrum en lijn 77 (of iets anders) Bilthoven - Sartreweg - Utrecht CS - Leidsche Rijn - Maarssenbroek - Maarssen Station.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
TreinenFreak
Berichten: 235
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door TreinenFreak »

Ik snap niet wat de toegevoegde waarde zou zijn van deze verandering bij gelijke frequenties.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 19 nov 2019, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Meltrain schreef:Ook de nieuwe lijnennetkaart staat inmiddels op internet: https://uov-prod.cdn.prismic.io/uov-pro ... an+BRU.PDF
Vind de kleuren per U-link lijn en de rest geel wel onduidelijker. Ze hadden beter de onsluitende lijnen die de U-link lijnen ondersteunden dezelfde kleur kunnen geven, nu is de kaart, buiten U-link om, volledig zijn overzichtelijkheid verloren.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Die kaart is sowieso nooit overzichtelijk geweest. Zal deels ook aan de vorm van de concessie liggen: op een of andere manier vindt ik de uitwerking in DMG een beter beeld van het netwerk geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Suus »

De kaart probeert teveel de daadwerkelijke vorm van het gebied aan te houden en mocht ook niet groeien toen er een deel van de Provincie Zuid-Holland werd geannexeerd. Een vormgeving die wat meer los komt van de gebieden en gewoon rechte lijnen heeft zou heel veel oplossen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Tien Uithoflijn-trams per uur, bus 12 kan met pensioen
UTRECHT - De verwachtingen voor de Uithoflijn, of 'tram 22' zoals de tram gaat heten, zijn opnieuw bijgesteld. Waar eerst werd gedacht dat er zes maal in beide richtingen gereden kon worden, zegt de provincie nu dat er tien trams per uur kunnen vertrekken van Utrecht Centraal naar het Utrecht Science Park. Bus 12 behoort daarmee definitief tot het verleden, omdat de lijn niet meer nodig is voor ondersteuning.

Het idee is om met twee gekoppelde tramstellen te gaan rijden, zodat er 4.320 reizigers kunnen worden vervoerd. Dat is 320 reizigers meer dan de huidige inzet van lijn 12-bussen kan verplaatsen.
Op 14 december 2019 zal de tram feestelijk in gebruik worden genomen met gratis tramritten. Vanaf 16 december gaat de tram doordeweeks van 06.00 tot en met 22.00 uur rijden. Daarvoor moet nog wel een laatste vergunnig worden afgegeven. In het weekend rijdt de tram niet.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Wat meer over die gratis tramritten:
Uifholijn.nl schreef:Op zaterdagmiddag 14 december vieren we de opening van de tramlijn met gratis tramritten tussen 14.30 -17.30 uur. Iedereen is van harte welkom om tram 22 uit te proberen! Er stopt die middag elke 10 minuten een tram. Je kunt op elke halte in- en uitstappen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

UtrechtOV schreef:Wat niet doorgevoerd is blijkbaar dat lijn 7 eindigt bij Westraven. Blijft keren op de Vrieslantlaan
Misschien gebeurt dat pas als de elektrische bussen instromen, want die gaan volgens mij opladen bij de garage daar.
Weet iemand waar er nog meer oplaadpunten voor de elektrische bussen komen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De oude bushokjes in de provincie Utrecht worden vervangen. Daarbij komt ook nog een beleidswijziging; het minimum aantal gebruikers van een halte gaat van tien naar vijf om een abri te krijgen. Dat betekent dus dat o.a. Dijnselburg met zijn acht instappers per dag een abri krijgt *O* . Aan de Amersfoortkant gaat dat wel makkelijk, maar richting Vollenhove wordt dat vermoed ik wat lastiger met de krapte en de helling.

Het volledige artikel is hier te lezen:

https://www.ovpro.nl/bus/2019/11/27/pro ... dpr=accept
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

De provincie vervangt alleen de abri’s van haltes langs wegen waar zij zelf de beheerder van is, en ik denk dat de Panweg (waar jouw halte staat) de verantwoordelijkheid is van de gemeente Zeist.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

.. en hier langs de N225 kunnen ze er dan een paar opruimen.. want die haltes worden opgeheven.
(althans, dat is intussen toch wel een zekerheid of loopt dat voornemen nog?)

Gek eigenlijk.. dat er kennelijk al een norm was qua aantal instappers voor een abri. Dat die haltes die nu slechts één instapper per dag kennen dan al zo lang een abri hebben staan.. :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Achja, er zijn natuurlijk weleens verschuivingen in waar wel en niet veel instappers zijn. Mijn vaste bus naar het werk heeft bijvoorbeeld in het buitengebied van Woudenberg dagelijks meerdere instappers bij een halte die slechts een kort stoepje in het donker tussen de bomen is, maar een halte verder is een haltekom en abri en daar stapt juist bijna nooit iemand in :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TreinenFreak
Berichten: 235
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door TreinenFreak »

Lijn 29 vanaf nieuwe dienstregeling ook in het weekend. Ik kom weinig op de Uithof in het weekend, maar ik kan mij niet voorstellen dat er dan sprake is van te weinig capaciteit op lijn 28. Lijn 29 zal door opheffen van lijn 12 ongetwijfeld drukker worden doordeweeks, maar hadden deze DRU's niet beter besteed kunnen worden? (bv. terugdraaien van frequentieverlaging lijn 28 in de daluren)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 29 is ook de vervanging van lijn 9 in Vleuterweide en Veldhuizen he. Daarnaast is De Uithof nu nog uitsluitend met 28 te bereiken in het weekend, maar in de nieuwe dienstregeling ontstaan daar allerlei overstapmogelijkheden. Bijvoorbeeld op U-link 34, maar ook de nieuwe 201 van en naar Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Het USP heeft vanaf de nieuwe dienstregeling wel aardig wat verbindingen in het weekend:
  • 28 naar het centrum, Utrecht Centraal, Parkwijk, De Meern, Vleuterweide en station Vleuten.
  • 29 naar Sterrenwijk, Vaartsche Rijn, Papendorp, De Meern en Vleuterweide-West.
  • 34 naar Zeist en station Amersfoort.
  • 34 naar Kanaleneiland, waar overgestapt kan worden richting Nieuwegein.
  • 201 naar Amersfoort-centrum.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten