Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De 1875 naar Leeuwarden rijdt niet verder dan Zwolle wegens een aanrijding met een persoon... tussen Groningen en Assen. Beetje vreemde keuze om deze trein in Zwolle op te heffen, of heeft dit wel een goede reden?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik ben nu precies een kwartier onderweg en ik heb al in twee treinen controle gehad. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stefan »

Ik ben onderweg van Dordrecht naar Eindhoven en ik gok dat de contole weer dik op de 0% uit gaat komen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Personeel van de sprinter Rotterdam - Gouda Goverwelle was net iets te enthousiast, machinist reed stevig door ondanks de veel lagere dienstregelingsnelheid van deze treinserie en conducteur floot te Rotterdam Alexander meer dan 2 minuten voor vertrektijd al en reed de trein ruim 100 seconden te vroeg weg.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 3325 kwam vanochtend met +2 Zaandam binnenrijden met +2. Nadat de deuren voor vertrek werden gesloten, werden dezen nog enkele malen geopend en gesloten, om vervolgens met +6 te vertrekken. In Leiden was de vertraging ongeveer +4. Overigens is de kwaliteit van de afroep in de SNG achteruit gegaan, aangezien steeds meer delen van woorden werden overgeslagen.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Rond 08.10 was er kortstondig 'iets' aan de hand tussen Ht en Btl. Het liep in Ht lekker vol met drie intercity's naar het zuiden, wat er nu eigenlijk aan de hand was is me niet duidelijk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

"iets" heb ik uit een bron vernomen :Y
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Gisteravond had je ook "iets" op station Eindhoven. :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En het schijnt dat er een verband is tussen deze twee ietsen :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Tom024 schreef:Rond 08.10 was er kortstondig 'iets' aan de hand tussen Ht en Btl. Het liep in Ht lekker vol met drie intercity's naar het zuiden, wat er nu eigenlijk aan de hand was is me niet duidelijk.
NS twitterde dat er een onwelwording was van een reiziger.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Bemined schreef:Personeel van de sprinter Rotterdam - Gouda Goverwelle was net iets te enthousiast, machinist reed stevig door ondanks de veel lagere dienstregelingsnelheid van deze treinserie en conducteur floot te Rotterdam Alexander meer dan 2 minuten voor vertrektijd al en reed de trein ruim 100 seconden te vroeg weg.
Zou je de trein daardoor missen en dus +30 oplopen (I know, geldt voor deze verbinding niet), dan kun je ook gewoon een GTBV indienen toch?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gtbv bij een te vroeg vertrekkend etrein kan, maar dan zal het systeem de claim automatisch afwijzen en mag je een mail sturen.

Vanmiddag waren er diverse treinen richting Zaandam vertraagd door inzet van hulpdiensten tussen Bijlmer en Amsterdam Centraal. De 848 die ik had, vertrok uiteindelijk met +11 uit Amsterdam Centraal. En aangezien hij ongeveer op het tijdstip van de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] reed, was het lekker druk.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Kudtns! :evil:

De Pimpel gaf te Deventer de geest, kan gebeuren natuurlijk. Dus mocht men met de normale IC naar Hgl. Maar het ding even 1-2 minuten vasthouden was natuurlijk teveel gevraagd. -o-

Gevolg was +30, met aankomst in Hgl om 13:35. Uiteraard vertrekt de Eurobahn om 13:34, het ding even 1-2 minuten vasthouden was natuurlijk teveel gevraagd. -o-

Gevolg was plus 90, met daarbij een Ersatz IC die om 14:48 uit Bentheim zou vertrekken, aankomst van de volgende Eurobahn aldaar? 14:52. :X

Gelukkig was de triebfahrzeugfuhrer zo vriendelijk om even de fahrdienstleitung in Bentheim te bellen, en wat de NS niet lukte, lukte de DB en Eurobahn wel. Dus de Ersatz IC bleef wachten, en de vertraging beperkt tot ~+90

Dus #kudtns! Lang leve de Duitsers! *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Die goederentreinen moeten echt eens stoppen met het met +7 in Tegelen binnenkakken op de late avond. Heb ik voor niks de Roermondmarathon gelopen. :6
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Kennelijk is het vandaag het jaarlijkse uitje van de plaatselijke dierenasiel. Maar liefst 5 honden in het gangpad van mijn coupe in de benedenverdiepinfg in de 3928. Dat levert af en toe wat gegrom en geblaf tussen de honden op.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IC140 »

Afbeelding

Hij is er bijna...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik heb alleen de locomotief gezien, die iets na 11 uur zonder wagons langs mijn huis kwam :P
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Om 14.00 op station Soest. Een groepje jongedames stappen uit de trein uit Utrecht en willen overstappen op de trein naar Utrecht. De conductrice van de trein uit Utrecht houdt ze tegen en stuurt ze weer de trein in. In de trein naar Utrecht stapt plotseling een man uit en rent hard naar de incheckpaal. Daarna rent hij terug en stapt weer in.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat klinkt alsof die jongedames niet wilden overstappen, maar een boete probeerden te ontlopen door aan de HC te ontsnappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Datzelfde had ik ook op Nieuw Amsterdam vanochtend. Twee mannen stapten bewust in het voorste treinstel van de 8025, maar de controleur had dat door en kwam ze achterna. En inderdaad bleken ze geen kaartje te hebben en konden weer uitstappen. Een van hen probeerde het nog op de racismekaart te spelen, maar zonder succes.

Met de 560 kwam ik vanmiddag in Meppel gestrand te staan vanwege een wisselstoring bij Zwolle en de 1860 naast ons. In plaats van te wachten op eventuele vervangende bussen, heb ik met 9 andere personen een taxibusje gedeeld en kon in Zwolle overstappen op de 662, die wel doorgereden was. De wisselstoring was dus maar van korte duur.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Er heeft vandaag volgens mij amper een trein op tijd gereden tussen Eindhoven en Venlo. De sporen schijnen extreem glad te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Van trein 6645 was vanmiddag het viertje manco. -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Sinds wanneer is het nieuwe station van Heerlen open dan? :shock:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Sinds begin augustus. Is best wel fraai geworden maar met name de omgeving moet nog opgeknapt worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

:o ben ik al zolang niet meer in die hoek geweest dan?

Ik dacht dat dat een maand was ofzo, maar als ik het nu terugreken kan dat best kloppen :')

Overigens vind ik het niet heel bijzonder, de perrons zijn nog met zo'n betonnen krocht als mijn Eigenste Utca030, en ik vind de stationshal te leeg. En de klapdeuren openen te langzaam -o-

Neuh, k vinnut nie bijzonder :N
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten