Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Hm, ja. Ze lijken alleen nog lang niet aan vervanging toe :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Lijn 45 »

De 75 is van 2007 (12 jaar dus), dus ik vermoed dat die er vanwege de leeftijd uit moeten.
Als dat zo is zullen de Integro's 92 - 96 van TCR binnenkort ook uit dienst gaan. Die komen ook uit 2007.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door busfanNL »

Pim-AllianceB95 schreef:Hm, ja. Ze lijken alleen nog lang niet aan vervanging toe :)
Nee, dat is zo met Van Oeveren he. Die onderhouden hun materieel extreem goed. *bus*
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Michael »

Lijn 45 schreef:
De 75 is van 2007 (12 jaar dus), dus ik vermoed dat die er vanwege de leeftijd uit moeten.
Als dat zo is zullen de Integro's 92 - 96 van TCR binnenkort ook uit dienst gaan. Die komen ook uit 2007.
Het is TCR he. Die kijken niet zo nauw. De Integro's uit de serie 64-84 worden ook nog volop gebruikt in Brabant. Bussen mogen in Brabant ook niet ouder zijn dan 12 jaar. Die Integro's zijn inmiddels bijna 14 jaar oud.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

PatrickM schreef:De 91 reed voor de vakantie vaak op de 629 van 7:57 (v Bruinisse), maar vanmorgen reed 'ie daar niet. Ik raad je aan om ovzoeker.nl in de gaten te houden, dat lijkt me het makkelijkste.
Het is gelukt, kon hem vanmorgen mooi op de plaat zetten op de 629 en 132. :D

Sinds wanneer rijden eigenlijk bussen uit HWGO op lijn 132? Dacht eerst dat het TCR was maar ie had een viercijferige nummer.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Daniël S »

Welke bussen ging het om?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ik zag vanmorgen een HWGO-amba op de 132 rijden, volgens mij was het de 3339. Vraag me af waarom die nu in Zeeland rijdt, vooral omdat er nu ook een Zeeuwse amba in HWGO rondrijdt..
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

Klopt, ik had ook de 3339 in de ochtend op lijn 132 en in de middag op lijn 629 gezien.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Nog vier dagen totdat de bus grotendeels uit Aagtekerke verdwijnt en Connexxion heeft er op hun site met nog geen woord over gerept...
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door huibf »

Dat is toch niet gek. Connexxion en PR. Dat zijn twee zaken die totaal niet samengaan.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 02 dec 2019, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zo zie je maar weer hoever de politiek van de werkelijkheid staat... bakken geld geven ze uit aan onzin en 160.000 euro
voor een bus die ouderen uit het sociale isolement houdt is teveel gevraagd.... it's all about the money!

https://www.pzc.nl/walcheren/servicebus ... oogle.com/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Meltrain »

Pim-AllianceB95 schreef:Nog vier dagen totdat de bus grotendeels uit Aagtekerke verdwijnt en Connexxion heeft er op hun site met nog geen woord over gerept...
Is dat lijn 53? Misschien kun je het dan op de Wiki vewerken, als je zelf de omleiding(?) weet?
Verder lees ik op de Wiki dat lijn 31 m.i.v. de nieuwe dienstregeling niet meer door het dorp Kamperland rijdt. Dat lijkt me ook onhandig. :shock:
BusFreakRotterdam schreef:Zo zie je maar weer hoever de politiek van de werkelijkheid staat... bakken geld geven ze uit aan onzin en 160.000 euro
voor een bus die ouderen uit het sociale isolement houdt is teveel gevraagd.... it's all about the money!

https://www.pzc.nl/walcheren/servicebus ... oogle.com/
Aan welke onzin geeft de Middelburgse raad dan geld uit? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

Strekken van de 31 is nodig omdat er nergens anders tijd gewonnen kan worden en er toch al een omleiding zou moeten komen vanwege een omleiding in het dorp. De halte Molenweg vervalt niet, dus het dorp houdt gewoon een bediening over (alleen de mensen die nu op de Dwarsweg opstappen moeten flink verder gaan lopen, voor de rest van het dorp is het maar een paar honderd meter extra). Kwalijker vind ik het ver-Haltetaxi'en van Sas van Gent - Zelzate. De provincie ziet graag een betere verbinding Z-VL - Gent en vervolgens wordt de laatste verbinding die er nog is om zeep geholpen..
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Meltrain schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Nog vier dagen totdat de bus grotendeels uit Aagtekerke verdwijnt en Connexxion heeft er op hun site met nog geen woord over gerept...
Is dat lijn 53? Misschien kun je het dan op de Wiki vewerken, als je zelf de omleiding(?) weet?
Verder lees ik op de Wiki dat lijn 31 m.i.v. de nieuwe dienstregeling niet meer door het dorp Kamperland rijdt. Dat lijkt me ook onhandig. :shock:
BusFreakRotterdam schreef:Zo zie je maar weer hoever de politiek van de werkelijkheid staat... bakken geld geven ze uit aan onzin en 160.000 euro
voor een bus die ouderen uit het sociale isolement houdt is teveel gevraagd.... it's all about the money!

https://www.pzc.nl/walcheren/servicebus ... oogle.com/
Aan welke onzin geeft de Middelburgse raad dan geld uit? :|
Als je als gemeente 12 miljoen euro moet bezuinigen weet je dat er een hoop geld aan onzin uitgegeven wordt.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Hierbij de wijzigingen pagina met 3 wijzigingen per 15 December.

https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... ng-zeeland
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Meltrain »

PatrickM schreef:Strekken van de 31 is nodig omdat er nergens anders tijd gewonnen kan worden en er toch al een omleiding zou moeten komen vanwege een omleiding in het dorp. De halte Molenweg vervalt niet, dus het dorp houdt gewoon een bediening over (alleen de mensen die nu op de Dwarsweg opstappen moeten flink verder gaan lopen, voor de rest van het dorp is het maar een paar honderd meter extra).
Ik neem aan dat lijn 31 via de Ruiterplaatweg gaat rijden? Dan lijkt een nieuwe halte op de hoek met de Westhavendijk mij een goed idee.

Ik neem aan dat de inkorting van lijn 6 tot Sas van Gent tijdelijk is totdat de werkzaamheden zijn afgerond?

En wat gaat er nu precies gebeuren in Aagtekerke?
BusFreakRotterdam schreef: Als je als gemeente 12 miljoen euro moet bezuinigen weet je dat er een hoop geld aan onzin uitgegeven wordt.
Nee, dat vind ik een te makkelijke conclusie. Maar ik neem aan dat je concrete voorbeelden van die "onzin" hebt, dus ik ben benieuwd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Hierbij het antwoord;

https://www.pzc.nl/walcheren/middelburg ... ~a7a8a17e/

De gemeente zei geen NEE tegen teveel aanvragen voor zorg, staat in het artikel antwoord op de vraag aan de wethouder. Blijkbaar is er dus te makkelijk teveel geld uitgegeven ook als dat niet nodig was. Huisartsen moeten ook minder vaak mensen doorverwijzen om de begroting sluitend te krijgen.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 02 dec 2019, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Post »

Ik vind zorg ook onzin. Laat die mensen het lekker uitzoeken, hadden ze maar niet ziek moeten worden.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

Meltrain schreef:
PatrickM schreef:Strekken van de 31 is nodig omdat er nergens anders tijd gewonnen kan worden en er toch al een omleiding zou moeten komen vanwege een omleiding in het dorp. De halte Molenweg vervalt niet, dus het dorp houdt gewoon een bediening over (alleen de mensen die nu op de Dwarsweg opstappen moeten flink verder gaan lopen, voor de rest van het dorp is het maar een paar honderd meter extra).
Ik neem aan dat lijn 31 via de Ruiterplaatweg gaat rijden? Dan lijkt een nieuwe halte op de hoek met de Westhavendijk mij een goed idee.

Ik neem aan dat de inkorting van lijn 6 tot Sas van Gent tijdelijk is totdat de werkzaamheden zijn afgerond?
Heen gaat inderdaad over de Ruiterplaatweg, terug over de Oost-Westweg en dan keren op het industrieterrein.
Van lijn 6 wordt inderdaad gezegd dat het tijdelijk is, maar heel veel vertrouwen op terugkeer van de verbinding heb ik niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door regenmaker »

PatrickM schreef:Kwalijker vind ik het ver-Haltetaxi'en van Sas van Gent - Zelzate. De provincie ziet graag een betere verbinding Z-VL - Gent en vervolgens wordt de laatste verbinding die er nog is om zeep geholpen..
Ook gewoon 1,5 uur van te voren reserveren. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door TLP »

PatrickM schreef:Heen gaat inderdaad over de Ruiterplaatweg, terug over de Oost-Westweg en dan keren op het industrieterrein.
Hoe verwacht men die kering uit te voeren? Als ze een rondje willen rijden langs De Fietsloods wordt de doorgang hier een beetje smal.
Van lijn 6 wordt inderdaad gezegd dat het tijdelijk is, maar heel veel vertrouwen op terugkeer van de verbinding heb ik niet.
Tsja, Connexxion spreekt over "geen bus meer". Dat klinkt mij eerder definitief dan tijdelijk in de oren. Schrale troost lijkt mij dat lijn 906 naar Zelzate Busstation gaat rijden zodat er meer overstapmogelijkheden zijn, al meen ik op de wiki gelezen te hebben dat die route ooit werd verlaten wegens structurele congestie op de R4. En als de veruit belangrijkste overstapverbinding die met Gent is dan is omlegging naar het busstation sowieso niet per se voordelig, want meer kilometers en reistijd.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door michiel71 »

regenmaker schreef:
PatrickM schreef:Kwalijker vind ik het ver-Haltetaxi'en van Sas van Gent - Zelzate. De provincie ziet graag een betere verbinding Z-VL - Gent en vervolgens wordt de laatste verbinding die er nog is om zeep geholpen..
Ook gewoon 1,5 uur van te voren reserveren. :')
Voor het gebruik van de haltetaxi moet u beschikken over een gebruikerspas.
U kunt deze aanvragen door het invullen van het formulier voor aanvraag gebruikerspas.


Hartelijk dank voor uw aanvraag voor de gebruikerspas haltetaxi. Uw aanvraag is in behandeling.
Binnen twee weken krijgt u de pas thuisgestuurd. Heeft u vragen over de gebruikerspas, neem dan contact op
met de Gemeentelijke Vervoerscentrale Zeeland BV, telefoonnummer: 088- 2358000 of info@haltetaxi.nl

Met vriendelijke groet,
Het OV-team Provincie Zeeland



Je moet een haltetaxi als nieuwe gebruiker 2 weken van te voren reserveren...
Met zo'n aanvraagprocedure is er niet echt meer sprake van Openbaar Vervoer!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Suus »

Ik weet niet zo heel goed hoe je lijn 6 wel moet rijden tijdens de werkzaamheden. Kan je via de Poelstraat een grote bus laten rijden? Anders moet je helemaal via de N62.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

TLP schreef:
PatrickM schreef:Heen gaat inderdaad over de Ruiterplaatweg, terug over de Oost-Westweg en dan keren op het industrieterrein.
Hoe verwacht men die kering uit te voeren? Als ze een rondje willen rijden langs De Fietsloods wordt de doorgang hier een beetje smal.
Ik heb alleen gehoord dat ze zouden gaan keren over het Rip, meer heb ik niet gehoord. Weet niet of dit nog steeds het plan is, zou best kunnen dat ze nu een alternatief hebben gevonden.
michiel71 schreef:
regenmaker schreef:
PatrickM schreef:Kwalijker vind ik het ver-Haltetaxi'en van Sas van Gent - Zelzate. De provincie ziet graag een betere verbinding Z-VL - Gent en vervolgens wordt de laatste verbinding die er nog is om zeep geholpen..
Ook gewoon 1,5 uur van te voren reserveren. :')
Voor het gebruik van de haltetaxi moet u beschikken over een gebruikerspas.
U kunt deze aanvragen door het invullen van het formulier voor aanvraag gebruikerspas.


Hartelijk dank voor uw aanvraag voor de gebruikerspas haltetaxi. Uw aanvraag is in behandeling.
Binnen twee weken krijgt u de pas thuisgestuurd. Heeft u vragen over de gebruikerspas, neem dan contact op
met de Gemeentelijke Vervoerscentrale Zeeland BV, telefoonnummer: 088- 2358000 of info@haltetaxi.nl

Met vriendelijke groet,
Het OV-team Provincie Zeeland



Je moet een haltetaxi als nieuwe gebruiker 2 weken van te voren reserveren...
Met zo'n aanvraagprocedure is er niet echt meer sprake van Openbaar Vervoer!
Je kunt gewoon reserveren in dat geval, dan reis je op dat moment zonder pasje. Die krijg je dan binnen 2 weken thuisgestuurd.
Suus schreef:Ik weet niet zo heel goed hoe je lijn 6 wel moet rijden tijdens de werkzaamheden. Kan je via de Poelstraat een grote bus laten rijden? Anders moet je helemaal via de N62.
Met een grote bus over de Poelstraat was niet zo’n groot succes volgens mij, dus Sas-Zelzate wordt nu met een taxibusje gereden en de rest met de grote bus. Met de grote bus over de N62 naar Zelzate zal wel te veel tijd kosten, en de brug over het kanaal is ook niet echt betrouwbaar (de Zelzatebrug is erger, dat is ook de reden waarom er naar Klein Rusland wordt gereden en niet naar Busstation).
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Wannes »

PatrickM schreef:
michiel71 schreef: Je moet een haltetaxi als nieuwe gebruiker 2 weken van te voren reserveren...
Met zo'n aanvraagprocedure is er niet echt meer sprake van Openbaar Vervoer!
Je kunt gewoon reserveren in dat geval, dan reis je op dat moment zonder pasje. Die krijg je dan binnen 2 weken thuisgestuurd.
Het blijft echter natuurlijk raar dat je zo'n speciale pas moet hebben. Ik heb van de zomer een keer met de haltetaxi gereisd, keurig van tevoren zo'n pas aangevraagd en een envelop van de provincie Zeeland met die pas erop ontvangen, en er is 0 keer naar gevraagd :Y . Nu zit ik dus met zo'n nutteloos pasje, wat ook nog eens nogal energieverspilling is om te maken.

Ik was overigens zeer tevreden over de haltetaxi, de chaffeur was netjes op tijd bij de bushalte in Burgh-Haamstede en bracht me veilig naar Burghsluis, hier kon ik zelfs nog zonder extra kosten voor mijn bestemming afgezet worden in plaats van bij de bushalte.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten