Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De eerste 15G-tram is 25-26 april in Amsterdam aangekomen. Dat is vandaag precies 7 maanden geleden.
Ik kan het me niet zo goed meer herinneren maar duurde de testfase met de eerste Combino ook zo lang?
Ik kan het me niet zo goed meer herinneren maar duurde de testfase met de eerste Combino ook zo lang?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nee, dat ging een stuk sneller. De eerste Combino werd gepresenteerd op de Dam, eind november, begin december 2001 als ik het me goed herinner. De eerste inzet met passagiers (op lijn 13) begon in het voorjaar erop, volgens mij was dat eind april.
足元にご注意下さい
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Thnx voor het antwoord, zo'n gevoel had ik al.
Het viel me v/d week ook op dat de 15G die nu rondrijdt een gat in z'n neus heeft die nergens op de impressies staat. Misschien komt het daardoor.
Het viel me v/d week ook op dat de 15G die nu rondrijdt een gat in z'n neus heeft die nergens op de impressies staat. Misschien komt het daardoor.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Tegenwoordig is er wel een wet die voor trams geldt (Wet Lokaal Spoor) zijn de eisen hoger en dus testen en beproevingen intensiever.
Daarnaast, met alle drama omtrent de Combino toendertijd, lijkt het mij dat er wel goed gekeken wordt of alles wel werkt zoals het hoort te werken. Al met al... er gaat tijd overheen.
Daarnaast, met alle drama omtrent de Combino toendertijd, lijkt het mij dat er wel goed gekeken wordt of alles wel werkt zoals het hoort te werken. Al met al... er gaat tijd overheen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Is dat niet voor zo'n remhulpsysteem wat de HTM ook in de Avenio's heeft?n-evo schreef:Het viel me v/d week ook op dat de 15G die nu rondrijdt een gat in z'n neus heeft die nergens op de impressies staat. Misschien komt het daardoor.
Grt. Stefan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
https://reisinfo.gvb.nl/nl/omleidingen/ ... 1-12-en-19
Oorzaak............?
EDIT: trams rijden weer eigen route.
Oorzaak............?
EDIT: trams rijden weer eigen route.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De omleiding die je zoekt is niet gevonden. Waarschijnlijk is de omleiding inmiddels niet meer actief.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Net weer opgeheven. Er stond in het bericht: Oorzaak ...........
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Geen idee, zou kunnen. Echt mooi gedaan is het niet.Selivio schreef:Is dat niet voor zo'n remhulpsysteem wat de HTM ook in de Avenio's heeft?
Net als laats "lijn 3 ingekort tot..." :Dfred1954 schreef:Net weer opgeheven. Er stond in het bericht: Oorzaak ...........
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
AT5: wegens renovatie van bruggen in de Vijzelstraat (afbreken en opnieuw weer opbouwen) rijdt tram 24 van 6 januari a.s tot juni 2021 niet door de Vijzelstraat.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lijn 24 zal gaan rijden tussen Boelelaan/VU en Frederiksplein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het zit die 24 ook niet mee hè? De ene langdurige omleiding/inkorting/opheffing na de andere.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Niet alleen een omleiding, ook nog ingekort op een deel van het drukste stuk van het traject. Tussen CS - FB straat is lijn 24 echt wel druk.
Waarom niet via de Utrechtsestraat? Die kan echt wel tijdelijk 2 lijnen hebben. Lijn 4 rijdt grotendeels een 12-minutendienst, dus zo druk wordt het nou ook weer niet daar met een lijn erbij. Maar ik begrijp het wel......de NZL......
Er is geen linksafwissel ter hoogte van Westeinde ri. Utrechtsestraat, maar dan maar een rondje Frederiksplein.....alhoewel, dan krijg je dus regelmatig een verkeerde wisselstand midden op het Frederiksplein. Een soort Herculesstraat-situatie. Dat moeten we ook niet willen.
EDIT: als lijn 24 gaat keren op Frederiksplein zal dat wissel toch gebruikt worden.
Waarom niet via de Utrechtsestraat? Die kan echt wel tijdelijk 2 lijnen hebben. Lijn 4 rijdt grotendeels een 12-minutendienst, dus zo druk wordt het nou ook weer niet daar met een lijn erbij. Maar ik begrijp het wel......de NZL......
Er is geen linksafwissel ter hoogte van Westeinde ri. Utrechtsestraat, maar dan maar een rondje Frederiksplein.....alhoewel, dan krijg je dus regelmatig een verkeerde wisselstand midden op het Frederiksplein. Een soort Herculesstraat-situatie. Dat moeten we ook niet willen.
EDIT: als lijn 24 gaat keren op Frederiksplein zal dat wissel toch gebruikt worden.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Omleiding via Utrechtsestraat kost extra trams. Moeten we dat willen?
Om het fontein heen is idd prima te doen. Zal verder geen problemen geven.
Alleen over welk wissel heb je het die verkeerd staat? Die van de terugweg richting Vijzelgracht?
Om het fontein heen is idd prima te doen. Zal verder geen problemen geven.
Alleen over welk wissel heb je het die verkeerd staat? Die van de terugweg richting Vijzelgracht?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ja, wissel linksaf ter hoogte van Oosteinde, om rondje te draaien.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De enige handwissel bij het Frederiksplein die telkens van richting moet veranderen (lijn 4 rechtdoor RAI, lijn 24 rechtsaf VU) zouden ze voor aanvang van de werkzaamheden in de Vijzelstraat ombouwen naar een automatisch wissel, volgens mij is dat inmiddels al gedaan. Zodra lijn 24 het Frederiksplein als eindpunt gaat krijgen worden alle automatische wissels natuurlijk zodanig geprogrammeerd dat ze begrijpen waar lijn 24 de komende tijd heen moet, dus volgens mij is er helemaal geen probleem met verkeerde wisselstanden.
Het is trouwens wel opvallend dat Amsterdam onderhand nog maar erg weinig handwissels kent, destijds toen de circletram ging rijden waren er o.a. een aantal calamiteitenbogen bij die ineens in de reguliere dienst gebruikt gingen worden, zodoende zijn er diverse wissels van hand naar automatisch omgebouwd. Met de bouw en komst van de Noord-Zuidlijn hetzelfde verhaal (omleidingen tijdens de bouw en daarna nieuwe routes) en inmiddels zijn we aangekomen bij een tijdperk van regelmatig langdurige omleidingen wegens voornamelijk achterstallig onderhoud aan bruggen en kades.
Het is trouwens wel opvallend dat Amsterdam onderhand nog maar erg weinig handwissels kent, destijds toen de circletram ging rijden waren er o.a. een aantal calamiteitenbogen bij die ineens in de reguliere dienst gebruikt gingen worden, zodoende zijn er diverse wissels van hand naar automatisch omgebouwd. Met de bouw en komst van de Noord-Zuidlijn hetzelfde verhaal (omleidingen tijdens de bouw en daarna nieuwe routes) en inmiddels zijn we aangekomen bij een tijdperk van regelmatig langdurige omleidingen wegens voornamelijk achterstallig onderhoud aan bruggen en kades.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De enige meerwaarde die dat biedt is dat mensen een zeer trage rechtstreekse verbinding behouden met halte Rokin, Dam en CS. Ik snap wel dat GVB daar geen extra kosten voor gaat maken. Het enige wat nogal waardeloos is dat we halte Muntplein wéér langdurig kwijt zijn. Maar dat kan dankzij de geweldige nieuwe ligging ervan (/s) in de Vijzelstraat ook niet opgelost worden met een omleidingsroute via de Utrechtsestraat.fred1954 schreef:Waarom niet via de Utrechtsestraat? Die kan echt wel tijdelijk 2 lijnen hebben.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Je hebt gelijk n-evo, daar had ik nog niet aan gedacht.....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dan heeft het meer meerwaarde om de trams die door de inkorting bespaard worden in te zetten op lijn 4.
Iets anders: ik zag net een 12G de remise Lekstraat inrijden. Normaal staan deze toch in de Havenstraat?
Iets anders: ik zag net een 12G de remise Lekstraat inrijden. Normaal staan deze toch in de Havenstraat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Toch opvallend dat deze informatie nog nergens op gvb.nl is terug te vinden.
Evenals informatie over de nieuwe dienstregeling, trouwens.
Evenals informatie over de nieuwe dienstregeling, trouwens.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op de site van gemeente Amsterdam staat deze inkorting er echt al heel lang op, volgens mij een jaar geleden al.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Er is ook een drietal watervergunningen verleend. :Y
Een voorbeeld daarvan: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -8754.html
Een voorbeeld daarvan: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -8754.html
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ondertussen zijn de nieuwe lijnnummers van de nachtbussen weer uit OVinfo verdwenen. Dat was dus een toevalstreffer.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het zal wel gewoon een fout zijn geweest, de bussen kunnen zoiets niet tonen dus zou het alleen maar verwarrend zijn. Die nieuwe lijn staat er trouwens nog wel als N86 in...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De bussen zelf zijn als het goed is het probleem niet, het ICT-systeem van GVB wel. En als het goed is zou dat dit jaar aangepakt worden. Misschien dat we een kleine sneak preview te pakken hadden van wat straks gaat komen. ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten