Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Milco schreef:Weet iemand in Nederland een kerstmarkt die qua drukte, grotte en gezelligheid overeenkomen met de kerstmarken zoals ze bekend zijn Duitsland? :)
Haarlem schijnt leuk te zijn. Ik ben er zelf nooit geweest en voel ook niet de behoefte om te gaan ;-)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Want wat is er mis met de kerstmarkten in Duitsland? :?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Daar spreken ze Duits?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Bedankt voor de tips! Ik denk toch dat we net als vorig jaar naar Oberhausen gaan. Qua afstand is dat een makkie met de auto vanaf Almere. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik denk dat je dan beter nog net iets verder door kan reizen naar Essen, die staat in veel lijstjes van de beste Duitse kerstmarkten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Milco schreef:Bedankt voor de tips! Ik denk toch dat we net als vorig jaar naar Oberhausen gaan. Qua afstand is dat een makkie met de auto vanaf Almere. 8-)
AUTO!!?!1! :evil:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

regenmaker schreef:Want wat is er mis met de kerstmarkten in Duitsland? :?
Dit:
Suus schreef:Vele soorten glühwein, allerlei soorten worst en warm vlees, kartoffelpuffer met appelmoes, advocaat, vers gebrande nootjes :Y *O*
en-es schreef:Men zegt dat het zo gezellig is bij kerstmarkten. :o
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Als je maar genoeg glühwein achterover tikt wordt de rest vanzelf leuk toch?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Ja, maar voor dat effect hoef je niet naar de kerstmarkt. Voor dat effect kun je beter voor naar de supermarkt gaan.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Chrysa schreef:Als je maar genoeg glühwein achterover tikt wordt de rest vanzelf leuk toch?
Dat je daar Glühwein voor moet gebruiken zou een treurig begin zijn van een vreugdeloos evenement. Denk positief meid! Denk prosecco, Ierse whiskey, bovengistend bier, cognac!

Heus, het leven is te mooi voor Glühwein en kerstmarkten *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Dordrecht heeft de, naar eigen zeggen, grootste kerstmarkt van Nederland.

https://kerstmarktdordrecht.nl/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:het leven is te mooi voor Glühwein
Lieve Trolly,

Tot een paar jaar geleden was ik ook zo. Ik dacht dat Glühwein zoals veel Nederlanders denken een warme onsmakelijke rode wijn was. Maar er is meer Glühwein dan dat. Als je dat eenmaal geprobeerd hebt is het een hartverwarmende godendrank. Maar niet in Nederland dus, zo stelde ik eind oktober op het terras van De Schone Schijn in het Kralingse Bos nog maar weer eens vast.

Groet, Suus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Zelfgemaakte Jagertee is ook heel erg lekker, maar met de Stroh 80 die we hier thuis hebben wordt je er wel heel erg snel dronken van. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ja fissa! Met je gloeiwijn... :X
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Omw Hindeloopen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Chrysa schreef:Zelfgemaakte Jagertee is ook heel erg lekker, maar met de Stroh 80 die we hier thuis hebben wordt je er wel heel erg snel dronken van. :')
Om vervolgens je tong te verbranden aan de hitte?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Milco schreef:Bedankt voor de tips! Ik denk toch dat we net als vorig jaar naar Oberhausen gaan. Qua afstand is dat een makkie met de auto vanaf Almere. 8-)
Waarom vraag je naar leuke Nederlandse kerstmarkten als jullie vervolgens toch naar Duitsland gaan? :')
Daarnaast is Oberhausen prima per trein bereikbaar, wat weer als voordeel heeft dat iedereen Glühwein kan drinken. :Y
trolly schreef:Denk ... Ierse whiskey,
Schotse whisky is lekkerder. :mrgreen:
Chrysa schreef:Zelfgemaakte Jagertee is ook heel erg lekker, maar met de Stroh 80 die we hier thuis hebben wordt je er wel heel erg snel dronken van. :')
Hmm, om de een of andere reden dacht ik altijd dat daar Jagermeister in moest, maar blijkbaar is het toch met rum. :?
Suus schreef:
trolly schreef:het leven is te mooi voor Glühwein
Lieve Trolly,

Tot een paar jaar geleden was ik ook zo. Ik dacht dat Glühwein zoals veel Nederlanders denken een warme onsmakelijke rode wijn was. Maar er is meer Glühwein dan dat. Als je dat eenmaal geprobeerd hebt is het een hartverwarmende godendrank. Maar niet in Nederland dus, zo stelde ik eind oktober op het terras van De Schone Schijn in het Kralingse Bos nog maar weer eens vast.

Groet, Suus.
Oké, en die goede Glühwein vindt men dus op de Duitse kerstmarkten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Precies *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

julsteren schreef:Omw Hindeloopen.
Doe je ze de groetsje? *O*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Meltrain schreef:
Milco schreef:Bedankt voor de tips! Ik denk toch dat we net als vorig jaar naar Oberhausen gaan. Qua afstand is dat een makkie met de auto vanaf Almere. 8-)
Waarom vraag je naar leuke Nederlandse kerstmarkten als jullie vervolgens toch naar Duitsland gaan? :')
Mag ik dan niet vragen naar Nederlandse kerstmarkten? :')
Ik wilde weten of er leuke kerstmarkten in ons land te vinden zijn want daar heb ik geen weet van, maar aangezien we vorig jaar in Oberhausen waren en dat qua afstand aardig meevalt gaan we toch de grens over. Vandaar.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Goedenavond vanuit Roubaix. Vanochtend wist ik nog niet dat ik hier vanavond zou zijn, maar toen ik tijdens het ontbijt de nieuwe spoorkaart 2020 van Hauts-de-France nog eens goed bekeek bleek de spoorlijn Bethune - St.Pol-sur-Ternoise opeens een busdienst geworden. En aangezien “tijdelijk” bij de Franse spoorwegen nogal een rekbaar begrip is moest ik er toch maar even heen.

Afbeelding

In Roubaix kon ik nog een hotel bij een metrostation en met gratis wijn vinden voor een acceptabele prijs, zodat ik morgenochtend vanuit Lille een retour kan doen met een half uurtje in St.Pol. :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Als het goed is gaat Béthune - St Pol sur Ternoise in december 2020, met de dienstregeling 2021, weer open. Ook de lijn naar Étaples wordt komend jaar volledig opgeknapt, en zou met de dienstregeling 2021 weer open moeten gaan. Het grootste struikelblok in dit soort zaken, de financiering, is in elk geval al rond. Er wordt voor 92,6 miljoen euro geïnvesteerd, waarvan 81% door de regio.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:Y
Z2N schreef:Als het goed is
:')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het blijft de SNCF, dus garantie tot de eerste stap richting de voordeur. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Le Tréport - Abancourt - Beauvais zou in december 2019 weer open gaan. Is natuurlijk niet het geval.

Vanaf St.Pol richting de kust is de spoorlijn nu al een jaar of vier tijdelijk dicht, de data voor heropenen verschuiven ook steeds. En het liefst had ik alle stations tussen Arras en St.Pol ook gedaan, daar heb ik zelfs een trein voor gevonden, maar tussen 10:49 en 17:04 vertrekken er geen treinen in St.Pol en dan kom ik vandaag theoretisch nog wel thuis, maar dan mag er niets fout gaan en moet ik mij een uur of vier zien te vermaken in een dorp van 5000 inwoners :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten