(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Man, wat was het een chaos in Utrecht vanmiddag... flinke filevorming op de Vondellaan en Balijelaan, heeft me 20 minuten gekost om van de Europalaan op het centraal station te komen (normaal hooguit 10 minuten). De andere kant op was de doorstroming niet veel beter: d'r stond een rij bussen van halte Bleekstraat tot halverwege de lengte van de busbaan tussen die halte en het streekbusstation te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Afbeelding

Beetje jammer dit, geen kleuren :neg:
De is zeker gemaakt bij de remise aan de 's Gravenweg ?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Klaasje »

Niet echt een reiservaring... maar ik kwam deze tegen: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.35 ... 02.03,,0,8 Een procity op ov-chip-testrit in Almere
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Justin »

Reiziger Ddrs schreef:Man, wat was het een chaos in Utrecht vanmiddag... flinke filevorming op de Vondellaan en Balijelaan, heeft me 20 minuten gekost om van de Europalaan op het centraal station te komen (normaal hooguit 10 minuten). De andere kant op was de doorstroming niet veel beter: d'r stond een rij bussen van halte Bleekstraat tot halverwege de lengte van de busbaan tussen die halte en het streekbusstation te wachten.
Ach is niks. Ik stond om 17:25 op de 71 te wachten op de Uithof richting Europaplein, en kwam uiteindelijk om 19:25 aan in plaats van 18:55.

Bus 71 kwam pas om 18:10 aanzetten, en als gevolg van de dikke files op de A27, A28, A12 en A2 en het daarmee gepaarde sluipverkeer en verkeer dat de Waterlinieweg niet op/af kon, duurde het tot 19:05 voordat de bus bij P+R Westraven aankwam, aangezien de Socrateslaan ook nog was afgesloten. Met de tram teruggegaan en bestemming bereikt.

Had net zo goed de 11/12 kunnen pakken, en dan de 66/77....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Stond net beetje raar te kijken op Nijmegen CS... Eerste Mercedes-Benz Citaro was in dienst op lijn 24.
Dus heb even een stukje meegereden :D.

Ik zal vanavond een foto erbij zetten.
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Klaasje »

Heb ondertussen in een voor de Almeerse Concessie omgebouwde Volvo B12BLE (5657) gezeten, de bus zag er heerlijk schoon uit moet ik zeggen! :pos: Er zit nu ook eindelijk ook een INFOXX-reizigersscherm in deze bus, dat hetzelfde werkt als in de regio Utrecht. De bus zelf rijdt precies zoals ik gewend ben van de bussen van dit type, en dat betekend dat ze prima rijden.

Wat mij alleen wel is opgevallen in deze bus, maar ook in alle andere omgebouwde bussen, is dat het computer die het scherm lijkt aan te sturen er vrij regelmatig na ongeveer 1 kilometer rijden de beelden niet meer ververst, maar op het huidige beeld blijft staan. Dat zou toch beter moeten kunnen omdat Tante Annie dat ook gewoon kan!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

Zojuist m'n laatste reis gemaakt met Arriva GD, de 535 mocht mij voor de laatste keer naar huis brengen. Verder viel het me op dat de schermen met reisinformatie al verwijderd zijn uit de Citaro's van Arriva.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Wellicht overgeplaatst naar andere bussen, er gaan er immers een stel naar concessies waar die schermen er in moeten zitten. Zoals bijvoorbeeld de 537 die naar Dordt komt en daar zoals het er nu uitziet gezelschap krijgt van de 536, al is die laatste hier tijdelijk om mogelijke aanloopproblemen met de nieuwe dienstregeling op te vangen. Die zouden trouwens dinsdag al over moeten komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daan »

De 537 zag ik vandaag nog hier rijden, heb helaas niet kunnen zien of daar het scherm nog wel in zat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Zal vast wel, lijkt me onlogisch het er eerst uit te halen en vervolgens weer in te zetten :P Al rijden er hier ook een aantal Citaro's waarin het scherm verdwenen is (en nog meer waarin het niet werkt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Nijmegen CS 16.35:
(Had alleen m'n telefoon bij en het begon al te schemeren. Maar ach, t staat op de foto :P
Afbeelding
Afbeelding
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Vanmiddag ben ik naar Winterswijk gegaan, zoals gebruikelijk op vrijdag eerst naar mijn moeder om een hapje te eten en bij te kletsen voordat ik naar scouting ga. Ik nam om 15 49 de bus vanaf het station naar het huis van mijn moeder, het was de Volvo 1407. En ik zag iets heel geks.

BREAKING NEWS!!!!
Syntus installeert OV-chipkaart-apparatuur!!!!


Ik stond er echt van te kijken toen ik ineens kaartlezers zag zitten. Viel me bij het instappen niet eens op, ik zag het pas toen ik zat. Het zijn gele kaartlezers, dezelfde als die Arriva en Veolia gebruikt. Beetje jammer, maar goed. Ik liep naar de chauffeuse toe (we stonden toch nog stil op het station, de vertrektijd af te wachten) en die vertelde dat dat deze week is gebeurd. Voorlopig nog alleen voor een groep testreizigers, en naar het schijnt is het in januari te gebruiken.
Ik: >'Ik hoorde ook dat Syntus in februari helemaal klaar schijnt te zijn voor de OV-chipkaart?'
Chauffeuse: <'Ja, dat hoorde ik ook, maar ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd.'
>'Ik zie ook nog nergens cico's staan, zelfs niet eens voorbereidingen ervoor...'
<'Cico's?'
>'Check-In-Check-Out, van die kaartlezers op paaltjes.'
<'Oh die dingen, nee, wanneer dat gaat komen weet ik ook niet.'
>'Mogen ze wel opschieten als Syntus in februari klaar wil zijn..'

Tijdens de rit ging het gesprek verder tussen de chauffeuse en de passagier die voorin zat, hetgeen ik niet heel goed meekreeg. Wel was duidelijk dat die man nog nooit van de OVC had gehoord.. het volgende kon ik nog opvangen.
>'Wat is dat dan?'
<'Dat is zo'n soort pasje, waarmee je je busrit kunt betalen. Strippenkaarten en zo gaan er helemaal uit.'
>'Oh echt waar?'
<'Ja, het schijnt echt heel makkelijk te zijn.'
>'Nou dat moet ik nog maar eens zien.'
Ik kreeg nu zin om weer naar voren te lopen en een heel betoog op te gaan hangen over de voordelen van de OVC, maar heb het niet gedaan.
Opvallend detail vond ik wel dat er in de informatieblaadjeshouders in de bus foldertjes van Connexxion zaten.
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Een groep 'test-reizigers' ? :P
Gewoon een groep willekeurige mensen die een OVC in de hand gedrukt krijgen? Of zijn ze wel uitgeselecteerd?

En foldertjes van CXX. Ze zijn denk ik nog in de voorbereiding, dus de folders waren vast nog niet klaar, dus eventjes geleend 8-)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Opvallend, een paar maanden geleden gebruikte Connexxion in Zuid-Holland de GVB-foldertjes voor meer informatie. Syntus moet trouwens op 11 februari 2011 werkend hebben, dus ze hebben nog even.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Opvallend, een paar maanden geleden gebruikte Connexxion in Zuid-Holland de GVB-foldertjes voor meer informatie. Syntus moet trouwens op 11 februari 2011 werkend hebben, dus ze hebben nog even.
2011? Niet in 2010? :o
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Ik dacht inderdaad ook dat alle vervoersbedrijven in feb 2010 klaar moesten zijn. Vind ik wel dat Syntus dan schandalig lang heeft gewacht, alle vervoerders hebben op zijn minst de apparatuur al binnen. Maar goed, er zit schot in de zaak :D
De site van Syntus meldt overigens nog niets nieuws over de OVC.
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Het is al best laat... Misschien heeft Bee een typfoutje gemaakt? :P

Misschien staat er op de site ook wel een linkje naar de site van Connexxion verstopt met meer info :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Nee, dat is geen typefout. Volgens de afspraken moeten de vervoerders 100% klaar zijn voor de OV-chipkaart 1 jaar nadat in een vervoersgebied ergens in Nederland de OV-chipkaart het enige vervoersbewijs is geworden. Rotterdam gaat per 11 januari 2010 de strippenkaart afschaffen, en dan begint dus dat jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Nee, dat is geen typefout. Volgens de afspraken moeten de vervoerders 100% klaar zijn voor de OV-chipkaart 1 jaar nadat in een vervoersgebied ergens in Nederland de OV-chipkaart het enige vervoersbewijs is geworden. Rotterdam gaat per 11 januari 2010 de strippenkaart afschaffen, en dan begint dus dat jaar.
Ooow, dus zolang de strippenkaart daar nog gewoon is kunnen ze nog lekker rommelen en testen met het systeem...
Alleen de vraag is dan hoe je het gaat doen met een SOV.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Connexxion is trouwens als een razende bezig bussen geschikt te maken voor oplaad- en afhaalautomaten, in bijna alle bussen die zo'n automaat nog niet hebben komt ik nu een extra pilaar ergens in het voorste gedeelte (vaak achter de chauffeur) met een gele doos eraan. Daar komt binnenkort dus zo'n automaat te zitten. Het is duidelijk retrofit, want de pilaar is grijs in plaats van groen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Had ik de chauffeuse ook nog gevraagd. 'Tsja, ze zullen het vast wel kunnen zien of je gratis mag reizen of niet met zo'n apparaatje'
Kortom, het personeel is weer helemaal op de hoogte :mrgreen:
(en dan zeggen ze dat de wijzen uit het oosten komen)

'Een gele doos'.. Bee, je bedoelt de AVM-light? :idea:
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Connexxion is trouwens als een razende bezig bussen geschikt te maken voor oplaad- en afhaalautomaten, in bijna alle bussen die zo'n automaat nog niet hebben komt ik nu een extra pilaar ergens in het voorste gedeelte (vaak achter de chauffeur) met een gele doos eraan. Daar komt binnenkort dus zo'n automaat te zitten. Het is duidelijk retrofit, want de pilaar is grijs in plaats van groen.
Komt er in ALLE bussen een ophaal- en oplaadpunt? Of is dat weer per concessie afhankelijk?
Zou ideaal zijn. :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Inderdaal ideaal, jammer dat GVB dat nog niet heeft. Iedereen die zijn saldo negatief heeft moet nu een uurskaartje kopen van fokking 2,60, terwijl je dan ook even snel een eurootje op je kaart bij kunt schrijven en hoppa, je kunt reizen. (Maar er is toch wel genoeg blauw op straat waar je je kaart op kunt laden bij de AVM (juist, de Appie).
In Deventer is kaarten opladen alleen mogelijk bij de treinkaartjesautomaten dus ze zij al verwend in het westen vind ik.
(wat een activiteit op het forum zeg zo midden in de nacht. Ik ga nu even buiten siggie roken, ik denk dat ik weer 100 berichten moet bijlezen als ik terugkom :mrgreen: is msn niet beter?)
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:Inderdaal ideaal, jammer dat GVB dat nog niet heeft. Iedereen die zijn saldo negatief heeft moet nu een uurskaartje kopen van fokking 2,60, terwijl je dan ook even snel een eurootje op je kaart bij kunt schrijven en hoppa, je kunt reizen. (Maar er is toch wel genoeg blauw op straat waar je je kaart op kunt laden bij de AVM (juist, de Appie).
In Deventer is kaarten opladen alleen mogelijk bij de treinkaartjesautomaten dus ze zij al verwend in het westen vind ik.
(wat een activiteit op het forum zeg zo midden in de nacht. Ik ga nu even buiten siggie roken, ik denk dat ik weer 100 berichten moet bijlezen als ik terugkom :mrgreen: is msn niet beter?)
Iedereen moet gewoon automatisch opladen op z'n kaart zetten, dan heb je dat eigenlijk helemaal niet nodig :P
En in het oosten van het land hebben we het ook gewoon in de appie hoor, en bij de primera ook :mrgreen:

En msn is altijd beter ;)
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Connexxion is trouwens als een razende bezig bussen geschikt te maken voor oplaad- en afhaalautomaten, in bijna alle bussen die zo'n automaat nog niet hebben komt ik nu een extra pilaar ergens in het voorste gedeelte (vaak achter de chauffeur) met een gele doos eraan. Daar komt binnenkort dus zo'n automaat te zitten. Het is duidelijk retrofit, want de pilaar is grijs in plaats van groen.
Klopt, zag zon apparaat vanmiddag in Gammelbassador 8381 zitten, in de Zaanstreek. Jammer... op dat plekke kon je wel goed zitten als de bus redelijk gevuld is. In de MAN's in Amstelland-Meerlanden zitten ze al langer, zeker al sinds augustus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten