(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Het westen wordt weer voorgetrokken, oneerlijk :P
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wees blij, ik sta er nie top te wachten mn chippert op te laden als je net een buslijn hebt met veel bochten of een bus die om de halve minuut stopt (zoals de Zaanse lijnen), en het scheelt een zitplek. In de Zuidtangent zie ik het wel zitten :D, hoewel je in de MAN's geen zorgen hoeft te maken, daar hangen ze naast de uitstapdeur.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

ziggy schreef:Wees blij, ik sta er nie top te wachten mn chippert op te laden als je net een buslijn hebt met veel bochten of een bus die om de halve minuut stopt (zoals de Zaanse lijnen), en het scheelt een zitplek. In de Zuidtangent zie ik het wel zitten :D, hoewel je in de MAN's geen zorgen hoeft te maken, daar hangen ze naast de uitstapdeur.
Waarom hangen ze die dingen bij de Amba's dan voorin? Beetje onlogisch :S
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

De MAN's bij ons hebben een lege ruimte/klapstoeltjes bij de uitstapdeur (zijn ook half stadsbussen), dus vermoedt dat ze die daarom daar geplaatst hebben. Bij Amba's staan daar doorgaans stoelen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

ziggy schreef:De MAN's bij ons hebben een lege ruimte/klapstoeltjes bij de uitstapdeur (zijn ook half stadsbussen), dus vermoedt dat ze die daarom daar geplaatst hebben. Bij Amba's staan daar doorgaans stoelen.
Ik krijg niet echt een beeld :P
Heb je een plaatje? xD
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Bij de MAN-bussen van Amstelland-Meerlanden zit de rolstoelplaats niet in de rij stoelen achter de chauffeur, maar naast de achterdeur. Tussen de achterdeur en die rolstoelplaats in hangt er dus een oplaad- en afhaalautomaat.

Overigens zijn er ook Amba's met die opstelling, bijvoorbeeld die van de Provincie Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Vinny »

En msn is altijd beter ;)
Correctie: En de Zwitserse MSN is altijd beter :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef:BREAKING NEWS!!!!
Syntus installeert OV-chipkaart-apparatuur!!!!
Mwah, er rijden al ruim een week bussen rond met chipkaartlezers. Daarnaast was al een tijdje bekend dat Syntus van plan was vanaf februari volgend jaar klaar te zijn voor de OV-chipkaart.
Viel me bij het instappen niet eens op, ik zag het pas toen ik zat.
Ze hangen dan ook erg dicht bij de deuren, en niet vlakbij de chauffeur.
Het zijn gele kaartlezers, dezelfde als die Arriva en Veolia gebruikt. Beetje jammer, maar goed.
Waarom is dat jammer? De vormgeving is misschien wat minder strak en gestroomlijnd, maar mijn eerste indruk was dat deze veel informatiever zijn. Zo staan de datum en tijd op het schermpje en kan er meer tekst op. Hopelijk gaan ze dat gebruiken om de haltenamen te tonen bij in- en uitchecken.
--Stefan-- schreef:Een groep 'test-reizigers' ? :P
Gewoon een groep willekeurige mensen die een OVC in de hand gedrukt krijgen? Of zijn ze wel uitgeselecteerd?
Op lijn 28 begint zeer binnenkort een proef. Mensen die regelmatig op die lijn reizen, zijn door Syntus benaderd of ze wilden meewerken. Ze krijgen dan een test-OV-chipkaart (alleen die zou nog herkend worden door de apparatuur) en kunnen hun mening geven over het hele gebeuren.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Tochjo schreef: Waarom is dat jammer? De vormgeving is misschien wat minder strak en gestroomlijnd, maar mijn eerste indruk was dat deze veel informatiever zijn. Zo staan de datum en tijd op het schermpje en kan er meer tekst op. Hopelijk gaan ze dat gebruiken om de haltenamen te tonen bij in- en uitchecken.
Ja, klopt. Ze worden inderdaad gebruikt voor het weergeven van haltenamen. Het zij afgekort, maar goed. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Nouja afgekort... ze houden gewoon op na een bepaald aantal tekens (8 geloof ik).

Wat de oplaadautomaten betreft: die hebben we hier in de wijk nu ook al bij de Albert Heijn, zelfs nog voor de chipkaart hier gebruikt kan worden dus!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Stefan »

Nee, goed. Dat bedoelde ik ook eigenlijk. :P

Ik ben overigens benieuwd wanneer de eerste oplaadpunten hier gaan verschijnen. De meest dichtstbijzijnde is nu in Spijkenisse, Dordrecht of Rotterdam..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Ondertussen begint het in Diemen een soort gevalletje waar kan het niet te worden. :lol: 2 metrostations, een hogeschool, drie tabakszaken, een wasserette, avondwinkel en een supermarkt :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door |Pim| »

Bestaan er nog dingen als wasseretten in Nl?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Eh ja, er zit er zelfs eentje in de flat waar ik woon :wink: Potentieel klantengebied van minstens 700 mensen, aangezien wasmachines door de woonstichting alleen zijn toegestaan in speciaal aangewezen ruimtes, en de meeste mensen dat niet zien zitten (wasmachines die er staan zijn altijd zonder wasmiddelenklepje).

Het was trouwens vandaag beduidend drukker in de bussen die ik heb gezien dan vorige week. In sommige zag ik ook een mannetje met een witte jas zitten: Provincie Zuid-Holland tellers :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Altijd handig zo'n DRIP, bijvoorbeeld om aan te geven dat de bus die toch niet stopt +1 heeft (sterker nog: die lijn rijdt nieteens langs deze halte). Zie de tweede van onder...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Deze geeft tenminste vertragingen weer.
Heb je het nieuwe Dynamische systeem op Nijmegen welles gezien? :P
3 0 7 9
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door |Pim| »

Die met half goede, half foute, en soms kijk op de bus?

Waar is trouwens die kaart emt alle buslijnen en bustijden gebleven?
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Pimz0r schreef:Die met half goede, half foute, en soms kijk op de bus?

Waar is trouwens die kaart emt alle buslijnen en bustijden gebleven?
Ja die :P
De helft van de keren komt de bus NIET boven het juist perron te staan, en dan het eindelijk een keer goed en dan verplaatst ie bijvoorbeeld zomaar van D naar H ofzo, dus dan klopt t weer nte met de bus die eronder staat. Het is net nieuw en nu werkt het al niet meer :P

Maar de kaart wordt denk ik vervangen door de nieuwe ;)
3 0 7 9
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door |Pim| »

Oke want vond het wel een stukje minder onoverzichtiger.

Binnekort maar eens naar de nieuwe bussen kijken. Wat ik wel raar vind vna lijn 99 is dat hij nooit langs mijn school komt (in uden) en een paar weken geleden reed hij er altijd langs :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

--Stefan-- schreef:Deze geeft tenminste vertragingen weer.
Mja dat wel, maar ben zeer benieuwd of die dingen nu morgen de nieuwe tijden weergeven... bij de laatste drgl-overgang (zomer- naar jaardienst) stonden er eerst nog enkele weken zomerdiensttijden op, zijn ze na klachten helemaal uit gezet en werden pas na een maand de juiste tijden weergegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Pimz0r schreef:Oke want vond het wel een stukje minder onoverzichtiger.

Binnekort maar eens naar de nieuwe bussen kijken. Wat ik wel raar vind vna lijn 99 is dat hij nooit langs mijn school komt (in uden) en een paar weken geleden reed hij er altijd langs :roll:
Welke halte is er dan voor je school?

@Ddrs: nog weken?
Veranderd er trouwens veel in Ddr?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Mja, dat heeft echt minstens twee weken geduurd voordat ze maar uitgezet werden.

Wat betreft de veranderingen: morgen zijn ze er niet, de zondagsdienst is namelijk al sinds 2001 nagenoeg hetzelfde (op de stadsdienst). Maar vanaf maandag hebben we op sommige momenten flink verschoven tijden op lijn 3 en 4, een nieuwe lijn 6 (maargoed, langs de route daarvan staat slechts één DRIP), verschuivingen en extra ritten op lijn 7 en gaan lijn 2 en 10 in de spits 3x/uur i.p.v. 4x/uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Ardan »

Lijn 3 is jouw lijn toch? Wordt je dagelijkse routine-rit naar Utrecht dan heel erg door de war geschopt?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Mja, is mijn lijn. 's ochtends verandert er helemaal niks (nouja, de rijtijd van het beginpunt naar mijn halte wordt 1 minuut korter, maar de vertrektijd voor mij blijft gelijk).
In de avondspits zal ik wat beter op de tijd moeten gaan letten, want dan wordt er flink geschoven. Is de s1900 vroeg dan kan ik met een beetje geluk nog de rit van 18.02 uur halen, wat 9 minuten tijdwinst betekend. Is de s1900 op tijd dan heb ik geen busaansluiting, maar nog wel de trein naar Ddrs. En is de s1900 laat dan mis ik die trein maar wordt de wachttijd op de bus (die 7 minuten later gaat rijden rond die tijd, de verschuiving wordt elk uur ietsje groter) minder extra lang. Plus dat die ook op de s9200 en s2200 gaat aansluiten.

Eigenlijk is het dus erg jammer dat de kwartiersdienst op Dordrecht - Gorinchem er nog niet is komend jaar (was oorspronkelijk wel de bedoeling). Was die er wel geweest dan had ik namelijk elke 7,5 minuut een verbinding naar huis gehad. Die heb ik nu maar gedeeltelijk, met twee keer een gat van een kwartier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vanavond de Citaro's 343, 344 en 346 gezien op de nachtlijnen 354, 357 en 363.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten