Scania Omnilink Limburg

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
KennethFiers

Scania Omnilink Limburg

Bericht door KennethFiers »

Hallo

Ik ben een Belgische liefhebber van bussen en binnenkort ga ik een weekend op fotojacht in Nederlands Limburg. Ik ben op zoek naar de reeks 0031 - 0043 van ARRIVA Limburg. Dit zijn bussen van het type Scania OmniLink. Graag zou ik willen weten of deze bussen nog in dienst zijn en op welke buslijnen ik ze het meeste kan aantreffen? Ik ben niet goed op de hoogte van de Nederlandse wagenparken en weet niet goed naar welke plaats ik het beste afreis om deze bussen te kunnen zien (Maastricht, Heerlen, …). Ik kan wel enkel in het weekend, ik weet niet of deze bussen ook in de weekends uitrijden.

Alvast bedankt
Kenneth Fiers
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Scania Omnilink Limburg

Bericht door Michael »

Deze Scania's gaan terug naar EBS. Het zal dus weinig zin hebben om speciaal voor deze bussen naar Limburg af te reizen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Scania Omnilink Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Ze zullen in ieder geval nog tot 14 december in Limburg rijden. De meeste OmniLinks zijn tegenwoordig rond Heerlen actief, daar rijden ze ook in het weekend.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Scania Omnilink Limburg

Bericht door umbusko »

In Maastricht heb ik ze de laatste tijd in ieder geval niet meer gezien. Ze reden alleen op de 30, en dat zijn allemaal elektrische Citea's geworden.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Scania Omnilink Limburg

Bericht door TLP »

Op https://ovzoeker.nl/ kan je (onder andere) de actuele inzet van voertuigen volgen. Eventueel schakel je irrelevante vakjes (haltes, OV-fiets locaties) uit zodat je een overzichtelijk beeld hebt.
Ik kan echter op dit moment geen Scania Omnilinks uit de serie 0031 - 0043 op ovzoeker.nl vinden. Dit betekent ofwel dat zij daar bekend staan onder een andere nummering, op dit moment niet rijden of überhaupt niet meer in dienst zijn bij Arriva Limburg. Ik kan niets met zekerheid zeggen of uitsluiten, daarvoor zul je moeten vertrouwen op de uitspraken van andere forumleden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Scania Omnilink Limburg

Bericht door Daniel »

Ze zijn te vinden onder de nummers zonder voorloopnullen. Zie nu de 31, 33, 34, 37 en 41 actief rond Heerlen op de OV zoeker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Scania Omnilink Limburg

Bericht door TLP »

Kijk aan. Je kunt ook de app OVinfo gebruiken (beschikbaar voor Android en iOS) om actuele vertrektijden van het Nederlandse OV op te zoeken, en 9292 gebruiken voor het plannen van je reis (ook vanaf Belgische stations). Dat lijkt mij voor nu voldoende informatie, kortom: ga voor de zekerheid gelijk dit weekend of volgende week zaterdag op reis!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Scania Omnilink Limburg

Bericht door Lijn 45 »

De vertrektijdenfunctie van OVinfo is ook te vinden onder drgl.nl. De beste manier om in OVzoeker voertuigen te vinden is via zoekopdrachten als Arriva 30 (dit soort zoekopdrachten werken beter bij voertuignummers van meer dan twee cijfers).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten